Jag har en yamaha slider med dragen v ring och urpluggat zx rör. Mitt problem är det att den är för slö för att hålla sig på bakhjulet. Jag lyckas helatiden att få upp den men sen när man ska hålla den på bakhjulet så är den för slö, det känns som att den inte gasar i rätt tillfälle. Vet någon felet? Kan det vara variatorvikter? Mvh Jimmie
demmuus95 skrev:om du inte har bytt något annat än ovanstående så borde du byta följande: kopplingsfjädrar, huvudmunstycke och vikter, då kommer den gå bättre
Vad för vikter rekommenderar du för en speedfight 2?
Har 5,6 + 7.5 nu varannan..
Är du säker på att den är slö ? Kan även va du som inte lutar tillräckligt ? .
När jag började trodde jag min va för tung och för lite trimmad. Men det va bara att slappna av och luta sig så gick det.
Och min kompis kör Slider Otrimmad helt orginal och stuntar med den. Så det ska gå Bara slappna av i hela kroppen Och Luta bakåt
demmuus95 skrev:om du inte har bytt något annat än ovanstående så borde du byta följande: kopplingsfjädrar, huvudmunstycke och vikter, då kommer den gå bättre
Vad för vikter rekommenderar du för en speedfight 2?
Har 5,6 + 7.5 nu varannan..
& vad för kopplingsfjädrar?
Fråga i variator-tråden och skriv med din setup också =)
MrAndersson skrev:låter som för seg gasrespons, byt munstycke och eventuellt reeds!
bara att byta till en mjukare tryckfjäder
Hur kan det hjälpa? Det är ju att den inte ger tillräkligt snabb gasrespons! O reedsen o munstycket är de som ändrar gasresponsen på den setupen han har! Ev. annat membran block också!