Har en slider 07 med
O-strypt insug
dragen-vring
4.5 grams vikter
dragen blindtarm
hårdare tryckfjäder
Stage6 wingcooler klocka
98 i munstycke.
När jag ger moppen full gas efter 55hm/h så dör den bara. men om jag håller precis under full gas så kan jag komma up 65km/h utan problem. Och den sjunker ner till 45km/h om man tar in chocken. Har jag för stort munstycke då eller?
För stort munstycke= Har själv malossi 70cc sport och kör med 92 i munstycke
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
Jag har en Yamaha Aerox 2004 med dellorto 12mm förgasare,
köpte ett sett med munstycken till den av märke Stage 6, dom munstyckena är mycket högre än mina original som inte sticker ut något alls medan dom nya stycker ut kanske 0.5mm, den går inte med dom munstyckena och jag undrar kan det vara så att det blir tätt mellan koppen och munstycket så inte bensinen sugs upp ?
har en tgb jetfighter, med 70cc, yasuni rör och sportluft. vet inte om nått är ändrat i variatorn.
men jag har en dellorto 21 mm förgasare också, och undrar om jag kommer behöva större än 92 elr mindre munstycke? jag vet inte vad det är för munstycke i nu och att ingen kan säga vad för munstycke jag ska ha men ungefär bara så jag beställer rätt set.
funderar på ett set med storlek 88-110 elr 70-92?
Tjenare, har precis dratt på ett sportluftfilter och har stage 6 pro replica rör pluggat, och jag har 70 i munstycke storlek, 54 original..
Har en speedfight 2..
Men det är så att när jag gasar på så funkar den fint tills den börjar komma över 30 km/h då den börjar typ dö oså, men om jag kör i nerförsbacke så går den bra, ska jag då gå upp eller ner i storlek?
robinkarlssson skrev:Tjenare, har precis dratt på ett sportluftfilter och har stage 6 pro replica rör pluggat, och jag har 70 i munstycke storlek, 54 original..
Har en speedfight 2..
Men det är så att när jag gasar på så funkar den fint tills den börjar komma över 30 km/h då den börjar typ dö oså, men om jag kör i nerförsbacke så går den bra, ska jag då gå upp eller ner i storlek?
robinkarlssson skrev:Tjenare, har precis dratt på ett sportluftfilter och har stage 6 pro replica rör pluggat, och jag har 70 i munstycke storlek, 54 original..
Har en speedfight 2..
Men det är så att när jag gasar på så funkar den fint tills den börjar komma över 30 km/h då den börjar typ dö oså, men om jag kör i nerförsbacke så går den bra, ska jag då gå upp eller ner i storlek?
Plugga ur röret till att börja med.
haha det kommer ska du se, & variatorbrickan så fort jag fixat blackbox, men har jag för stort eller litet munstycke?!
robinkarlssson skrev:Tjenare, har precis dratt på ett sportluftfilter och har stage 6 pro replica rör pluggat, och jag har 70 i munstycke storlek, 54 original..
Har en speedfight 2..
Men det är så att när jag gasar på så funkar den fint tills den börjar komma över 30 km/h då den börjar typ dö oså, men om jag kör i nerförsbacke så går den bra, ska jag då gå upp eller ner i storlek?
Plugga ur röret till att börja med.
haha det kommer ska du se, & variatorbrickan så fort jag fixat blackbox, men har jag för stort eller litet munstycke?!
För stort antagligen
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Om jag ska ha detta på så behöver jag ju nytt munstycke blir det bra om jag bara beställer 10,9 och 8 storlekar större än orginal ? kommer nån av dom 3 att passa ? Det jag ska ha är väll ''Dellorto - Förgasarmunstycke (6 mm)'' till orginal förgasare ? Och är ''Stage6 - Avgassystem (Pro)'' Bra till en orginal förgasare? ger det bra effekt ? jag vill ha just det röret för det levereras ostrypt. För jag är inte så kunnig... Men om jag struntar i luftfilter så hade jag tänkt köpa 6,5 och 4 storlekar större munstycke låter det vettigt ? Och det är en sak till jag vill ha svar på. Hur fort kommer den att gå och hur bra axx? Jag har en Yamaha Aerox (Fiat Valentino Rossi) års modell 2009. Tack på förhand !!!
jag har en Pgo big max 2006 som jag har ett 70cc Motorforce kit på som jag just köpt! har en dellorto 17,5mm gasare och genelli reverse trimrör, sportvariator mm, hade 90munstycke men den gick 23-24knyck på det, bytte till mitt största munstycke jag har 110 + sportluftfilter då gör den ca 70 på mätaren men det tar 20sek upp till 40 sen drar den fint till 70 , bör ja byta vikter ffjädrar och kopplingsfjädrar? har originalvikter och allt annat nu men har viktpaket + starkare tryckfjäder till kopplingen, men kan det vara lågfartsmunstycke som är för klent ? eller bör jag skita i att fippla med munstycken och köra på en 19mm alternativt 21mm förgge direkt ?
heter stoffe jag har en vässad pgo med grovkrök och öppet spjäll
Vad för munstycke bör passa till denna setup? (Orginal munstycke för tillfället).
Setup:
V-ring
Laser Xpro (urpluggat)
4.0 G vikter
Tacksam för svar
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
s6 pro sport 70cc.
4.1vikter
zx
21mm fögg
har 95 nu men den baktänder och toppar 14km/h, gick dock bra hela dagen men sen bara börja den tända skit. men runt 110?
Perra.S skrev:
potog skrev:
Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
( Ta inte illa upp ) Men tyvärr måste jag rätta dig här karlsson. En aerox årsmodell 02 är utrustad med en Dellorto PHBN 12 mm förgasare, med ett original munstycke storlek 86. Så under 86 ska han troligtvis inte ha Årsmodell 98-02 = Dellorto PHBN 12 mm fögg + 86 munstycke original. Aja motsäger inte dina kunskaper, ville bara rätta dig för att att rätt ska vara rätt tycker jag. Men över 86 iallafall har vi kommit fram till nu. Efter som du har en 17,5 mm fögg nu, så borde du ha ett munstycke mellan 86-95- 100 max. Som sagt, det är bara att sätta i ett för stort munstycke ( tex 100 ), sedan gå ner storlek för storlek tills du känner där den går bäst. Luftskruv och tomgångsskruv + trottel clipps får du också latcha ihop tills det blir perfekt. Gå också efter stiftets färg, antar att du vet va för respektive färg har för betydelse. För att vara så tydlig som möjligt så säger jag det ändå. Vitt = För mager blandning. Oboybrunt = Är i regel bra blandning. Svart = För fet blandning. 112 munstycke kan de flesta säga på rak arm att det är för stort.
Lycka till nu och hoppas du får din roxx att gå bra.
När du menar bööar, känns de som att han dör på fullgas? Och sen börjar leva när du släpper på gasen? OM det är så, så får han för mke luft = Större munstycke :) Runt 64-70 borde funka fint. Så sätt på 66 o testa? :)
Ztraand skrev:När du menar bööar, känns de som att han dör på fullgas? Och sen börjar leva när du släpper på gasen? OM det är så, så får han för mke luft = Större munstycke Runt 64-70 borde funka fint. Så sätt på 66 o testa?
Jag provade med 66 och det funkade kalas =) körde fullgastestet för att sedan stänga av och kika på tändstiftet och det verkar vara lite svartare än oboybrunt...men mer svart på den ena sidan av porslinet liksom. Är det normalt?
Tänkte höra om någon vet vad det är för "märke" på original förgasaren på honda sfx, och någon som vet vilken typ av munstycke jag ska köpa till den (inte storlek utan bara vilken sort!)