henkka skrev:Ni vet stänkskyddet som sitter innanför däcket bak på t.ex. Derbi vad heter den och går det att köpa nya, man brukar ersätta det med ett snyggare skydd t.ex. durkplåt(?) så vad heter det skyddet?
Mvh Henkka
kolla återförsäljare om inte någon annan speciell hemsida har det...-user- skrev:Hej!
Nån som vet ifall man kan köpa sadeln som är på limited editon?
Närmare sagt en sån här:
http://212.112.179.25/images_full/98/9835780301.jpg
Mvh
nej skulle inte tro det kolla hur många watt dina nya blinkers har (troligtvis 1w) och sen dina gamla (syns på lamoprna och är troligtvis 10w) därefter går du in på twostroke och letar reda på ett par motstånd som gör om från dina ¨orginal¨ watt till ¨nya¨..GW skrev:Funkar detta relä på en Derbi, mina blinkers funkar ej nu?
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... LED-42200/
m6Trollmor skrev:Tjenare grabbar! Nu är det så att mina skruvar till avgasröret (de mot cylindern) har gängats ur och jag undrar vilken storlek det är på dem? Jag kan inte kolla det nu för att jag inte vill skruva ut de i onödan då de redan är slitna och jag är rädd att inte kunna få ut de om jag sliter mer på de.
Snabbt var uppskattas!
jaTrollmor skrev:Denna borde funka, right?MrAndersson skrev: m6
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12762
Ta vilken du ser snyggast/frächast ut motor mässigt osv.. Men 06:an borde gö vara i finare skick då den har körts längre.Tjobba skrev:Hittade denna Derbi-tråd! Inte hunnit läsa hela men jag har en fråga!
Efter 2005 så kom ju en ny motor på Derbi Senda. Är den nya motorn från Piaggio? Vem av motorerna anses bättre av de två? Vem är mest hållbar? Hittad två fina begagnade Derbi. En -05:a och en -06:a. Gått lika mycket och liknande skick på de båda. Vilken motor bör jag välja?
Dom nya motorerna är bättre! Bättre kylning o lite så!Tjobba skrev:Hittade denna Derbi-tråd! Inte hunnit läsa hela men jag har en fråga!
Efter 2005 så kom ju en ny motor på Derbi Senda. Är den nya motorn från Piaggio? Vem av motorerna anses bättre av de två? Vem är mest hållbar? Hittad två fina begagnade Derbi. En -05:a och en -06:a. Gått lika mycket och liknande skick på de båda. Vilken motor bör jag välja?
Kod: Markera allt
http://imageshack.us/photo/my-images/836/33938593.jpg/
Miniblinkers och ta bort bögläppencalle.l skrev:Tja alla twostrokeriders
Har ni några tips vad jag kan göra för att den här ska bli SNYGGjag vill ha förslag på vad jag kan göra är tacksam för seriösa svar
Snälla kom med förslag har pengar att lägga ut på den men inte hur mycket köpte den för 6000kr. Det är en Derbi Senda xtrem 05
![]()
Kod: Markera allt
http://imageshack.us/photo/my-images/836/33938593.jpg/
60 är orginal munstyckeSpray skrev:Derbi Senda Xtreme SM 06 - Vad har den för storlek och på munstycket original? Har för mig att det är 62, 68 eller 72 och 6mm gäng, men men. Tänkte byta på mig lite grann då den svarar bättre på gas med chocken i, (Och ja, förgasaren är nyligen rengjord och dum som jag var så kollade jag inte munstyckets storlek då.. Sen är röret nyligen ursotat och luftfiltret rengjort). Jag vet att detta säkert står i femtioelva trådar men har inte tid just nu då jag måste beställa imorgon förmiddag för att jag ska hinna få grejerna i tid. Har inte lust att gå ut och skruva Ska leta så länge jag orkar vara uppe men skulle vara schysst om någon kunde hjälp till här tills imorgonbitti D50B0, Dortello 14mm förgasare förövrigt![]()
Skulle vara värt guld om någon här kunde svara på detta
Jag har kört med kapad blindtarm och mk thrower rör.GasresarN skrev:Får väll pröva här först och se om man får något svar innan man gör en ny tråd
Det handlar då om att trimma min Derbi Extreme 2004 till en lagom hastighet... ^^ Innan Derbin hade jag en Rieju med 70cc och viseversa, vilket blev en dyr läxa då jag la det dubbla på trimmet än vad jag gav för moppen...Så nu är det är jag ute efter något som verkligen håller för vardagligt bruk och inget som är baserat på tur om det håller eller inte. Så ett effektrör vore ju något i min smak för tillfället.
Jag åker mest på cykelbanor osv så jag nöter sällan topfart, men det vore ändå roligt att kunna dra om farmors Kia. Just nu toppar den 55 km/h och jag vill få upp den i stadiga 75/85 km/h. Det som är aktuellt är ett mk thrower rör eller att dra blindtarmen på org röret, orkar inte rensa hela kröken så det blir bara blindisen. Kommer man upp i nån hastighet av att göra det? Har läst att det kan bli väldigt olika resultat... men räcker det med kapad blindrör om man kommer ifrån en 70cc's Rieju eller kommer man sogga ihop bakom styret? Har Thrower mycket större skada på vev osv än org rör med kapad blindtarm?
Säg allt ni tänker och tycker om mitt skitproblem!Hellre 3 meningar för mycket än 3 meningar för lite! Tack på förhand
![]()
DerbiMoppe skrev:Jag har kört med kapad blindtarm och mk thrower rör.GasresarN skrev:Får väll pröva här först och se om man får något svar innan man gör en ny tråd
Det handlar då om att trimma min Derbi Extreme 2004 till en lagom hastighet... ^^ Innan Derbin hade jag en Rieju med 70cc och viseversa, vilket blev en dyr läxa då jag la det dubbla på trimmet än vad jag gav för moppen...Så nu är det är jag ute efter något som verkligen håller för vardagligt bruk och inget som är baserat på tur om det håller eller inte. Så ett effektrör vore ju något i min smak för tillfället.
Jag åker mest på cykelbanor osv så jag nöter sällan topfart, men det vore ändå roligt att kunna dra om farmors Kia. Just nu toppar den 55 km/h och jag vill få upp den i stadiga 75/85 km/h. Det som är aktuellt är ett mk thrower rör eller att dra blindtarmen på org röret, orkar inte rensa hela kröken så det blir bara blindisen. Kommer man upp i nån hastighet av att göra det? Har läst att det kan bli väldigt olika resultat... men räcker det med kapad blindrör om man kommer ifrån en 70cc's Rieju eller kommer man sogga ihop bakom styret? Har Thrower mycket större skada på vev osv än org rör med kapad blindtarm?
Säg allt ni tänker och tycker om mitt skitproblem!Hellre 3 meningar för mycket än 3 meningar för lite! Tack på förhand
![]()
kapad blindtarm gör inte så mycket tycker typ 5-10 km/h det är bättre att skaffa mk thrower rör. Bättre acceleration och bättre topp hastighet ( ca 80 - 85 km/h) med drevning 14/65
jag har dock en 07 med piaggio motorn och har kört ca 250-300 mil (från ca 800 mil till 1050mil på mätarn) med mk rör inget har pajat motor mesigt.