Derbi -tråden

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
henkka
Elmoped

Inlägg av henkka »

Okej, tack, men vad har derbin för original munstycke och hur mkt större skall jag ha på ett ungefär
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

henkka skrev:Okej, tack, men vad har derbin för original munstycke och hur mkt större skall jag ha på ett ungefär
Vad för Derbi har du? Senda? Pro? Drd Racing? Senda har iallafall 64 tror jag det var. Tips: Ta loss förgasaren och titta vad för munstycke som sitter i.
Användarens profilbild
henkka
Elmoped

Inlägg av henkka »

Jag har en Derbi Senda xtreme -06, men vart står det när man tar loss den?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

henkka skrev:Jag har en Derbi Senda xtreme -06, men vart står det när man tar loss den?
På själva huvudet på munstycket så står det instansat, såhär

Bild
bibapeolola
Användarens profilbild
henkka
Elmoped

Inlägg av henkka »

Ni vet stänkskyddet som sitter innanför däcket bak på t.ex. Derbi vad heter den och går det att köpa nya, man brukar ersätta det med ett snyggare skydd t.ex. durkplåt(?) så vad heter det skyddet?

Mvh Henkka
Användarens profilbild
Happy4smiler
Elmoped

Inlägg av Happy4smiler »

Tjena, har en Derbi xtreme 07 som jag vill ha bort fjädern från. (själva fjädern, inte hela "stötdämparen" :P

någon som har en guide om hur man tar bort den?

Zere
Användarens profilbild
henkka
Elmoped

Inlägg av henkka »

Ingen som har ett svar på min fråga?? :roll:
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

henkka skrev:Ni vet stänkskyddet som sitter innanför däcket bak på t.ex. Derbi vad heter den och går det att köpa nya, man brukar ersätta det med ett snyggare skydd t.ex. durkplåt(?) så vad heter det skyddet?

Mvh Henkka

Stänkskydd? vet vilket skydd du pratar om men kommer inte på namnet :)
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

henkka skrev:Ingen som har ett svar på min fråga?? :roll:
undertail
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
sweeken
Avstängd

Inlägg av sweeken »

Hej vet någon hur man får bort/lossar klämmorna mellan förgasare och insugå :?:
-user-
Elmoped

Inlägg av -user- »

Hej!
Nån som vet ifall man kan köpa sadeln som är på limited editon?

Närmare sagt en sån här:
http://212.112.179.25/images_full/98/9835780301.jpg

Mvh
-user-
Elmoped

Inlägg av -user- »

Kan någon berätta hur man jordar ett relä?
Användarens profilbild
GW
Svårstartad skrothög

Inlägg av GW »

Funkar detta relä på en Derbi, mina blinkers funkar ej nu?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... LED-42200/
GuZt4v
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GuZt4v »

-user- skrev:Hej!
Nån som vet ifall man kan köpa sadeln som är på limited editon?

Närmare sagt en sån här:
http://212.112.179.25/images_full/98/9835780301.jpg

Mvh
kolla återförsäljare om inte någon annan speciell hemsida har det...
GW skrev:Funkar detta relä på en Derbi, mina blinkers funkar ej nu?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... LED-42200/
nej skulle inte tro det kolla hur många watt dina nya blinkers har (troligtvis 1w) och sen dina gamla (syns på lamoprna och är troligtvis 10w) därefter går du in på twostroke och letar reda på ett par motstånd som gör om från dina ¨orginal¨ watt till ¨nya¨..

Mvh GuZt4v
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Fotbollsfille
Elmoped

Derbi

Inlägg av Fotbollsfille »

Tjena, jag undrar hur fort min Derbi xtreme 08 kommer gå ifall jag slänger på 13/53 drev. (allt original annars)
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

Okej jag har ett problem med min Derbi och det är att avasröret jag har (Hebo escape bufanda) går emot ena kanten på förgasaren där det sticker ut två sladdar som går upp mot tändningen och eftersom avgasröret går emot så börjar de smälta och jag har samma problem med mitt sportluft då det nu har gått hål i sportluftfiltret på grund utav värmen.

Så har ni något tips hur jag ska göra?

EDIT: det är en Derbi Senda xtreme 05
Användarens profilbild
Trollmor
Elmoped

Inlägg av Trollmor »

Tjenare grabbar! Nu är det så att mina skruvar till avgasröret (de mot cylindern) har gängats ur och jag undrar vilken storlek det är på dem? Jag kan inte kolla det nu för att jag inte vill skruva ut de i onödan då de redan är slitna och jag är rädd att inte kunna få ut de om jag sliter mer på de.

Snabbt var uppskattas!
"Alla idéer om bakterier och mikroorganismer är kommunistiskt propagandatrams." - E. Cartwrigt, amerikansk läkare, 1952
Bild
Sendan: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34583
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Trollmor skrev:Tjenare grabbar! Nu är det så att mina skruvar till avgasröret (de mot cylindern) har gängats ur och jag undrar vilken storlek det är på dem? Jag kan inte kolla det nu för att jag inte vill skruva ut de i onödan då de redan är slitna och jag är rädd att inte kunna få ut de om jag sliter mer på de.

Snabbt var uppskattas!
m6
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Trollmor
Elmoped

Inlägg av Trollmor »

MrAndersson skrev: m6
Denna borde funka, right?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12762
"Alla idéer om bakterier och mikroorganismer är kommunistiskt propagandatrams." - E. Cartwrigt, amerikansk läkare, 1952
Bild
Sendan: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34583
Användarens profilbild
QviW
TSR:s snyggaste

Inlägg av QviW »

Trollmor skrev:
MrAndersson skrev: m6
Denna borde funka, right?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12762
ja
Tjobba
Elmoped

Inlägg av Tjobba »

Hittade denna Derbi-tråd! Inte hunnit läsa hela men jag har en fråga!

Efter 2005 så kom ju en ny motor på Derbi Senda. Är den nya motorn från Piaggio? Vem av motorerna anses bättre av de två? Vem är mest hållbar? Hittad två fina begagnade Derbi. En -05:a och en -06:a. Gått lika mycket och liknande skick på de båda. Vilken motor bör jag välja?
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

Tjobba skrev:Hittade denna Derbi-tråd! Inte hunnit läsa hela men jag har en fråga!

Efter 2005 så kom ju en ny motor på Derbi Senda. Är den nya motorn från Piaggio? Vem av motorerna anses bättre av de två? Vem är mest hållbar? Hittad två fina begagnade Derbi. En -05:a och en -06:a. Gått lika mycket och liknande skick på de båda. Vilken motor bör jag välja?
Ta vilken du ser snyggast/frächast ut motor mässigt osv.. Men 06:an borde gö vara i finare skick då den har körts längre.
Live like today was you're last day.
oscarmalmros26@gmail.com
Elmoped

Kabelhärva

Inlägg av oscarmalmros26@gmail.com »

Har en Derbi Senda Sm DRD vilken av Derbi modellernan (Senda SM (2000-2005) eller Senda DRD (2000-2005) ska man välja på twostroke ? om dom är lika dana eller vad dom e ?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Tjobba skrev:Hittade denna Derbi-tråd! Inte hunnit läsa hela men jag har en fråga!

Dom nya motorerna är bättre! Bättre kylning o lite så!
Dock så beror de på motorn i sig, men av dom 2 direkt från fabrik så är den nya bättre!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
calle.l
Elmoped

Inlägg av calle.l »

Tja alla twostrokeriders
Har ni några tips vad jag kan göra för att den här ska bli SNYGG :D jag vill ha förslag på vad jag kan göra är tacksam för seriösa svar :) Snälla kom med förslag har pengar att lägga ut på den men inte hur mycket köpte den för 6000kr. Det är en Derbi Senda xtrem 05 :D

Kod: Markera allt

http://imageshack.us/photo/my-images/836/33938593.jpg/
Fjantjuice
Elmoped

Inlägg av Fjantjuice »

calle.l skrev:Tja alla twostrokeriders
Har ni några tips vad jag kan göra för att den här ska bli SNYGG :D jag vill ha förslag på vad jag kan göra är tacksam för seriösa svar :) Snälla kom med förslag har pengar att lägga ut på den men inte hur mycket köpte den för 6000kr. Det är en Derbi Senda xtrem 05 :D

Kod: Markera allt

http://imageshack.us/photo/my-images/836/33938593.jpg/
Miniblinkers och ta bort bögläppen
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög

Inlägg av Spray »

Derbi Senda Xtreme SM 06 - Vad har den för storlek och på munstycket original? Har för mig att det är 62, 68 eller 72 och 6mm gäng, men men. Tänkte byta på mig lite grann då den svarar bättre på gas med chocken i, (Och ja, förgasaren är nyligen rengjord och dum som jag var så kollade jag inte munstyckets storlek då.. Sen är röret nyligen ursotat och luftfiltret rengjort). Jag vet att detta säkert står i femtioelva trådar men har inte tid just nu då jag måste beställa imorgon förmiddag för att jag ska hinna få grejerna i tid. Har inte lust att gå ut och skruva Ska leta så länge jag orkar vara uppe men skulle vara schysst om någon kunde hjälp till här tills imorgonbitti D50B0, Dortello 14mm förgasare förövrigt :)

Skulle vara värt guld om någon här kunde svara på detta :D
Bild
GuZt4v
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GuZt4v »

Spray skrev:Derbi Senda Xtreme SM 06 - Vad har den för storlek och på munstycket original? Har för mig att det är 62, 68 eller 72 och 6mm gäng, men men. Tänkte byta på mig lite grann då den svarar bättre på gas med chocken i, (Och ja, förgasaren är nyligen rengjord och dum som jag var så kollade jag inte munstyckets storlek då.. Sen är röret nyligen ursotat och luftfiltret rengjort). Jag vet att detta säkert står i femtioelva trådar men har inte tid just nu då jag måste beställa imorgon förmiddag för att jag ska hinna få grejerna i tid. Har inte lust att gå ut och skruva Ska leta så länge jag orkar vara uppe men skulle vara schysst om någon kunde hjälp till här tills imorgonbitti D50B0, Dortello 14mm förgasare förövrigt :)

Skulle vara värt guld om någon här kunde svara på detta :D
60 är orginal munstycke
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

är det någon som har en sving till salu?
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög

Inlägg av Spray »

Kollade imorse och beställde nya. Det satt 63 original :)
Bild
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

Det finns ju 4 platser i cdi boxen men man använder ju bara 3 vad har man den sista till ? :O
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

den är till stop knappen men den är samma som den som sitter bredvid, så ostfast kan man sätta båda kablarna (tändplattan med stopknappen) på samma kontakt :lol:

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Får väll pröva här först och se om man får något svar innan man gör en ny tråd :D
Det handlar då om att trimma min Derbi Extreme 2004 till en lagom hastighet... ^^ Innan Derbin hade jag en Rieju med 70cc och viseversa, vilket blev en dyr läxa då jag la det dubbla på trimmet än vad jag gav för moppen... :roll: Så nu är det är jag ute efter något som verkligen håller för vardagligt bruk och inget som är baserat på tur om det håller eller inte. Så ett effektrör vore ju något i min smak för tillfället.
Jag åker mest på cykelbanor osv så jag nöter sällan topfart, men det vore ändå roligt att kunna dra om farmors Kia. Just nu toppar den 55 km/h och jag vill få upp den i stadiga 75/85 km/h. Det som är aktuellt är ett mk thrower rör eller att dra blindtarmen på org röret, orkar inte rensa hela kröken så det blir bara blindisen. Kommer man upp i nån hastighet av att göra det? Har läst att det kan bli väldigt olika resultat... men räcker det med kapad blindrör om man kommer ifrån en 70cc's Rieju eller kommer man sogga ihop bakom styret? Har Thrower mycket större skada på vev osv än org rör med kapad blindtarm?
Säg allt ni tänker och tycker om mitt skitproblem! :D Hellre 3 meningar för mycket än 3 meningar för lite! Tack på förhand :) :)
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

GasresarN skrev:Får väll pröva här först och se om man får något svar innan man gör en ny tråd :D
Det handlar då om att trimma min Derbi Extreme 2004 till en lagom hastighet... ^^ Innan Derbin hade jag en Rieju med 70cc och viseversa, vilket blev en dyr läxa då jag la det dubbla på trimmet än vad jag gav för moppen... :roll: Så nu är det är jag ute efter något som verkligen håller för vardagligt bruk och inget som är baserat på tur om det håller eller inte. Så ett effektrör vore ju något i min smak för tillfället.
Jag åker mest på cykelbanor osv så jag nöter sällan topfart, men det vore ändå roligt att kunna dra om farmors Kia. Just nu toppar den 55 km/h och jag vill få upp den i stadiga 75/85 km/h. Det som är aktuellt är ett mk thrower rör eller att dra blindtarmen på org röret, orkar inte rensa hela kröken så det blir bara blindisen. Kommer man upp i nån hastighet av att göra det? Har läst att det kan bli väldigt olika resultat... men räcker det med kapad blindrör om man kommer ifrån en 70cc's Rieju eller kommer man sogga ihop bakom styret? Har Thrower mycket större skada på vev osv än org rör med kapad blindtarm?
Säg allt ni tänker och tycker om mitt skitproblem! :D Hellre 3 meningar för mycket än 3 meningar för lite! Tack på förhand :) :)
Jag har kört med kapad blindtarm och mk thrower rör.
kapad blindtarm gör inte så mycket tycker typ 5-10 km/h det är bättre att skaffa mk thrower rör. Bättre acceleration och bättre topp hastighet ( ca 80 - 85 km/h) med drevning 14/65
jag har dock en 07 med piaggio motorn och har kört ca 250-300 mil (från ca 800 mil till 1050mil på mätarn) med mk rör inget har pajat motor mesigt. :)
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

DerbiMoppe skrev:
GasresarN skrev:Får väll pröva här först och se om man får något svar innan man gör en ny tråd :D
Jag har kört med kapad blindtarm och mk thrower rör.
kapad blindtarm gör inte så mycket tycker typ 5-10 km/h det är bättre att skaffa mk thrower rör. Bättre acceleration och bättre topp hastighet ( ca 80 - 85 km/h) med drevning 14/65
jag har dock en 07 med piaggio motorn och har kört ca 250-300 mil (från ca 800 mil till 1050mil på mätarn) med mk rör inget har pajat motor mesigt. :)

Okej tackar för ett fint svar! :D 14/65 är den drevningen jag har på just nu, så det blir nog bra :P tror nästan att det blir ett thrower rör... men är det ett måste att byta till sportluftfilter? Eller räcker det att bara att ta bort strypningen och köra med ett rent filter i burken?
Skriv svar