Fick tag i denna av årets modell billigt av en firma.
Just nu kryper man fortare
Ska i veckan sätta på trimmavgasrör & byta munstycke, varitor ringen är borta redan.
Undrar om det går o få någon okej effekt med andra trix utan att byta cylinder (om inte får de la bli en 70cc o då finns massa olika, vilken e bäst?), tänkte byta fjädrar, vikter om de behövs?, nån ide satsa på ny variator?, membran?, finns cdi box på den? Nått jag missat?
nt Helt 100% säker, men jag tror att du ahr strypt CDI också :/
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Piitus96 skrev:nt Helt 100% säker, men jag tror att du ahr strypt CDI också :/
Jag har en sån och har hittills inte märkt av att cdin e strypt...
Realisten:
Du kan se min setup nedan och den går helt ok för att vara orginal cylinder!
Märkte ingen större skillnad när jag bytte variator men de kanske e större skillnad om man byter till en polini eller malossi...
jo men nu e ju hans 30 moppe, så han kan ju ha strypt, om du nu sj nt har 30 moppe du med akarlsson
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Jag har en Cpi oliver city -11 som jag har fixat i sommar då jag hade samma problem som dig! Det här vad min setup är och då går den ca 70:
Stage 6 pro replica
Stage 6 variator (där det följde med en tryckfjäder) om du ska köpa en annan variator där det inte följer med en tryckfjäder så köper du en tryckfjäder separat.
Ostrypt cdibox
Variatorvikter 5g
Från början köpte jag bara stage 6 röret och munstycke, men då gick den bara 45, då variator på cpi är inställd så att den max ffår gå 45. Det kommer vara värt det att köpa en trimmvariator!
Jontaan skrev:Jag har en Cpi oliver city -11 som jag har fixat i sommar då jag hade samma problem som dig! :P Det här vad min setup är och då går den ca 70:
Stage 6 pro replica
Stage 6 variator (där det följde med en tryckfjäder) om du ska köpa en annan variator där det inte följer med en tryckfjäder så köper du en tryckfjäder separat.
Ostrypt cdibox
Variatorvikter 5g
Från början köpte jag bara stage 6 röret och munstycke, men då gick den bara 45, då variator på cpi är inställd så att den max ffår gå 45. Det kommer vara värt det att köpa en trimmvariator! :D
Märkte du nån skillnad när du bytte cdi?
Min gör ca 70 nu enligt gps, har orginal cdin...
Värt att byta?
Edit : Min gick ca 65 med orginal variatorn men då hade jag ju så klart plockat v-ringen...
Jontaan skrev:Jag har en Cpi oliver city -11 som jag har fixat i sommar då jag hade samma problem som dig! Det här vad min setup är och då går den ca 70:
Stage 6 pro replica
Stage 6 variator (där det följde med en tryckfjäder) om du ska köpa en annan variator där det inte följer med en tryckfjäder så köper du en tryckfjäder separat.
Ostrypt cdibox
Variatorvikter 5g
Från början köpte jag bara stage 6 röret och munstycke, men då gick den bara 45, då variator på cpi är inställd så att den max ffår gå 45. Det kommer vara värt det att köpa en trimmvariator!
Märkte du nån skillnad när du bytte cdi?
Min gör ca 70 nu enligt gps, har orginal cdin...
Värt att byta?
Edit : Min gick ca 65 med orginal variatorn men då hade jag ju så klart plockat v-ringen...
Jag tycker nog att det ger lite bättre axx (inge bättre toppfart)men det är inte värt pengarna.... Jag visste inte så mkt när jag köpte den så mitt tips är att inte köpa en
Jontaan skrev:Jag har en Cpi oliver city -11 som jag har fixat i sommar då jag hade samma problem som dig! :P Det här vad min setup är och då går den ca 70:
Stage 6 pro replica
Stage 6 variator (där det följde med en tryckfjäder) om du ska köpa en annan variator där det inte följer med en tryckfjäder så köper du en tryckfjäder separat.
Ostrypt cdibox
Variatorvikter 5g
Från början köpte jag bara stage 6 röret och munstycke, men då gick den bara 45, då variator på cpi är inställd så att den max ffår gå 45. Det kommer vara värt det att köpa en trimmvariator! :D
Märkte du nån skillnad när du bytte cdi?
Min gör ca 70 nu enligt gps, har orginal cdin...
Värt att byta?
Edit : Min gick ca 65 med orginal variatorn men då hade jag ju så klart plockat v-ringen...
Jag tycker nog att det ger lite bättre axx (inge bättre toppfart)men det är inte värt pengarna.... Jag visste inte så mkt när jag köpte den så mitt tips är att inte köpa en :P
akarlsson skrev:
Märkte du nån skillnad när du bytte cdi?
Min gör ca 70 nu enligt gps, har orginal cdin...
Värt att byta?
Edit : Min gick ca 65 med orginal variatorn men då hade jag ju så klart plockat v-ringen...
Jag tycker nog att det ger lite bättre axx (inge bättre toppfart)men det är inte värt pengarna.... Jag visste inte så mkt när jag köpte den så mitt tips är att inte köpa en
Okey, Tackar!
Tjaa, såg att du skrev på din setup att du hade avstrypt luftburk hur mycket gjorde det på din moppe(typ axx och fart)? Vart sitter pluggen på luftfiltret och hur många storlekar behövde du byta upp dig till? Jag har storlek 52 nu.
Jontaan skrev:
Jag tycker nog att det ger lite bättre axx (inge bättre toppfart)men det är inte värt pengarna.... Jag visste inte så mkt när jag köpte den så mitt tips är att inte köpa en :P
Okey, Tackar!
Tjaa, såg att du skrev på din setup att du hade avstrypt luftburk :P hur mycket gjorde det på din moppe(typ axx och fart)? Vart sitter pluggen på luftfiltret och hur många storlekar behövde du byta upp dig till? Jag har storlek 52 nu.
Jag borrade upp skorstenen i luftburken så mycket det gick, tror att jag använde en 19mm borr men hålet vart lite mindre för gummit drog ihop sej lite. Gick upp till storlek 74 har jag för mej. Det gjorde ganska stor skillnad, sen satte jag i ett sånt motoforce filter som man borrar fast i orginalburken och gick upp till stl 80 på munstycket men de gjorde inte nån större skillnad. Drar man bort hela skorstenen va stl 80 lagom men då låter de mer!
Följ färgen på stiftet då de skiljer från motor till motor!!!