Tjoo, har en Derbi drd limited edition 08 och vill ta bort lite ull i ljuddämparn för den låter så fuult! undrar om den kommer hända något mer än att den låter mera
känns lite korkat att kapa sönder dämparen och svetsa ihop igen bara för att plocka ut lite ull. köp dig en TK/Hebo dämpare istället, dom ska passa på originalröret.
även fast du plockar bort ljuddämparen så kommer den låta typ lika lite.. För innuti kröken sitter de ljuddämpning överallt ^^ . Tar man bort den så låter de fint ( sånna jobb utför ja ;P )
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:även fast du plockar bort ljuddämparen så kommer den låta typ lika lite.. För innuti kröken sitter de ljuddämpning överallt ^^ . Tar man bort den så låter de fint ( sånna jobb utför ja ;P )
påstår du helt seriöst att den låter lika mycket utan ljuddämpare som med? då borde du nog tänka om lite..... den låter nämligen som faan om man tar bort ljuddämparen.
bensinskalle skrev:även fast du plockar bort ljuddämparen så kommer den låta typ lika lite.. För innuti kröken sitter de ljuddämpning överallt ^^ . Tar man bort den så låter de fint ( sånna jobb utför ja ;P )
påstår du helt seriöst att den låter lika mycket utan ljuddämpare som med? då borde du nog tänka om lite..... den låter nämligen som faan om man tar bort ljuddämparen.
De låter satan när man tar ur dämpningen ur kröken ( som ett trimmrör ), så de gör en väldi skillnad.... Ja kanske överdrev när ja sa att de inte blir nån skillnad ;P men den mesta dämpningen sitter i kröken.... Men de ä skillnad på olika moppar. En del äldre sendor har ju inte sånhär dämpning.....
Dämparen på din denna ltd 08 är en kammarljuddämpare så hälften av den är ändå tom... den andra hälften är med ull... Inbakat i ett ihopsvetsat skal som inte är de lättaste att ta sig in i, så de ä ingen större mening me o kapa isär o rota iaf....
Live slow - Die whenever
meen daah det är bara att he bensin i en spruta med en liten slang trycka in spruta i ullen och tända på nä du tycker det räcker så håller du bara för båda sidorna.
fax110 skrev:meen daah det är bara att he bensin i en spruta med en liten slang trycka in spruta i ullen och tända på nä du tycker det räcker så håller du bara för båda sidorna.
ja å så kan vi hälla sand i förgasarn också medans vi ändå håller på? ^^
Live slow - Die whenever
fax110 skrev:meen daah det är bara att he bensin i en spruta med en liten slang trycka in spruta i ullen och tända på nä du tycker det räcker så håller du bara för båda sidorna.
varför inte mjölk istället?
hehe ^^
Nee men allvarligt, de kan funka men de ä också många saker som kan bli skitfel!!! häller du i bensin i röret kommer de bli en explosionsartad brand och ja kan nästan slå vad om att du kommer lyckas bränna dig.... Röret kan också spricka mm...
Live slow - Die whenever
bensinskalle skrev:
varför inte mjölk istället?
Du vet, mjölk kostar!
Varför inte mjölk? FÖR ATT DU KAN JU INTE KÖRA MOPPEN PÅ MJÖLK!!! (Med sand kan man, jag har testat de blir värsta effekten jag LOVAR! Jag fick värsta gasreset på min orginal beta när jag hällde sand i förgasaren!:evil:
haha jag sa ju inte att ni skulle fylla röre med soppa bara spruta måtlig mängd på dämpar ullen o tända på och det är inte stor chans att röre spricker egtersom det ändå blir 200 grader varmt när man kör
haha många "seriösa" svar hehhe^^ men finns det inget att ta bort lr lått så den låter mer..om ullet va svårt att kåmma åt så pallar ja inte de men nått annat förslag?
Vill du inte köpa nytt rör, TK eller nåt, så får du antingen köra bensinmetoden, eller kapa och svetsa. Finns ju inte så många alternativ ;P
alltså inget å snacka om, bara å välja ...
Varför inte mjölk? FÖR ATT DU KAN JU INTE KÖRA MOPPEN PÅ MJÖLK!!! (Med sand kan man, jag har testat de blir värsta effekten jag LOVAR! Jag fick värsta gasreset på min orginal beta när jag hällde sand i förgasaren!:evil:
vafan har du provat mjölk eller? det går som fan
Har du inget liv eller LimmiL.Om du inte kan svara på hans fråga skit i och göra så onödiga inlägg då 0.o