14/40 låter onödigt tungt. Satsa på lite större drev bak så blir det roligare att köra. Hellre acceleration än bara topp. Inte alltid toppen blir bättre för man drevar tungt heller då den inte orkar. Men runt 115-120 beroende på ork och att du ställer in den helt korrekt. Man vill inte köra mycket fortare än så med crossdäcken kan jag säga också. Iaf om de är bra mönstrade. Det är en rätt vass cylinder det där så skulle satsa på en annan tändning också, annars kan du gå på lillebror(eller syster ) guss istället som är lite mer lågvarvig och inte lika krävande.
chifen skrev:14/40 låter onödigt tungt. Satsa på lite större drev bak så blir det roligare att köra. Hellre acceleration än bara topp. Inte alltid toppen blir bättre för man drevar tungt heller då den inte orkar. Men runt 115-120 beroende på ork och att du ställer in den helt korrekt. Man vill inte köra mycket fortare än så med crossdäcken kan jag säga också. Iaf om de är bra mönstrade. Det är en rätt vass cylinder det där så skulle satsa på en annan tändning också, annars kan du gå på lillebror(eller syster ) guss istället som är lite mer lågvarvig och inte lika krävande.
okej tack kör med sm däck så det är nog inga problem
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
har fått ett erbjudande på att köpa ett polini 4 race 3 för 800! i bra skick(nypris 2900 på ts) jag kan ju inte säga nej:P
tänkte att det är ett högvarvigt rör och jag ska ju köpa stage6 sport pro 70cc(den cylindernhar jag också hört ska vara högvarvig)
så vad tror ni hastigheten blir med rätt inställningar?
övrig setup :
stage 6 sport pro 70cc(cylinder)
stage 6 double layer(luftfilter)
polini speedcontrol(variator)
polini 3g speedclutch(koppling)
stage 6 pro drive(drivrem)
dellorto 17,5mm(förgasare)
stage 6 insug
dr.pulley 4gr
tryckfjäder +30%
derbigp1open-10 skrev:har fått ett erbjudande på att köpa ett polini 4 race 3 för 800! i bra skick(nypris 2900 på ts) jag kan ju inte säga nej:P
tänkte att det är ett högvarvigt rör och jag ska ju köpa stage6 sport pro 70cc(den cylindernhar jag också hört ska vara högvarvig)
övrig setup :
stage 6 insug
dr.pulley 4gr
tryckfjäder +30%
tror du är lite fel nu då detta är Cross/SM/RR tråd
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
derbigp1open-10 skrev:har fått ett erbjudande på att köpa ett polini 4 race 3 för 800! i bra skick(nypris 2900 på ts) jag kan ju inte säga nej:P
övrig setup :
stage 6 insug
dr.pulley 4gr
tryckfjäder +30%
tror du är lite fel nu då detta är Cross/SM/RR tråd
PcCrazyMods skrev:Tjena! Hur fort kommer min Derbi X-treme SM -08 gå med
Nr1: Airsal 50cc sport
Pluggad EGR
Kapad blindtarm
13/65 drevning
ev urpluggad luftburk
PcCrazyMods skrev:90?!? Det gör den ju med effektrör och drevning plus lite annat ju!? Borde ju göra mindre än 80-90?
Skulle säga 80 max. Pluggar du ur röret helt så kommer den gå bättre. Men du är inte ute efter toppfart antar jag med tanke på drevningen? Vad exakt vill du ha ut av setupen för det är inte bra att behöva varva så mycket konstakt.