hej!! jag bytte variator till multivar och sen satte jag på ett urpluggat giannelli rör samt bytte jag tyck och kopplingsfjäd-er/ar. när jag startar den när den e kall så får jag bra axx men sen efter typ 2 min så har jag knappt något axx. När jag kommer upp i 20 km/h kommer det tillbaka. VAD ÄR FELET? Tack på förhand
Senast redigerad av Robin L den 8 juli 2012, 20:11, redigerad totalt 2 gång.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Robin L skrev:jag har gula racing fjädrar i men same shit ska jag byta munstycke oxå? hur många storlekar?
har du inte bytt munstycke sen du bytte rör? isf gå upp ca 10 storlekar i munstycke, köp ett kit med munstycken så du kan testa dig fram till vad som funkar bäst
Robin L skrev:hej!! jag bytte variator till multivar och sen satte jag på ett urpluggat giannelli rör samt bytte jag tyck och kopplingsfjäd-er/ar. när jag startar den när den e kall så får jag bra axx men sen efter typ 2 min så har jag knappt något axx. När jag kommer upp i 20 km/h kommer det tillbaka. VAD ÄR FELET? Tack på förhand
men blir det bättre om man bytar munstycke eller ska jag byta tillbaka till gamla kopplingen? blir det verkligen samma kraft om jag sätter tillbaka den?
Robin L skrev:men blir det bättre om man bytar munstycke eller ska jag byta tillbaka till gamla kopplingen? blir det verkligen samma kraft om jag sätter tillbaka den?
som sagt byt munstycke och kopplingsfjädrar så kommer den med största sannolikhet gå bra sen.