Varför gick skruven av? Gick den av när den drogs åt för hårt kan biten vara ganska lös och lätt att pilla ut, gick den av för att den satt för hårt när den skulle skruvas loss kan den vara riktigt marig...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
twsboy skrev:nån som gjort det här för eller och kan hjälpa mig hur jag ska spåra skruven känns omöjligt att sitta och dra fram och tillbaks med en mejsel ?
ta ett tunt järnrör som går in och försök att löda fast det i skruven och böj sen till röret så at du kan skruva ut den!
twsboy skrev:nån som gjort det här för eller och kan hjälpa mig hur jag ska spåra skruven känns omöjligt att sitta och dra fram och tillbaks med en mejsel ?
ta ett tunt järnrör som går in och försök att löda fast det i skruven och böj sen till röret så at du kan skruva ut den!
Om den inte sitter allt för hårt kan du borra ett hål i den och slå in en torx bits o skruva ut den, sitter den för hårt kommer dock bitsen gå av...
Hålet måste vara mindre än bitsen, precis så de går att slå in den!
Grispitt/svinpitt är ett dåligt verktyg som oftast skapar mer problem än det löser. Om den avdragna skruven sitter fast expanderas den så den sitter ÄNNU hårdare när man drar ner grispitten i den. Grispitten är dessutom ganska tunn så dom brukar gå av, och då har man en bit härdat stål sittande i den avdragna skruven så man inte ens kan borra ur den - grispitten är så hård att borr inte biter på den.
Eftersom trådskaparen inte svarar på frågor som ställs blir det ingen hjälp heller - skruvar som gått av på olika sätt och olika platser kräver olika metoder för att avlägsnas...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.