tja,har satt dit ett mk prorace o den går sådär,har 75 munstycke o 4 hål i luftfiltret för att få mer luft. den gick skitbra med ostrypt org rör,men nu så går den nästan ok på väldigt låga varv,men när man kommer upp i låg o mellan registret så händer det nästan inget. håller man på ett tag så kommer man upp i ganska högt varv o då drar den uta helvete,men man måste hålla den på högt varv för annars så segar den tills den kommer upp i varv igen. undrar om det är så? o vad man kan göra för att den ska gå bättre utan att köpa 70 cylinder osv
Ja det är så ett effektrör funkar, speciellt ett så högvarvigt som ett prorace. Dött på lågvarv, sticker på högvarv. 75 låter litet, testa att byta upp munstycket till runt 85 och se om det blir bättre.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Prorace har en effektkurva som inte stämmer överense med effektkurvan på originalcylindern för 5 öre, du skulle klara dig bättre med thrower och få en finare effektkurva samt högre genomsnittseffekt. Byt till större munstycke också, låter som den går ganska snålt nu med så litet. Men ta en titt på hur stiftet ser ut också?