Hej!
Har läst i min instruktionsbok om vad man ska ha för lufttryck i däcken. Där står att man ska ha 1,7 Kg/cm2 i framdäcket och 2.0 kg/cm2 i bakdäcket. Kan det stämma?
Vad har ni för tryck i era däck?
Tacksam för svar!
Bjoerk skrev:Hej!
Har läst i min instruktionsbok om vad man ska ha för lufttryck i däcken. Där står att man ska ha 1,7 Kg/cm2 i framdäcket och 2.0 kg/cm2 i bakdäcket. Kan det stämma?
Vad har ni för tryck i era däck?
Tacksam för svar!
Bjoerk skrev:Tycker det verkar mycket eftersom jag bara har 0.9 i framdäcket och 1.2 i bakdäcket. Men jag har dock inte pumpat däcken sen jag köpte mopeden.
äh det är inte mycket, fyll upp så mycket som det står att det ska vara så lär den rulla lite lättare också!
Bjoerk skrev:Tycker det verkar mycket eftersom jag bara har 0.9 i framdäcket och 1.2 i bakdäcket. Men jag har dock inte pumpat däcken sen jag köpte mopeden.
Du har alldeles för lågt lufttryck. Pumpa på, det kommer slita mindre på däcken samt att du får bättre bränsleförbrukning och bättre fäste. Vad är det för dimension på däcken? ~2kg låter lämpligt runt om. För mycket luft och då får ojämn slityta pga det och försämrat fäste då däcket blir för hårt men rullmotståndet sjunker och bränsleförbrukningen med