Fan vad fet jag är.. Måste fixas! Tips?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög

Fan vad fet jag är.. Måste fixas! Tips?

Inlägg av PcCrazyMods »

Tjenare grabbar. Har på senare tid börjat tänka på magen. Har börjat upptäcka att jag e fan inte så smal som jag trodde. Har en hel del underhuds fett som jag inte är nöjd med. Sänker mitt självförtroende något oerhört. Vad ska jag göra? Vill bli av med fettet runt magen så fort som möjligt. Har ni några tips?
juniorjesper skrev:
TuZx skrev:setup?
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

träna?
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög

Inlägg av PcCrazyMods »

slider_Alex skrev:träna?
No shit -.-.. Men hur? Vad är effektivast för just magfettet? Vilka övningar ska jag köra? Hur? Vettigt svar på det?
juniorjesper skrev:
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

spring mer och ät mindre

gå ut på länk så ofta som möjligt, är inte glass och godis ock läsk varje dag
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

ut och gå, de är de som bärnner mest fett, sen kan du alltid bygga ltie större armor så du itne ser ut som ett päron :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

kcal intagna < kcal brännda
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Ut och spring medans du äter hälsosam mat så skaru se! :)
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Såhär kör jag och håller bra form :) Vet inte om det hjälper mot magen men sittups blire ju mer muskler å sedan springa Alternativt cykla(träningscykel) är väll bäst för att få bort fett på magen ? å äta bra :)

5 - 20kg tyngd
15 - 5kg tyngd
40 - sittups
20 armhävningar
20 sittups

Sen kan det variera om jag vill köra mer :)
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög

Inlägg av PcCrazyMods »

xXTASKENXx skrev:Såhär kör jag och håller bra form :) Vet inte om det hjälper mot magen men sittups blire ju mer muskler å sedan springa Alternativt cykla(träningscykel) är väll bäst för att få bort fett på magen ? å äta bra :)

5 - 20kg tyngd
15 - 5kg tyngd

40 - sittups
20 armhävningar
20 sittups

Hur menar du med 5 - 20kg tyngd
15 - 5kg tyngd
?
juniorjesper skrev:
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Träna helt enkelt. Ut och gå och springa kommer nog de flesta säga, men det är inte allra bäst.

Bäst är nog att gå in på gymmet eller göra några simpla övningar hemma, sedan är cardio (löpning, cyckling, gång, simmning) något bra emellanåt. I början brukar man satsa på styrkeövningar då det ger snabbast resultat, sen när lite har försvunnit så kan det vara bra med cardio.

Anledningen till detta är att när du styrketränar (simpla övningar hemma med egenkroppsvikt, eller på gym) så bygger du upp muskler av det lagrade fettet. Men en viktig detalj är att du ska träna rätt! Gör övningarna rätt o.s.v.

När du ska bränns fett genom styrketräning på gym så är medeltunga vikter att föredra. Ha set (omgångar med vila mellan) på ca 11-15 reps (antal gånger du t.ex. lyfter hanteln).

Ett extra tips är att träna alla muskelgrupper, alltså inte bara biceps, bröst och triceps för att se biff ut. Stora muskler såsom ben och rygg behöver mycket fett för att återhämta sig.

Banting är inte bra! När kroppen går utan mat en längre stund så sänks ämnesomsättningen (kroppen tror att du börjar svälta, och omsätter då en mindre del näring och lägger istället på sig fett som en slags reserv). Det är detta man syftar på när man säger att frukosten är viktigaste målet på dagen. Samt att kroppen främst återhämtar sig när du sover, och då går det åt mycket näring, denna näring fyller man då på med frukost.

Tips när du ska kolla efter resultat. Kolla dig själv i spegeln, inte på vågen! Om vågen visar en mindre siffra så är ju det kanon, men du behöver inte bli orolig om du fortsätter väga lite mycket. När du tränar (även cardio) så bygger du muskler. Och muskler är tyngre än fett, därför kan man stå still på samma vikt ett tag, men det är väldigt vanligt.

Bli inte deppig om du inte ser resultat direkt, träning tar tid. Men det är inte något som du ska bli omotiverad av. Varje gång jag har tränat (t.om. om det bara är på idrotten i skolan) så ska du tänka "Fan va bra gjort av mig! Nu fick jag lite mer träning, det kanske inte gjorde mig till muskelbyggare men det gjorde ju såklart något.".

Skit i om du inte ser skillnad, bara du har i tanken att du faktiskt tränar så kan du börja "känna" dig smalare eller nyttigare. Och det är ju din känsla av dig själv du vill förbättra :)
Bry dig inte så mycket om vad andra tänker, om de dömmer dig för att du har lite fett på magen så är det ju dom som är idioter och då förtjänar dom helt enkelt inte din energi!

Bjuder på felstavningar, grammatiska fel samt annat som folk kan klaga på.

Hoppas du kommer känna dig bättre med din kropp om ett tag, oavsett om den är mindre eller inte :)

Jetforce

*EDIT* Glöm inte att det inte finns något i någon som helst väg som punktbränner fett. Du kan inte bränna fett från just magen, oavsett om du springer eller gör situps. Det bränner fett från hela kroppen oavsett hur du tränar. Och låt INGEN intala dig något annat.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

PcCrazyMods skrev:
xXTASKENXx skrev:Såhär kör jag och håller bra form :) Vet inte om det hjälper mot magen men sittups blire ju mer muskler å sedan springa Alternativt cykla(träningscykel) är väll bäst för att få bort fett på magen ? å äta bra :)

5 - 20kg tyngd
15 - 5kg tyngd

40 - sittups
20 armhävningar
20 sittups

Hur menar du med 5 - 20kg tyngd
15 - 5kg tyngd
?
Använder hantel för att bygga muskler:) antingen en 20kg 5 ggr (Explosiva muskler /stora och korta) eller 5kg 15 ggr (uthålliga muskler/ lite mindre och längre)
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

börgar bli fet jag med :P får kanse låta moppen stå och gå till macken
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Sluta inte äta godis eller sånnt minska bara på allt du äter de borde hjälpa :)
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

Förbränna fett på bästa sett är att powerwalka och sen att dra ner på alla kolhydrater helt enkelt. Sen ta åt dig av vad Jetforce skrev, grymt bra skrivet och förklarat går nog inte att få det bättre.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög

Inlägg av PcCrazyMods »

Jetforce_Dahlin skrev:Träna helt enkelt. Ut och gå och springa kommer nog de flesta säga, men det är inte allra bäst.

Bäst är nog att gå in på gymmet eller göra några simpla övningar hemma, sedan är cardio (löpning, cyckling, gång, simmning) något bra emellanåt. I början brukar man satsa på styrkeövningar då det ger snabbast resultat, sen när lite har försvunnit så kan det vara bra med cardio.

Anledningen till detta är att när du styrketränar (simpla övningar hemma med egenkroppsvikt, eller på gym) så bygger du upp muskler av det lagrade fettet. Men en viktig detalj är att du ska träna rätt! Gör övningarna rätt o.s.v.

När du ska bränns fett genom styrketräning på gym så är medeltunga vikter att föredra. Ha set (omgångar med vila mellan) på ca 11-15 reps (antal gånger du t.ex. lyfter hanteln).

Ett extra tips är att träna alla muskelgrupper, alltså inte bara biceps, bröst och triceps för att se biff ut. Stora muskler såsom ben och rygg behöver mycket fett för att återhämta sig.

Banting är inte bra! När kroppen går utan mat en längre stund så sänks ämnesomsättningen (kroppen tror att du börjar svälta, och omsätter då en mindre del näring och lägger istället på sig fett som en slags reserv). Det är detta man syftar på när man säger att frukosten är viktigaste målet på dagen. Samt att kroppen främst återhämtar sig när du sover, och då går det åt mycket näring, denna näring fyller man då på med frukost.

Tips när du ska kolla efter resultat. Kolla dig själv i spegeln, inte på vågen! Om vågen visar en mindre siffra så är ju det kanon, men du behöver inte bli orolig om du fortsätter väga lite mycket. När du tränar (även cardio) så bygger du muskler. Och muskler är tyngre än fett, därför kan man stå still på samma vikt ett tag, men det är väldigt vanligt.

Bli inte deppig om du inte ser resultat direkt, träning tar tid. Men det är inte något som du ska bli omotiverad av. Varje gång jag har tränat (t.om. om det bara är på idrotten i skolan) så ska du tänka "Fan va bra gjort av mig! Nu fick jag lite mer träning, det kanske inte gjorde mig till muskelbyggare men det gjorde ju såklart något.".

Skit i om du inte ser skillnad, bara du har i tanken att du faktiskt tränar så kan du börja "känna" dig smalare eller nyttigare. Och det är ju din känsla av dig själv du vill förbättra :)
Bry dig inte så mycket om vad andra tänker, om de dömmer dig för att du har lite fett på magen så är det ju dom som är idioter och då förtjänar dom helt enkelt inte din energi!

Bjuder på felstavningar, grammatiska fel samt annat som folk kan klaga på.

Hoppas du kommer känna dig bättre med din kropp om ett tag, oavsett om den är mindre eller inte :)

Jetforce

*EDIT* Glöm inte att det inte finns något i någon som helst väg som punktbränner fett. Du kan inte bränna fett från just magen, oavsett om du springer eller gör situps. Det bränner fett från hela kroppen oavsett hur du tränar. Och låt INGEN intala dig något annat.
Fy fan vad bra skrivet. Tack! Du gick in i detalj om hur man ska göra, hur man ska tänka. Riktigt bra! TACK! Ska börja träna när skolan börjar igen. Nu under lovet så åker man bort osv så det blir inte så lätt att gå till ett gym regelbundet. Men så fort skolan börjar igen så ska jag träna 3 gånger i veckan.
Victorh skrev:Sluta inte äta godis eller sånnt minska bara på allt du äter de borde hjälpa :)
Hehe, jag äter varken godis eller dricker läsk. Inget som helst socker heller. Som till te eller dylikt. Dricker dock rätt mycket oboy..
juniorjesper skrev:
17.5 förgasare
14/56 drevning
urpluggad
fatbar styre
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

Sluta dricka läsk samt att käka godis. Börja träna (löpa och gymträning t.ex.).

Jag själv märkte att sluta dricka läsk o sluta med godis "gav" jävligt mycket, slutade med det samtidigt som jag började träna boxning(mycket fysträning, riktigt jobbigt men bra är det!). Tror jag tappade närmare 8~10kg på 1 månad eller något sånt.
Bild
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Härligt att höra att du har satt upp en plan kring träningen, det är A och O. Tre ggr i veckan är nog det bästa du kan välja, det är inte för lite och inte heller överambitiöst. Bra tänk där med skolan och det ;)

De första veckorna kan vara svåra, (var iaf det för mig) innan man har fått det till en rutin. Men när det är en rutin så kan det nästan kännas konstigt att inte vara där. I början så skämdes jag lite över att vara så okunnig, eller att jag hade så lätta vikter (muskler är inte något jag har överflödigt av), jag tänkte att många tittade snett på den där lilla räkan som var inne på ett gym. Men kom på att det var ju just precis därför jag var där, så det är inte ett dugg konstigt att vara klen eller mullig och vara på ett gym! :)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

Jetforce_Dahlin skrev:Härligt att höra att du har satt upp en plan kring träningen, det är A och O. Tre ggr i veckan är nog det bästa du kan välja, det är inte för lite och inte heller överambitiöst. Bra tänk där med skolan och det ;)

De första veckorna kan vara svåra, (var iaf det för mig) innan man har fått det till en rutin. Men när det är en rutin så kan det nästan kännas konstigt att inte vara där. I början så skämdes jag lite över att vara så okunnig, eller att jag hade så lätta vikter (muskler är inte något jag har överflödigt av), jag tänkte att många tittade snett på den där lilla räkan som var inne på ett gym. Men kom på att det var ju just precis därför jag var där, så det är inte ett dugg konstigt att vara klen eller mullig och vara på ett gym! :)

Kommer ihåg första gången jag kom in på gymmet själv (hade bara tränat med en polare typ 2ggr före det), kändes lite konstigt och som att alla tittade sådär "snett" på en, men nu skiter jag i vad de andra tycker då jag är där för min egen skull, inte för någon annans!
Håller med dig att det är inte konstigt på något sätt att vara svag, mullig osv och gå in på ett gym, är man svag eller mullig så är man ju där för att ändra på det. :)
Bild
Skriv svar