Jag har bra axx, sen efter ett litet tag så tappar jag fart och sen hämtas farten upp igen när ja hållt fullt ett tag.. har 3,65g vikter i nu, prövade 4,1 men de var för tungt.. har orangea fjädrar på min stage6 koppling.. vad kan felet vara?
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Så var min slider förut med, om du portar centralstödet så kan du få högre kompensation på bakdäcket vilket hjälper att jämna ut axxet under hela throttelns uppgång mot cylinderhuset
SETUP:
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
min kompis var också så, borra upp förgasaren till 40mm och byt kåporna (se till så att dom är i färgen brun) om inte det hjälper så kan du alltid borra i topplocket så att den får mera luft och bättre gnista !
lycka till
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Hade en kompis som hade nästan exakt samma problem bara att hans moppe gick skitbra nästan hela tiden. Så vi kapade bakdämpen så det matchade bra ihop med cylinderpackningen på tomgång. Och efter det gick den skit kasst. Vet inte om detta hjälper men villr bara säga det
Testa byt kopplingshandtag då detta problem kom på min cross med, hade iofs blandade vikter i avgasporten men vet inte om det hjälper
SETUP:
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
Har dui bytt tryckfjäder? Då kan den vara för hård elr så är kopplingsfjärdrarna så de blir som att du lägger i en för hög växel. Sen är den bra inställd?
Och vf håller ni på? Försök hjälpa han istället för hålla på och driv med han... Så jävla omoget hoppas ni får en varning iallafall så ni skärper er...
snälla sluta spela pajjas, hoppas moderator sätter ip ban på er som postar massa onödiga skit svar. har ni inget vettigt att komma med så dra åt HE*VETE!
Känns som 0,5 bar i bakdäcket är ganska lite. Jag hade 2 bar när jag stuntade och det var ingen fara. Jag har testat att köra med 6bars, det blir lite bättre axx och topp, och burna det kan man!;)
Men frågan är om du inte ska byta rör då? förgasaren är den 100% inställd?
Om du skrivit något av detta ber jag om ursäkt men orkade inte läsa massa trollposts...
Asså, ifall ja köper en 19mm gasare av en polare, skulle då de funka med org cylindern? och då kanske den får kraft i hela registret?
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
roppin_96 skrev:Asså, ifall ja köper en 19mm gasare av en polare, skulle då de funka med org cylindern? och då kanske den får kraft i hela registret?
19mm e de nt lönt att du fixar med org cylinder, du kan iaf gå upp till 17.5 isf
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Du kommer får ut minst lika mycket effekt med en 17.5mm förgasare, och så kommer den nt att dra lika mycket som en 19mm
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...