stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Hehe tänkte det med daviddavid96 skrev:gör de ju dock inte, har de på fiddyn och min förra moppen på med luftfitler olja så funkar de fint, sen fall de regnar mycket så gör alla destunt 4 life skrev:biltemas fiddy filter= att ge en afrikan en lös snus...
täpps igen när de regnar!
mät hur stor insugs hålet är utvändigt å köp ett som ungeför lika stort. (gör inge om de är några mm för stort då de går att dra åt)Grinder46 skrev:Hehe tänkte det med daviddavid96 skrev:gör de ju dock inte, har de på fiddyn och min förra moppen på med luftfitler olja så funkar de fint, sen fall de regnar mycket så gör alla destunt 4 life skrev:biltemas fiddy filter= att ge en afrikan en lös snus...
täpps igen när de regnar!Men tror du det passar på min Derbi?
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Exakt lika mycket förmodligen.Grinder46 skrev:Nån som vet hur mycket mer det kommer låta med detta filter? När min kompis satte på ett malossi på sin lät det förjävligt..
Men han hade iofs TK rör och alla vet hur dom låter...CaToXXo skrev:Exakt lika mycket förmodligen.Grinder46 skrev:Nån som vet hur mycket mer det kommer låta med detta filter? När min kompis satte på ett malossi på sin lät det förjävligt..
Ska det vara biltema så ska de va deras skumfilter.
Deras "metallfilter" är kasst, det drar verkligen till sig vatten och skyddar enligt mig inget bra för skit.
Testa att plocka bort luftburken och ha motorn igång utan filter lite, så kommer den låta.Grinder46 skrev:Men han hade iofs TK rör och alla vet hur dom låter...CaToXXo skrev:Exakt lika mycket förmodligen.Grinder46 skrev:Nån som vet hur mycket mer det kommer låta med detta filter? När min kompis satte på ett malossi på sin lät det förjävligt..
Deras "metallfilter" är kasst, det drar verkligen till sig vatten och skyddar enligt mig inget bra för skit.
Aa skumfiltret
Igår plockade jag ur bara själva filtret. Är det så den kommer låta exakt? :pCaToXXo skrev:Testa att plocka bort luftburken och ha motorn igång utan filter lite, så kommer den låta.Grinder46 skrev:Men han hade iofs TK rör och alla vet hur dom låter...CaToXXo skrev: Exakt lika mycket förmodligen.
Aa skumfiltret
Ja, inte mycket pengar men det är ju nya munstycken som behöver köpas plus den ökade förbrukningen. Någon skillnad kommer du inte känna om du har ostrypt luftburkGrinder46 skrev:Vet intechifen skrev: Varför duger inte original btw?Vill pröva , blir väl knappt nån skillnad, låter lite skönare kanske men vafan om jag inte gillar det är det bara 80 kr
Har redan munstyckenchifen skrev:Ja, inte mycket pengar men det är ju nya munstycken som behöver köpas plus den ökade förbrukningen. Någon skillnad kommer du inte känna om du har ostrypt luftburkGrinder46 skrev:Vet intechifen skrev: Varför duger inte original btw?Vill pröva , blir väl knappt nån skillnad, låter lite skönare kanske men vafan om jag inte gillar det är det bara 80 kr
Förutom att det låter mer