Aerox dör när jag gasar

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Reijurrx96
Elmoped

Aerox dör när jag gasar

Inlägg av Reijurrx96 »

Hejsan jag har idag lött lite kablar runt styret på moppen för att de glappa. Har alltså lött om alla kablar som går till styret och dom som är nedanför. Men nu är det så här att den dör när jag gasar vilket är märkligt då den inte gjorde det tidigare idag när jag körde den och köpte kablar o skit.... Vad kan detta bero på? Är nästan 100 på att alla kablar sitter rätt då jag har lött dom en och en.

Kan också tillägga att jag fyllt på två takts olja idag med men jag har kört med den oljan ca 1 mil. Den går också mkt bra på tomgång men det är bara när man gasar som den dör. :(
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^

Inlägg av chrillez »

tror inte det är elen då borde den gå dåligt i hela registret så har ingen aning
Användarens profilbild
Reijurrx96
Elmoped

Inlägg av Reijurrx96 »

chrillez skrev:tror inte det är elen då borde den gå dåligt i hela registret så har ingen aning
Jo men det är ju konstigt att jag tar av 2 kåper löder ngra kablar så funkar den inte sen? Den stod typ bara i 2h....
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Reijurrx96 skrev:
chrillez skrev:tror inte det är elen då borde den gå dåligt i hela registret så har ingen aning
Jo men det är ju konstigt att jag tar av 2 kåper löder ngra kablar så funkar den inte sen? Den stod typ bara i 2h....
du spände väl vajern också? där har du felet tror jag.. :D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Skriv svar