Hej! som titeln lyder vill jag ha en diskret stuntmoppe som inte dra till sig mycket uppmärksamhet. det är en yamaha slider från 07. vill inte ha nå synligt trim och ska vara tyst. ska jag bara urplugga röret och/eller köpa variator viket isåfall vilken vikt? en kompis säger att 3.5 som många säger att det är dom bästa gör så att motorn varvar som en valross i sahara "Hans ord"
och nu till den andra frågan min gas på slidern liksom reagerar inte när jag håller ner den men efter typ 2 sekunder så börjar den sakta men säkert att "släppa" och man åker iväg. kan ni ge lite tips på hur jag fixar det? om jag ha lagt denna tråd i fel sak så kan väl en moderator flytta på den till rätt ställe.
att det tar 2 sekunder för att den ska släppa som du beskrev det så kan det bero på för hård tryckfjäder. min va i hårdaste laget och jag körde otrimmat och upplevde precis samma sak, jag bytte till mjukare tryckfjäder och det fungerade betydligt bättre igen
[quote="Lönneroth"]att det tar 2 sekunder för att den ska släppa som du beskrev det så kan det bero på för hård tryckfjäder. min va i hårdaste laget och jag körde otrimmat och upplevde precis samma sak, jag bytte till mjukare tryckfjäder och det fungerade betydligt bättre igen :)[/quote]
okej ska fixa det, kan du länka på nån bra tryckfjäder?
Fast med 7g kommer den ju knappast ge bakhjul, så ett par vikter med.
SETUP:
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
vafan snackar ni om? :S variatorn du länkade,får man inte med nån tryckfjäder. och skulle inte rekomendera den variatorn. tryckfjädern sitter i kopplingen, och vikterna sitter i variatorn. sätt i mjukare tryckfjäder. och lättare vikter. men börja med att byta till lättare vikter och se om det funkar bra. ca 3.5-4g blir nog bra om du vill att den ska börja varva fortare (bättre axx)
[quote="ekenARK"]vafan snackar ni om? :S variatorn du länkade,får man inte med nån tryckfjäder. och skulle inte rekomendera den variatorn. tryckfjädern sitter i kopplingen, och vikterna sitter i variatorn. sätt i mjukare tryckfjäder. och lättare vikter. men börja med att byta till lättare vikter och se om det funkar bra. ca 3.5-4g blir nog bra om du vill att den ska börja varva fortare (bättre axx)[/quote]men passar den fjädern till en orginal slider och man ska ha en hårdare tryckfjäder om den ska få bättre axx och *fult ord* jävla fan varför blir det så här när jag försöker citera???
ekenARK skrev:vafan snackar ni om? :S variatorn du länkade,får man inte med nån tryckfjäder. och skulle inte rekomendera den variatorn. tryckfjädern sitter i kopplingen, och vikterna sitter i variatorn. sätt i mjukare tryckfjäder. och lättare vikter. men börja med att byta till lättare vikter och se om det funkar bra. ca 3.5-4g blir nog bra om du vill att den ska börja varva fortare (bättre axx)
men passar den fjädern till en orginal slider och man ska ha en hårdare tryckfjäder om den ska få bättre axx och *fult ord* jävla fan varför blir det så här när jag försöker citera???
om du hoppar ner en rad (tryck på Enter) innan du börjar skriva funkar det