Hjäääälp!!! snälla fort har bytt munstycke går sämmre :(:(

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Rasmus
Svårstartad skrothög
Inlägg: 251
Blev medlem: 12 mars 2008, 16:47
Ort: Stockholm

Hjäääälp!!! snälla fort har bytt munstycke går sämmre :(:(

Inlägg av Rasmus »

Tja jag har en Derbi Senda x-race 05 har: Hebo rör 12/53 ostrypt cdi

jag har bytt från 73 (68 är orginal munstycket) till 85 men nu går den sämmre har provat att skruva ut lufftskruven 4 VARV men den går ojämt när man ska iväg på lägre varven.

De är heller inte samma effekt när man åker iväg förut kände man att de som ryckte tag bakom en för att dra ner en.

Men nu är de som min kompis ostrypta moppe.

Snälla vad ska jag göra??


ta bort dom där 3 rören i luftburken?

vill helst inte göra de.

MEn plz vad ska jag göra åt detta? :cry:
Derbi Senda X-Race

"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
FuriaPower
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 januari 2008, 14:01
Ort: vingåker
Kontakt:

Inlägg av FuriaPower »

jo du ska nog ta bort "skorstenarna" i luftburken.. så går det nog mycket bättre sen.. :D
kolla och kommentera galleri!! :D
Användarens profilbild
Rasmus
Svårstartad skrothög
Inlägg: 251
Blev medlem: 12 mars 2008, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Rasmus »

FuriaPower skrev:jo du ska nog ta bort "skorstenarna" i luftburken.. så går det nog mycket bättre sen.. :D

är du helt 100% på de för den är skitsvår att få dit sen :cry: ?

vill veta vad ni andra tro med innan jag börjar hålla på.
Derbi Senda X-Race

"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Inlägg: 902
Blev medlem: 21 augusti 2007, 14:36
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Du måste prova dig fram i munstycket. Det är förmodligen inte rätt. Tror inte det har med skorstenarna o göra.
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
Rasmus
Svårstartad skrothög
Inlägg: 251
Blev medlem: 12 mars 2008, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Rasmus »

Yamaha_rider skrev:Du måste prova dig fram i munstycket. Det är förmodligen inte rätt. Tror inte det har med skorstenarna o göra.
ok? vadå högre ? eller lägre?

För den blev ju för varm på 73 tror ingen att de hjälper om jag tar av strypningen i luftburken?
Derbi Senda X-Race

"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Ta bort strypningen i luftburken, den kommer göra så att motorn får mer luft och antagligen går bättre.

Skruva även loss stiftet så du får se färgen på det, då kan du ställa in den efter hur stiftet ser ut.

Torrt/vitt = För mycket luft.

Blött = För mycket soppa.

Ska vara något imellan, lite små brunt.
Användarens profilbild
Rasmus
Svårstartad skrothög
Inlägg: 251
Blev medlem: 12 mars 2008, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Rasmus »

Henry skrev:Ta bort strypningen i luftburken, den kommer göra så att motorn får mer luft och antagligen går bättre.

Skruva även loss stiftet så du får se färgen på det, då kan du ställa in den efter hur stiftet ser ut.

Torrt/vitt = För mycket luft.

Blött = För mycket soppa.

Ska vara något imellan, lite små brunt.

de var lite vitt men om jag skruvar in den så går den sämmre.
Derbi Senda X-Race

"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
Användarens profilbild
Frankiii
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 17 februari 2008, 21:04

Inlägg av Frankiii »

den får ju för mycket soppa nu, tesat och byt till något mellan 72 och 85 vetja ;) annars kan du dra skorstenarna, för då får den ju mer luft oxo, så jämnar det ut sig. och dom är inte svåra att sätta tillbaka :D
Användarens profilbild
hannes1
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 april 2008, 20:10

Inlägg av hannes1 »

om jag förstår rätt så har du orginal luftburk som inte vill ta bort strypning ifrån, köp ett sportluftfitler vell? åk till närmaste mc affär o köp ett, kostar typ 150-200kr och sen prova med några olika munstycken så klart

/hannes
Användarens profilbild
Rasmus
Svårstartad skrothög
Inlägg: 251
Blev medlem: 12 mars 2008, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Rasmus »

hannes1 skrev:om jag förstår rätt så har du orginal luftburk som inte vill ta bort strypning ifrån, köp ett sportluftfitler vell? åk till närmaste mc affär o köp ett, kostar typ 150-200kr och sen prova med några olika munstycken så klart

/hannes
Jag tog skorstenen och bytte till 88 munstycke.

Den går väldigt bra nu.

Men tändstiftet är rätt ljust kan den skära ? pg av att den får för mk luft ??
Asså den skit bra men färgen är jag inte säker på.
Derbi Senda X-Race

"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

borde inte hända.... 88 ska räcka. Men är du osäker sätt på ännu större.. Går den bra då också kan du ju behålla de munstycket ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Rasmus
Svårstartad skrothög
Inlägg: 251
Blev medlem: 12 mars 2008, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Rasmus »

bensinskalle skrev:borde inte hända.... 88 ska räcka. Men är du osäker sätt på ännu större.. Går den bra då också kan du ju behålla de munstycket ;)
haha ok men jag menar färgen den är ju rätt ljus betyder inte de att den får för lite bensin??? asså blandningen. 8)
Derbi Senda X-Race

"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Rasmus skrev:
bensinskalle skrev:borde inte hända.... 88 ska räcka. Men är du osäker sätt på ännu större.. Går den bra då också kan du ju behålla de munstycket ;)
haha ok men jag menar färgen den är ju rätt ljus betyder inte de att den får för lite bensin??? asså blandningen. 8)
nä, att den får för mycket luft väll ?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Rasmus
Svårstartad skrothög
Inlägg: 251
Blev medlem: 12 mars 2008, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Rasmus »

meanzick skrev:
Rasmus skrev:
bensinskalle skrev:borde inte hända.... 88 ska räcka. Men är du osäker sätt på ännu större.. Går den bra då också kan du ju behålla de munstycket ;)
haha ok men jag menar färgen den är ju rätt ljus betyder inte de att den får för lite bensin??? asså blandningen. 8)
nä, att den får för mycket luft väll ?

ja jag sa ju de? :shock:


och om jag skruvar in den så går den ojämt på lågra varven när man ska iväg.... :cry:
Derbi Senda X-Race

"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
Användarens profilbild
Senda
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 406
Blev medlem: 27 november 2007, 18:59
Ort: Götet

Inlägg av Senda »

meanzick skrev:
Rasmus skrev:
bensinskalle skrev:borde inte hända.... 88 ska räcka. Men är du osäker sätt på ännu större.. Går den bra då också kan du ju behålla de munstycket ;)
haha ok men jag menar färgen den är ju rätt ljus betyder inte de att den får för lite bensin??? asså blandningen. 8)
nä, att den får för mycket luft väll ?
Man får inte för mycket luft! Man får för lite bensin, man vill ha så mycket luft som möjligt och sedan ställa in bensin mängden efter hur mycket luft man har.
Användarens profilbild
Rasmus
Svårstartad skrothög
Inlägg: 251
Blev medlem: 12 mars 2008, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av Rasmus »

Senda skrev:
meanzick skrev:
Rasmus skrev: haha ok men jag menar färgen den är ju rätt ljus betyder inte de att den får för lite bensin??? asså blandningen. 8)
nä, att den får för mycket luft väll ?
Man får inte för mycket luft! Man får för lite bensin, man vill ha så mycket luft som möjligt och sedan ställa in bensin mängden efter hur mycket luft man har.
(villket håll vrider man tomgångs skruven för att höja tommgången?)

Så vad ska jag göra tycker du?
Derbi Senda X-Race

"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

innåt för högre tomgång, utåt för lägre.... tvärtom mot luftskruven... innåt för mindre luft, utåt för mer....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst