du har orsak att göra det här om:
1 du har bytt cylinder, strypt ur, eller annat trimm och behöver ställa in den.
2 du har märkt att moppen går sämre och hackar på höga varv.
DU BEHÖVER:
aceton
lufttryck ex kompressor
10mm skifnyckel
8mm skifnyckel
17mm skifnyckel
1,5mm insexnyckel
3mm insexnyckel
spårmejsel
burk för aceton med tillhörande lock

du börjar me att skruva bort förgasaren från insuget me en 3 mm insexnykel:

sen skruvar du bort choken me en 10mm skiftnykel:


efter det så skruvar du bort trotteln och drar dem RAKT upp:

sen drar bu bort luftfiltret:

när du gjort det så har du en förgasare i handen

så tar du en 17mm skifnyckel och skruvar bort tömningen av flotören och där man byter huvumunstyke


då skruvar du bort flotörkoppen såhär me en spårmejsel

så lyfter du bort flotören

sen lyfter du av pakningen RAKT UPP obs viktigt att inte pakningen går sönder

så skruvar du bort alla munstyken 3 st


så lägger du dom i en burk me aceton

sen meter du me ett skutmått hut långt ute tomgångsskruven är och skruvar bort den, samma me luftskruven

efter det så trycker du en 1.5mm insexnykel genom sprinten som håller fast flotören

sen har du ett tomt block som du lägger i samma aceonbad som munstykena
så:

på me locket:

efter det så lägger du alla grejer som inte skall i badet i en plastpåse alltså luft och tomgångslruven, flotör dreneringen, pakningen, flotören, flotörnålen och skruvarna

då far du på kryssning eller gräver en grop, jag for på kryssning


när du kommer hem 1timme till 2 dagar senare så lyfter du på locket
plockar ut förgasaren och blåser ur alla kanaler

sen tar du upp munstykena med en tång om du e rädd om fingrarna

och blåser ur dom me tryckluft

sen skruvar du i alla munstyken

dra dit huvumunstyket me en 8mm skifnykel
sen lägger du dit flotörnålen

och lägger den på pålats sen lägger du dit pakningen

på me flotörskålen

skruva fast skruvaran korsvis

och på me luftfiltret

sdedan skruvar du fast dreneringsskruven

efter det så skruvar du dit luft och tomgångskruven som det var förut (kolla skjutmåttet)

på me choken

sedan trycker du ner trotteln, det skall gå lätt in annars ha man gjort fel och gasen kommer att hänga sig

allt på

nu lirkar du fast förgasaren i insuget och skruvar fast det med en 3mm insexnyckel

på me bensin slangen
uch sen ut och gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassssssssssaaaaaaaaaa

min andra guide så e ni snälla att ge mig kritik om va jag kunde ha gjort anorlunda?
och ge tipps på va nästa guide skall handla om
