Tjena, köpte ett luftfilter från biltema för ett tag sen men har inte kunnat använda det pga av att när jag monterat det så kan man köra med 1/3 dels gas sedan dör den....
Antar att detta har med förgasaren att göra och undrar vad jag ska göra för att kunna köra med det luftfiltret.
Har en Benelli 49x med liggande cylinder och dragen v-ring & plugg.
Allt annat är orginal.
Wire booi_:D skrev:har kollat lite på det men vilket? finns ju lågfarts, huvudmunstycke etc....
Huvudmunstycket är det du ska byta
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Det finns ett 5mm o ett 6mm hur vet jag vilket jag ska ha?
Om man ska kolla vad man har för munstycke i nu så plockar man av koppen undertill skruvar ut munstycket som sitter i mitten och så ska det stå inristat? right?
Wire booi_:D skrev:Det finns ett 5mm o ett 6mm hur vet jag vilket jag ska ha?
Om man ska kolla vad man har för munstycke i nu så plockar man av koppen undertill skruvar ut munstycket som sitter i mitten och så ska det stå inristat? right?
Ja, du skruvar loss " koppen" och skruvar det ut de mittersta
Är det en Dellorto 12mm original så har jag för mig att du ska 6mm
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Kollade innan vilket huvudmunstycke jag har, det var ju inte så svårt
Hade i alla fall 60.
Enda 2 problemen är nu om jag ska ha 6mm eller 5 mm och hur mycket jag ska höja med biltemas luftfilter och dragen plugg... räcker 60-82 set? http://www.twostroke.se/product.asp?product=7543
Kollade innan vilket huvudmunstycke jag har, det var ju inte så svårt ;)
Hade i alla fall 60.
Enda 2 problemen är nu om jag ska ha 6mm eller 5 mm och hur mycket jag ska höja med biltemas luftfilter och dragen plugg... räcker 60-82 set? http://www.twostroke.se/product.asp?product=7543
generelt sett = urplugg 5-10+ och sportluft 10+ (GROVT) räknat
så en lite högre sats skulle vara att föredra men i just ditt fal kanske satsen räcker svårt att veta.
Här har du en snabb guide hur du hittar rätt munstycke genom att kolla stiftet
Oboy/gyllenbrunt = Perfekt munstycke
Vitt/grått = För litet munstycke
Svart/mörkbrunt = För stort munstycke
//Aerox97