Kommer inte hinna förrän efter gymnasiet då jag ska jobba ett år innan högskola. Undrar om det är värt med lätt mc då kortet+hojen är billigare!to0b skrev:Varför köra på 125:a när du får köra tyngre om du är 18+? Men förstår inte riktigt frågan, du hade ju ändå inte råd, så varför starta en tråd om det?
Värt det istället för att skutta runt på en jävla moped tbh..Gröngöling skrev: Kommer inte hinna förrän efter gymnasiet då jag ska jobba ett år innan högskola. Undrar om det är värt med lätt mc då kortet+hojen är billigare!
Folket här inne hade antagligen valt KTM bara för att det är KTM och ofta är kända för att vara starka.Gröngöling skrev:Tror det blir mellan isf, fyller den 1 marsSen så har jag spanat på KTM 525 EXC och Suzuki DRZ-400 SM, vilken av de 2 skulle ni valt? Eller skulle ni valt en annan?
TACK TACK TACK för ett fetbra svar!p0d1 skrev:Folket här inne hade antagligen valt KTM bara för att det är KTM och ofta är kända för att vara starka.Gröngöling skrev:Tror det blir mellan isf, fyller den 1 marsSen så har jag spanat på KTM 525 EXC och Suzuki DRZ-400 SM, vilken av de 2 skulle ni valt? Eller skulle ni valt en annan?
Jag har varit inne på DRZ och läst en del om den.
Tydligen så ska den vara slö men lätt att få kvick tydligen ifall man känner för det, såsom att byta förgasare, avgassystem och ta bort massa onödig vikt..
Om jag hade varit riktigt duktig på att meka så hade jag valt KTMen, är dock osäker på hur dess serviceintervaller ser ut men är ganska säker på att det är rätt så täta.
Vad har du tänkt att använda hojen till ens? Vill du pendla med den och kanske ta en långtur varje helg så kan det bli service rätt ofta på den, samt dyrt.
Jämfört med DRZn som har längre serviceintervaller och helt okej effekt, just därför jag föredrar den då jag gillar att ta långturer, stanna till någonstans och snacka massa skit eller fucko köra.
Till fuckokörning då duger DRZn väl men Kåtten hade ju varit bättre helt klart.
Att få en mycket rolig hoj, till ett vettigt pris och långa serviceintervaller är svårt, om inte omöjligt att få fram, ska du får helt enkelt avgöra det själv, bilda dig en egen uppfattning om båda hojarna
http://forum.soe.se/showthread.php?2139 ... E-S-SM-SMR
http://www.thumpertalk.com/forum/17-dr- ... 640-DRZ400
http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... som-motard
https://www.flashback.org/t1399233
Osvosv, sök, kolla filmer på acceleration, topspeed osvosvosvosovosvosvosovsovosvosvosvo
Edit : Sen är det din första hoj, du måste inte skaffa det bästa direkt, du kanske inser sen "Fan motard var inte riktigt min grej, ligger hellre 250 blås rakt fram och knäskrapar varje kurva" eller "Det här ju tråkigt att köra, glider hellre fram på en brummande hoj med rakarör och leker stencool med mina fransar på styret" eller dylikt!
Det bästa tipset är att PROVKÖRA
Skitbra... Hade nån föreställning om att det skulle kosta mycket mycket mer med kortet men det verkar ju enligt er alla inte vara någon större skillnad. Försäkring blir inget problem, kommer dels arbeta och dels ha pengar över på sparkontot när jag tagit mitt B-kort.bensinskalle skrev:Svaret är ju ganska självklart. Har du åldern inne finns ju ingen mening med att slösa pengar på A1 kort när du kan gå på mellan direkt.
En mellanhoj är inte dyrare än en 125:a (beroende på vad man väljer givetvis), och kortet kostar exakt lika mycket. Enda som är dyrare är försäkringen, som redan påpekats.
Ingen fara!Gröngöling skrev:
TACK TACK TACK för ett fetbra svar!
Effekt är inte prio 1, har hellre lite lägre bensinförbrukning, ska kanske pendla ibland... Sen är jag inte nå världsmästare på mek men det kanske jag kan bli?
Nä men tack igen ska kolla runt
Ja så blir det nogp0d1 skrev:Ingen fara!Gröngöling skrev:
TACK TACK TACK för ett fetbra svar!
Effekt är inte prio 1, har hellre lite lägre bensinförbrukning, ska kanske pendla ibland... Sen är jag inte nå världsmästare på mek men det kanske jag kan bli?
Nä men tack igen ska kolla runt
Då är DRZ ett bättre val speciellt ifall du ska pendla.
Du har hela livet på dig att köpa något starkare och bli duktig på att meka, finns ingen anledning att springa igång det redan nu![]()
Satsa på dina studier och köp en DRZ :'D