Som rubriken lyder. Detta uppstår när jag kommer upp vid höga varv.
Har även svårt att lägga in nästa växel då hela växelspaken och allt skakar.
OBS !! Saken är den att när jag skjutsar en tung person så går motorn rent igen. Så jag misstänker att det är något sitter löst. Vill gärna ha förslag på vad det kan vara.
Rieju Drac RR Sport Edition 04
Gianelli 2t
Hebo luftfilter
1220 Mil
Bytt motorolja nyligen samt kedja
mrderbiguy skrev:Kan någon ge han seriösa svar någon gång? , testa att byta motoroljan , rasslar det fortfarande får du väl klyva den å kolla, annars SÄLJ AV DEN!
Har testat att byta då jag fick den iden av en vän. Men som sagt misstänker jag att det är något sitter löst.
jag har ungefär samma problem fast har aldrig brytt mig, men vid högsta varven när man kör så rasslar det från motorn, alltså inget som är löst utan något inuti. låter typ som ett tåg eller något
Torsken skrev:jag har ungefär samma problem fast har aldrig brytt mig, men vid högsta varven när man kör så rasslar det från motorn, alltså inget som är löst utan något inuti. låter typ som ett tåg eller något
Har svårt att tro att det är det.. inte helt omöjligt är det inte men det förklarar inte varför motorn låter så rent när jag skjutsar folk.. Ju tyngre ju mindre låter det. Ska försöka få upp en video där jag visar skillnaden. Tack ändå
Hejsan, är hans kompis och ja provkörde den och det lät exakt när man växlade på höga varv, som ett litet rasslande ljud från motorn , notera även att detta som "JAG" hörde kom inifrån motorn så det är kanske något som sitter löst eller så är vi bara dumma i huvudet
mrderbiguy skrev:Hejsan, är hans kompis och ja provkörde den och det lät exakt när man växlade på höga varv, som ett litet rasslande ljud från motorn , notera även att detta som "JAG" hörde kom inifrån motorn så det är kanske något som sitter löst eller så är vi bara dumma i huvudet
Du blev just serverad biatch!
ojojoj satan så serverad han vart! största servering på länge fan! pls...
Kör utsluningsmetoden då. Du börjar med att kolla om ALLA skruvar sitter åt. Sen så kollar du om det kan vara nyckeln, ta bort nyckelknippan ifall du har en sådan. Efter det så känner du ifall alla ekrar sitter fast. Sen kollar du kedjan och sist om problemet finns kvar så kan du kolla inuti motorn och i sista hand så kör du bara och bryr dig inte då du vet att allt sitter åt som det ska
mrderbiguy skrev:Hejsan, är hans kompis och ja provkörde den och det lät exakt när man växlade på höga varv, som ett litet rasslande ljud från motorn , notera även att detta som "JAG" hörde kom inifrån motorn så det är kanske något som sitter löst eller så är vi bara dumma i huvudet
Du blev just serverad biatch!
ojojoj satan så serverad han vart! största servering på länge fan! pls...
Jag tror fortfarande att det är nycklarna
ahhahahaha , ja fö f*n , alltså det är inte nycklarnba de kommer ifrån motorn , vid cylindern ungefär!
Tjenare! Kolla så att motorn sitter ordentligt åt i sitt främre färste först och främst, även dom där bak senare! Om det fortfarande rasslar så kan du ha fått en mildare dos av lagerras, det fick jag på min hyper Senda och det rasslade friskt, men dock även på lägre varv. Men som sagt kolla motorfästena!
kolla och efterdra ALLA skruvar, precis alla. kolla kedja och slutligen riv motor som någon sa. skulle allt vara bra så äre bara att gasa tills de rasar!
Torsken skrev:den blir ju slöare när du sjutsar eftersom den är tyngre, den kommer antagligen inte upp i de höga varven där det rasslar isf
Saken är den att jag kan få samma effekt (Rent Ljud) genom att stå helt still och gasa max + En tung person som passagerare. Men när han går av så blir det samma skit som när jag kör.