Kolv till stage6 sport pro 70 CC

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Douglasson
Svårstartad skrothög

Kolv till stage6 sport pro 70 CC

Inlägg av Douglasson »

Hallå!
Det är som så att jag behöver en ny kolv till min stage6 cylinder som ska sitta på en malaguti f12 luftkyld (minarelli motorn).
Men när jag går in på kolvkit så finns det A B C och D kolv att välja mellan och då vet jag inte vilken jag ska ha?
Vad är skillnaden och vad ska sitta på?

Väldigt tacksam för snabba svar då jag gärna vill beställa en snarast!
Och hoppas jag la tråden rätt.
När älgen är blå, ja då är ölen kall!
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Re: Kolv till stage6 sport pro 70 CC

Inlägg av NeosTobbe »

Douglasson skrev:Hallå!
Det är som så att jag behöver en ny kolv till min stage6 cylinder som ska sitta på en malaguti f12 luftkyld (minarelli motorn).
Men när jag går in på kolvkit så finns det A B C och D kolv att välja mellan och då vet jag inte vilken jag ska ha?
Vad är skillnaden och vad ska sitta på?

Väldigt tacksam för snabba svar då jag gärna vill beställa en snarast!
Och hoppas jag la tråden rätt.
Kolla på din gamla kolv eller på cylindern efter en märkning med nån av dom.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Om din cylinder är ny så ska du ha en A kolv om den är väldigt sliten ska du ha en D kolv
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Säg att kolv A har en diameter på 40,75 mm sen kanske B har en diameter i 40,80 mm sen kanske C har en diameter på 40,85 mm osv.. Jag skulle köpa en B-kolv om jag var du :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

ZX skrev:Om din cylinder är ny så ska du ha en A kolv om den är väldigt sliten ska du ha en D kolv
TechnoMen skrev:Säg att kolv A har en diameter på 40,75 mm sen kanske B har en diameter i 40,80 mm sen kanske C har en diameter på 40,85 mm osv.. Jag skulle köpa en B-kolv om jag var du :)
Nejnejnej kolla på cylindern vad de står på den för cylindern har alltid en märkning vilken kolv man skall ha!

Cylindern slits nog inte så att du måste lägga i större kolv om du inte honar rejält eller borrar! :)
Douglasson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Douglasson »

Victorh skrev:
ZX skrev:Om din cylinder är ny så ska du ha en A kolv om den är väldigt sliten ska du ha en D kolv
TechnoMen skrev:Säg att kolv A har en diameter på 40,75 mm sen kanske B har en diameter i 40,80 mm sen kanske C har en diameter på 40,85 mm osv.. Jag skulle köpa en B-kolv om jag var du :)
Nejnejnej kolla på cylindern vad de står på den för cylindern har alltid en märkning vilken kolv man skall ha!

Cylindern slits nog inte så att du måste lägga i större kolv om du inte honar rejält eller borrar! :)
Okej, för på insidan utav kolven så står ett 4 sifrigt nummer men det har ingen likhet med någon utav de andra kolvarna.
Och på cylindern så står det ett lite längre nummer som jag heller inte kan knyta till någon kolv :)
Jag kan skriva det numret här om det är till någon hjälp :-)
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

Har kollat med s6! A,B,C passar minarelli, D gör det INTE!.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av NeosTobbe »

Märkningarna är inte efter slitage -.-

Det skiljer säg lite när cylinder görs det blir inte exakt samma mått jämnt , därför gör dom kolvar i olika storlekar så dom ska passa bra.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Du ska ha en kolv med samma bokstav som finns någonstans på din cylinder. Leta noga på cylindern, eller under sotet på gamla kolven.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
smTimpA
Elmoped

Inlägg av smTimpA »

Det brukar stå en bokstav på ovansidan av kolven:)
Douglasson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Douglasson »

Erik_ skrev:Du ska ha en kolv med samma bokstav som finns någonstans på din cylinder. Leta noga på cylindern, eller under sotet på gamla kolven.
Okej, men om du menar att den finns på kolv toppen så är de kört för de är hål i kolven :p
Douglasson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Douglasson »

Erik_ skrev:Du ska ha en kolv med samma bokstav som finns någonstans på din cylinder. Leta noga på cylindern, eller under sotet på gamla kolven.
Nu när jag kollade på numret som står på cylinder så står de två olika och på de första så börjar det med ett A.
Det står: A500302428 på det första :)

Så då ska jag alltså ha en A kolv?
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

Douglasson skrev:
Nu när jag kollade på numret som står på cylinder så står de två olika och på de första så börjar det med ett A.
Det står: A500302428 på det första :)

Så då ska jag alltså ha en A kolv?
mycket troligt att du ska ha en A kolv när nummret börjar på A :)
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Göransson
Elmoped

Inlägg av Göransson »

jag mejlade 2stroke när jag skulle köpa kolv till min s6 sport pro och då sa dom att om cylindern alldrig var körd men om den var mkt använd så skulle man köra med c elr d kmr inte riktigt ihåg, men gör som jag om du vill ha bästa svare mejla dom på 2stroke :)
Nerox kåppa sökes hör av er i pm om ni har nån? :D
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Göransson skrev:jag mejlade 2stroke när jag skulle köpa kolv till min s6 sport pro och då sa dom att om cylindern alldrig var körd men om den var mkt använd så skulle man köra med c elr d kmr inte riktigt ihåg, men gör som jag om du vill ha bästa svare mejla dom på 2stroke :)

Exakt! det är beroende på slitage!
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Lyssna inte på råd från folk som påstår att det har med slitaget att göra. Dom vet inte vad dom pratar om.

Alla som vet att cylindrar slits koniska och ovala inser att sånt omöjligen kan kompenseras med en annan kolv - passar den perfekt i den slitna övre änden av cylinderloppet nyper den garanterat i den i stort sett helt oslitna nedre delen av loppet... :roll:
Göransson
Elmoped

Inlägg av Göransson »

Erik_ skrev:Lyssna inte på råd från folk som påstår att det har med slitaget att göra. Dom vet inte vad dom pratar om.

Alla som vet att cylindrar slits koniska och ovala inser att sånt omöjligen kan kompenseras med en annan kolv - passar den perfekt i den slitna övre änden av cylinderloppet nyper den garanterat i den i stort sett helt oslitna nedre delen av loppet... :roll:
Jag tvivlar på att 2stroke skulle ljuga? :0
Nerox kåppa sökes hör av er i pm om ni har nån? :D
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Man ljuger inte om man säger det man tror. Bara för att man jobbar på ett företag som säljer trimdelar betyder inte att man kan nått om motorer - däremot kan man förmodligen hämta kartonger med grejer i och rätt siffror på, stoppa dom i en större låda och skicka det till den som vill betala för grejerna... :roll:
Skriv svar