Hallå!
Det är som så att jag behöver en ny kolv till min stage6 cylinder som ska sitta på en malaguti f12 luftkyld (minarelli motorn).
Men när jag går in på kolvkit så finns det A B C och D kolv att välja mellan och då vet jag inte vilken jag ska ha?
Vad är skillnaden och vad ska sitta på?
Väldigt tacksam för snabba svar då jag gärna vill beställa en snarast!
Och hoppas jag la tråden rätt.
Douglasson skrev:Hallå!
Det är som så att jag behöver en ny kolv till min stage6 cylinder som ska sitta på en malaguti f12 luftkyld (minarelli motorn).
Men när jag går in på kolvkit så finns det A B C och D kolv att välja mellan och då vet jag inte vilken jag ska ha?
Vad är skillnaden och vad ska sitta på?
Väldigt tacksam för snabba svar då jag gärna vill beställa en snarast!
Och hoppas jag la tråden rätt.
Kolla på din gamla kolv eller på cylindern efter en märkning med nån av dom.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
Säg att kolv A har en diameter på 40,75 mm sen kanske B har en diameter i 40,80 mm sen kanske C har en diameter på 40,85 mm osv.. Jag skulle köpa en B-kolv om jag var du
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
ZX skrev:Om din cylinder är ny så ska du ha en A kolv om den är väldigt sliten ska du ha en D kolv
TechnoMen skrev:Säg att kolv A har en diameter på 40,75 mm sen kanske B har en diameter i 40,80 mm sen kanske C har en diameter på 40,85 mm osv.. Jag skulle köpa en B-kolv om jag var du
Nejnejnej kolla på cylindern vad de står på den för cylindern har alltid en märkning vilken kolv man skall ha!
Cylindern slits nog inte så att du måste lägga i större kolv om du inte honar rejält eller borrar!
ZX skrev:Om din cylinder är ny så ska du ha en A kolv om den är väldigt sliten ska du ha en D kolv
TechnoMen skrev:Säg att kolv A har en diameter på 40,75 mm sen kanske B har en diameter i 40,80 mm sen kanske C har en diameter på 40,85 mm osv.. Jag skulle köpa en B-kolv om jag var du
Nejnejnej kolla på cylindern vad de står på den för cylindern har alltid en märkning vilken kolv man skall ha!
Cylindern slits nog inte så att du måste lägga i större kolv om du inte honar rejält eller borrar!
Okej, för på insidan utav kolven så står ett 4 sifrigt nummer men det har ingen likhet med någon utav de andra kolvarna.
Och på cylindern så står det ett lite längre nummer som jag heller inte kan knyta till någon kolv
Jag kan skriva det numret här om det är till någon hjälp
jag mejlade 2stroke när jag skulle köpa kolv till min s6 sport pro och då sa dom att om cylindern alldrig var körd men om den var mkt använd så skulle man köra med c elr d kmr inte riktigt ihåg, men gör som jag om du vill ha bästa svare mejla dom på 2stroke
Göransson skrev:jag mejlade 2stroke när jag skulle köpa kolv till min s6 sport pro och då sa dom att om cylindern alldrig var körd men om den var mkt använd så skulle man köra med c elr d kmr inte riktigt ihåg, men gör som jag om du vill ha bästa svare mejla dom på 2stroke
Lyssna inte på råd från folk som påstår att det har med slitaget att göra. Dom vet inte vad dom pratar om.
Alla som vet att cylindrar slits koniska och ovala inser att sånt omöjligen kan kompenseras med en annan kolv - passar den perfekt i den slitna övre änden av cylinderloppet nyper den garanterat i den i stort sett helt oslitna nedre delen av loppet...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Lyssna inte på råd från folk som påstår att det har med slitaget att göra. Dom vet inte vad dom pratar om.
Alla som vet att cylindrar slits koniska och ovala inser att sånt omöjligen kan kompenseras med en annan kolv - passar den perfekt i den slitna övre änden av cylinderloppet nyper den garanterat i den i stort sett helt oslitna nedre delen av loppet...
Man ljuger inte om man säger det man tror. Bara för att man jobbar på ett företag som säljer trimdelar betyder inte att man kan nått om motorer - däremot kan man förmodligen hämta kartonger med grejer i och rätt siffror på, stoppa dom i en större låda och skicka det till den som vill betala för grejerna...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.