Orion fiddy

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
katten123
Elmoped

Orion fiddy

Inlägg av katten123 »

tja, alla jag snackat med säger att Orion fiddy's bara går sönder och är skit, stämmer det?
GuZt4v
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GuZt4v »

ja punkt slut typ 90% går sönder inom en vecka!
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

satsa på en snakepit/dbr/pitpro fall du vill ha en billig som funkar och håller bra, har själv en dbr ram och den funakr fin fint klarar hopp utna problem, dock så är lifan elr jialing motorn rätt svag i dem :) så byt den till en daytona :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Jao allt går sönder hela helvetes tiden jag var 12 år och spara ihop till 4000 och köpte en orion aa den var ju inte så bra.. gick sönder hela fucking tiden.. :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Skitsnack. Den håller som man kör. Jag hade en 50cc som jag körde på barna med när jag var 12 bast. Den gick hur fint som helst och startade alltid och krånglade aldrig. De enda felet jag hade var att gas vaijjer gick av en gång. Sen hade jag en 250 orion oxå som aldrig heller strulade för mig. Så jag säger att de är skit snack. Beror på helt hur man sköter om dom osv.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Dom funkar att köra på asfalt med, men aldrig på bana elr h skogen
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
darian
Svårstartad skrothög

Inlägg av darian »

Köp en snakepit/dbr/Pitpro SÅ blir skitnöjd :D
Användarens profilbild
jauta
Elmoped

Inlägg av jauta »

Jag har någon billig 110cc, liknande Orion som ja köpte ny typ 2006 som hållt hur bra som helst. Visserligen inte kört så jäkla mycket men. Tycker allt inte de är nåt fel på dom, kanske beroende på hur man ska använda dom men... Kör man grus, asfalt, stigar eller liknande och kör lite småhopp och skit så klarar dom allt de !

Håller med D3nnis också, sköter man dom så..
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

jag har haft en orion 125cc i måånga år, det värsta som hänt är att skruvarna till bakdrevet gick av. det var bara o skruv ut o gänga om, men detta var dock många år efter fucko körning. sen har kopplingsvajern gått av en gång och kopplingshandtaget har gått av :)
Hemaa
Elmoped

Inlägg av Hemaa »

Har en kina fiddy som ha hållt väldigt bra med tanke på hur jag kört :) de värsta som hänt var att kedjan hoppade och slog sönder en bit av svänghjulskåpan och den biten slog sedan sönder tändplattan :P
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

har några stycken två stycken har knappast got sönder något als men har kompisar som köpt nya som går sönder direkt så värkar som det är exemplar till exemplar så man kan ha otur... så det bästa är nog att köpa en halvny på blocket som det inte är några fel på :roll:

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

ja de brukar va exemplar till exemplar... min kompis orion apollo 250cc har jag fått fixat en förg. nål till då den var helt krökt ORGINAL, batteriet var fel på ORGINAL och frambromsen vart det sprickor i vid fästena ORGINAL och mycket mycket mer... men det finns dom som är bra från början också.

Dom duger till lite åkning på grusväg och skogsväg men inte till banracing eller likanade, då jag har bytt motor en gång pga växellådsras och det fanns inte växellåda att få tag i, sen har jag bytt topp på den nya, så kör man hårt med dom ja då får du räkna med ras och massa slöseri på pengar.

lägg hellre till några tusen och köp en begagnad, exxo, dbr, snakepit, workz eller pitpro. :)
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Beror precis på hur du använder den. Till grus/asfalt körning funkar den säkert prima, men ska du köra hårdare på bana kan det vara bra att byta upp sig till kvalitetsgrejer
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Skriv svar