Ville bara se med er, köpte ett Hebo till min yamaha dt50r sm och undrar nu om ni vet varför den börja blödra vid 8500 varv på ettan o på tvåan gör den det vid 8300 o trean vill den knappt varva på och på fyran så dör den när jag drar full gas. Jag kan köra med chocken men när man kommer på högvarv hackar den uppåt :O
Håller på att ska byta till sportluft filter o byta munstycke då jag tror de beror på de. Kör även med org cylinder. Men innan jag göra något vill jag bara se vad ni säger!
GuZt4v skrev:byt munstycke! gå upp ca 10 storlekar, kör en stund kolla stiftets färg!
vit färg=gå upp i munstycke
oboybrun färg=perfekt
blött=gå ner i munstycke
Ah okej ska testa! Ska jag byta till sportluft filter eller stanna kvar vid org?
GuZt4v skrev:byt munstycke! gå upp ca 10 storlekar, kör en stund kolla stiftets färg!
vit färg=gå upp i munstycke
oboybrun färg=perfekt
blött=gå ner i munstycke
Ah okej ska testa! Ska jag byta till sportluft filter eller stanna kvar vid org?
ha kvar orginala.den kommer dra mer bensin med sportluft
GuZt4v skrev:byt munstycke! gå upp ca 10 storlekar, kör en stund kolla stiftets färg!
vit färg=gå upp i munstycke
oboybrun färg=perfekt
blött=gå ner i munstycke
Ah okej ska testa! Ska jag byta till sportluft filter eller stanna kvar vid org?
ha kvar orginala.den kommer dra mer bensin med sportluft
Okej då gör jag så! Ska börja leta munstycke men ska jag testa med 90 då jag har 80 org?
Jotss skrev:Kan cdi boxen vara något hinder? Alltså när stryper den o antar att den bara stryper varvtalen?
vad är det för årsmodell? vet att alla dtX har strypt cdi men de är rätt dyra att köpa ostrypta till :/ men vet iaf att 04-05 inte har strypt kan finnas senare men vet inte
det är en cdi strypning,är det en 07a eller nyare sitter cdi boxen under sitsen,ta lös den så ser du texten MORIC ,du ska borra rakt igenom Oet med en 5mm borr,sen tätar du hålet med silikon elr nåt,koppla bara in den sen igen så är varvstoppen borta!
Jotss skrev:Kan cdi boxen vara något hinder? Alltså när stryper den o antar att den bara stryper varvtalen?
vad är det för årsmodell? vet att alla dtX har strypt cdi men de är rätt dyra att köpa ostrypta till :/ men vet iaf att 04-05 inte har strypt kan finnas senare men vet inte
Alla DT med vanliga CDI-system har ostrypt original.
Vissa 07or och alla framåt har ECU-system, där du får borra i boxen för att få den ostrypt.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Men vet ni hur varvstoppet funkar? För nu har jag bytt munstycke till 90 men den går fortfarande konstigt på hög varv. Den varvar kortare för varenda växel tills det blödrande kommer, hel skumt :O
Jotss skrev:Men vet ni hur varvstoppet funkar? För nu har jag bytt munstycke till 90 men den går fortfarande konstigt på hög varv. Den varvar kortare för varenda växel tills det blödrande kommer, hel skumt :O