Aerox 07 problem tror jag

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Roxxemil
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 29 juni 2012, 00:42

Aerox 07 problem tror jag

Inlägg av Roxxemil »

Ja, som sagt, har en aerox 07a med zx rör, 4g's vikter och gula kopplingsfjädrar och, när den är kall så är den riktigt rapp och aslätt och få upp på bakan, men när den är varm så blir den slö.. och pratade med twostroke, dom sa att jag skulle skruva in luftskruven allt vad som gick sen ut 1 och ett halvt varv, och kolla autochoken. det gjorde jag vart mycket bättre i ungefär 20 minuter, rengjorde samtidigt förgasaren och autochoken
men sen så vart det likadant igen, och då sa dom att jag skulle montera bort autochoken när den är varm, och nu har det blivit lite bättre, den blir inte lika slö när den är varm, så vad kan felet vara? Har inte bytt munstycken, men stiftet är gyllenbrunt ändå? snälla hjälp!, Kan det vara Tryckfjädern? :(
Drive or stay home!:p
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

byt upp dig i musntycke-.- den behöver mer bensin när den är varm
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Roxxemil
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 29 juni 2012, 00:42

Inlägg av Roxxemil »

Är inte så kunnig, så vad ska jag köpa för munstyckessats? @
Drive or stay home!:p
Roxxemil
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 29 juni 2012, 00:42

Inlägg av Roxxemil »

david96 skrev:byt upp dig i musntycke-.- den behöver mer bensin när den är varm
är inte så kunnig, så vad ska jag köpa för munstyckessats?
Drive or stay home!:p
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 3 mars 2012, 20:53

Inlägg av SnyggaDerbin »

Roxxemil skrev:
david96 skrev:byt upp dig i musntycke-.- den behöver mer bensin när den är varm
är inte så kunnig, så vad ska jag köpa för munstyckessats?
Om den är orginal nu, så sätt i typ 76
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Roxxemil
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 29 juni 2012, 00:42

Inlägg av Roxxemil »

SnyggaDerbin skrev:
Roxxemil skrev:
david96 skrev:byt upp dig i musntycke-.- den behöver mer bensin när den är varm
är inte så kunnig, så vad ska jag köpa för munstyckessats?
Om den är orginal nu, så sätt i typ 76
så beställer då en 60-82 sats då eller? men varför blir stiftet gyllenbrunt? :S
Drive or stay home!:p
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Antar att du inte låg på fullgas när du slog av tändning, ja börja högt och jobba dig neråt:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Roxxemil
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 29 juni 2012, 00:42

Inlägg av Roxxemil »

david96 skrev:Antar att du inte låg på fullgas när du slog av tändning, ja börja högt och jobba dig neråt:)

okej ska beställa munstyckena till veckan då.. :) hoppas det är det, lite surt annars, tråkigt när den blir slö när den är varm haha..
Drive or stay home!:p
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Lånar denna tråd!

Min slider blir slö efter jag kört långt med full gas (den blir riktigt varm då) men detta problem uppstod bara efter jag trog v-ringen och tog ett större munstycke stl 88 (innan jag fick de problemet var det orginal munstycke och bara blindröret), ska jag skaffa större munstycke då också eller?
Helt Räser
Skriv svar