Prata om fel man gjort. Utan att föräldern bli arg

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Prata om fel man gjort. Utan att föräldern bli arg

Inlägg av rasmusborg »

Nu är det så att på midsommar som var i Fredags förra veckan så var jag ute med kompisar och hade även köpt ett paket ciggaretter. Sedan midsommarn så har jag försökt ta slut på paketet och sen liksom bara leva som jag brukar göra.

Igår så lade jag paketet i min moppe så jag skulle ha med mig det till mitt sommarjobb. Men i morse så låg paketet på vår bar hemma. Vet inte hur det kommer sig att det ligger där men någon måste ha lekt skattjakt 8)

När jag skulle åka till jobbet idag då så sa farsan "Är det verkligen värt det?" när jag skulle gå ut genom dörren. Då svara jag helt ärligt att jag köpte det där paketet på midsommar och det är kvar 4 stycken. Men då svara ju han att midsommar var i fredags.. Nästan som han tar för givet att jag ska röka upp ett helt paket på en kväll.

Det som blev det tråkiga i det hela var att han börja säga att han kommer inte övningsköra med mig och kommer inte köpa bensin till moppen (han brukar alltid fylla på 8 dunkar på 5 liter annars) och jag ska aldrig få någon hjälp mer av han.
Det enda jag svarade då var "Jaha, nä men vi snackar om det ikväll. Ha det så bra på jobbet, hej då!"

Den saken jag behöver hjälp med nu är att hur ska jag få han att lyssna och förstå att det bara var en engångs grej?
Han borde inte bli så sur tycker jag. Det är dålig stil

Behöver verkligen hjälp för vill ut och övningsköra etc.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

MartinTSDI skrev:Tjena. Har suttit i typ samma sits men morsan fatta. Förut när
Man rökte så tog dem mig hela tiden men första gången var ju värst men sätt dig vid bordet, kolla han i ögonen o säg att det ALDRIG mer kommer hända och att det endast var för midsommar. Försök inte bortförklara dig päronen märker när man ljuger (ialf min morsa hon läser mig som en bok..)
Lycka till med le talk nu!

Edit: stavfel, grammatik etc. (trött)

Okej tack! :)

Till er andra: kommentera gärna. Vill ha många olika förslag på hur jag ska göra!
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Det är ju igentligen inte så konstigt utan bara bra att han blir arg, han vill ju inte att du ska röka, Hoppas du förstår att han blir arg igentligen så du får väll bevisa typ att det bara är engångsgrej händer det mer gånger blir han kanske riktigt arg, Man vet aldrig lite olika beroende på föräldrarna är men jag skulle inte fortsatt iaf
Användarens profilbild
Trollmor
Elmoped

Inlägg av Trollmor »

Som de andra säger va, det är bara att säga som det är. För med tanke på hur du beskriver det röker du inte i vanliga fall och du verkar inte heller vara supertaggad på att fortsätta med detta efter detta paketet. Det var en engångsgrej och du ångrar det. Det kommer inte hända igen och du hoppas att din pappa har förståelse för att du vill testa saker som tonåring och även tänja lite på gränserna för att se var de verkligen går. Men gällande rökningen verkar du själv ha förstått att det är fel och du vill inte fortsätta med det.

Hoppas det hjälpte något, lycka till. Du får säga hur det gick här senare!
"Alla idéer om bakterier och mikroorganismer är kommunistiskt propagandatrams." - E. Cartwrigt, amerikansk läkare, 1952
Bild
Sendan: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34583
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Okej tack för snabba svar!

Jag har ju förståelse över att han är irriterad. Skulle jag nog själv varit som förälder. Men tycker att han tar det för hårt, jag tycker han ska låta mig förklara en bra förklaring till varför jag nu gjorde som jag gjorde innan han börjar säga saker som att han inte ska göra det och det med mig.

Då blir jag bara ännu argare. För då ger han ju inte mig en chans.

Saken är också att jag testade för första gången att röka när jag var 12 år. Var ett tag sen men då så fick min mamma reda på det och jag lovade att aldrig göra om det. Men de kanske har förståelse att jag rökte nu under midsommar då jag är äldre.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Fjäska laga mat, städa handla, släng skräpet etc och försök komma in på de ämnet någon gång typ, att du aldrig borde gjort de men gjort är gjort och du ska inte göra de mera, se till så dom är på bra humör när du tar upp ämnet:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

david96 skrev:Fjäska laga mat, städa handla, släng skräpet etc och försök komma in på de ämnet någon gång typ, att du aldrig borde gjort de men gjort är gjort och du ska inte göra de mera, se till så dom är på bra humör när du tar upp ämnet:)

Allt det där gör jag redan men ska försöka ta upp det med båda ikväll. Angående hur jag fick tag i ciggaretterna då?

Vad ska jag säga om det för dom lär fråga vem jag fick dom av. Bara inte min brorsa får massa skit för han är ju 18.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

rasmusborg skrev:
david96 skrev:Fjäska laga mat, städa handla, släng skräpet etc och försök komma in på de ämnet någon gång typ, att du aldrig borde gjort de men gjort är gjort och du ska inte göra de mera, se till så dom är på bra humör när du tar upp ämnet:)

Allt det där gör jag redan men ska försöka ta upp det med båda ikväll. Angående hur jag fick tag i ciggaretterna då?

Vad ska jag säga om det för dom lär fråga vem jag fick dom av. Bara inte min brorsa får massa skit för han är ju 18.
Det löser sig alltid :) Önskar dig lycka till. Sen tror jag att han säger mycket han inte kommer göra med dig för att du ska sluta och fatta att du inte får röka, slutar du så kommer han säkert övningsköra med dig, hjälpa dig med moppen osv

Sen var det din bror som köpte ciggen? isf säg inget var det inte din bror kanske du ska berätta att det inte var han så inte han får massa skit med för något han inte gjort

Lycka till :D
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

nu kommer frågan röker du eller fest röker du ?
för om det är så att du bara fest röker så säg som det är
när min mamma kom på mig med att röka så blev hon typ besviken sen har hon inte sagt något sen dess...(hon har inte sett mig röka sen dess häller.
och när min pappa kom på mig så blev han typ bara lack för att jag slängde en hel cigg (hade nyss tänt den...)
hur du ska göra får du nog lösa sj
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Men sen kan man ju undra vad dem gjorde i din moppe varför dem skulle titta.. Min pappa kan inte öppna sadeln ;P kan gömma allt där
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

Jönköping skrev:Men sen kan man ju undra vad dem gjorde i din moppe varför dem skulle titta.. Min pappa kan inte öppna sadeln ;P kan gömma allt där
+1 har typ alla mina dumma saker i min stunt moppe :P
kanske inte så roligt om jag blir tagen med den.... :P
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Fredd_e skrev:
Jönköping skrev:Men sen kan man ju undra vad dem gjorde i din moppe varför dem skulle titta.. Min pappa kan inte öppna sadeln ;P kan gömma allt där
+1 har typ alla mina dumma saker i min stunt moppe :P
kanske inte så roligt om jag blir tagen med den.... :P
du kan gå till rätt med att någon snokar i ditt fordon om den är skriven på dig ^^ samma som inbrott i bil om de tar något :D

Okej detta är ju föräldrar men vafan säg hela sanningen om inte de tror dig skit i de!
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Ja undrar också vad han gjorde i min moppe sits. Grejen är att jag gömmer alltid min nyckel men han måste ha tagit reservnyckeln haha :P

Aja, får snacka med dom ikväll då för nu är man fast på jobbet :)
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

MartinTSDI skrev:OT: vart jobbar du? :)
Han jobbar på Haninges Porrklubb.

Göm extra nyckeln med? han kanske har känt du luktat rök så han har gått och tittat
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jag jobbar på hsb i huddinge.

Angående extra nyckeln. Den tänkte jag inte på. Min tanke var att varför skulle han ta extra nyckeln för att öppna sadeln då han lika gärna kunde frågat mig om jag kunde öppnat. Men han kanske kände att jag luktade rök för hade tagit en cigg innan samma kväll sen gick jag och lade mig så måste varit när jag sov som han gick ut och letade :x

Men han måste känt att jag luktade rök. Men hade inte tänkt att kasta ciggaretterna som jag har kvar heller. Har liksom bara 4 kvar
kallebakom
Elmoped

Inlägg av kallebakom »

håll dig till sanningen bara så går det bra ! liten tröst jag torskat på snus, min inrökta pipa,och att gjort stark vin,när man just åkt fast är det inte så kul nåra dar,men det ger sig !! har du inga syskon att ´´söka tröst```hos ? det gjorde jag kan vara skönt
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

kallebakom skrev:håll dig till sanningen bara så går det bra ! liten tröst jag torskat på snus, min inrökta pipa,och att gjort stark vin,när man just åkt fast är det inte så kul nåra dar,men det ger sig !! har du inga syskon att ´´söka tröst```hos ? det gjorde jag kan vara skönt

Har en storebrorsa, men går hellre till en tjej då :)
kallebakom
Elmoped

Inlägg av kallebakom »

bror din har väl okså gjort saker ? senn kom på mer dumt jag torskat på tex sprängde bomber med klorex+socker,det small som f-n ! men päronen vart otäckt sura !!
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Du hade ju kunnat sagt att de var en polares ;)
Funkar med allt.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

röker han själv din far alltså? :)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Nej han röker inte. Fast han snusar och rökte för ca. 3 år sen. Han röker dock pipa..

Och kunde inte sagt att det var en kompis för han går inte på det. Han är inte dum 8)
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

visa han dehär. Pipa är lika farligt :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-gV9_P2Oc3U[/youtube]

Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jo men han är ju vuxen så han får göra vad han vill :roll:

Nu sitter jag i en knipa här. Just NU när jag skriver detta så sitter jag i en stor knipa. Jag sitter vid matbordet NU och pappa står bredvid och vägrar gå här ifrån. Låtsas som jag smsar nu, hehe. Han fråga nyss om jag gjort mig av med ciggaretterna och jag sa ja. Saken är den att jag har dom i mina shorts och nu är det så att paketet har ramlat ner så ifall jag ställer mig upp ramlar paketet ut.
Snacka om att jag är körd om han skulle be mig ställa mig upp.

Allt har annars gått bra Trollmor, du ville veta hur det sluta.

Jag brydde mig inte om att han var sur helt enkelt och han sa bara att jag ska sluta för att jag inte kommer ha råd om jag blir riktigt beroende. Sen att det är onödiga pengar. Så jag slutar att röka i alla fall men frågan är om det kommer sluta lika bra som jag hade velat... 8)
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

rasmusborg skrev:Jo men han är ju vuxen så han får göra vad han vill :roll:

Nu sitter jag i en knipa här. Just NU när jag skriver detta så sitter jag i en stor knipa. Jag sitter vid matbordet NU och pappa står bredvid och vägrar gå här ifrån. Låtsas som jag smsar nu, hehe. Han fråga nyss om jag gjort mig av med ciggaretterna och jag sa ja. Saken är den att jag har dom i mina shorts och nu är det så att paketet har ramlat ner så ifall jag ställer mig upp ramlar paketet ut.
Snacka om att jag är körd om han skulle be mig ställa mig upp.

Allt har annars gått bra Trollmor, du ville veta hur det sluta.

Jag brydde mig inte om att han var sur helt enkelt och han sa bara att jag ska sluta för att jag inte kommer ha råd om jag blir riktigt beroende. Sen att det är onödiga pengar. Så jag slutar att röka i alla fall men frågan är om det kommer sluta lika bra som jag hade velat... 8)
det är ju precis de filmen handlar om ;) lägg paketet i kalsongerna :) brukar jag göra ;)

Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

säg bara sanningen att det va en engångsgrej du ville testa?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög

Inlägg av SnyggaDerbin »

rasmusborg skrev:
jag tycker han ska låta mig förklara en bra förklaring till varför jag nu gjorde som jag gjorde
Finns det nån bra förklaring varför du suger i dig gift?
Din pappa kommer nog vara arg vilket är jävligt bra, börja inte med den skiten. Han kanske inte hjälpr dig osv på ett tag men det går alltid över.
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
kallebakom
Elmoped

Inlägg av kallebakom »

visa far din hela denna tråd,måste han ju fatta att det var bara en midsommar grej ?
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

kallebakom skrev:visa far din hela denna tråd,måste han ju fatta att det var bara en midsommar grej ?
De låter som en bra grej! :D Visa han tråden så kommer han nog fatta :)
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög

Inlägg av DTdosan »

kallebakom skrev:visa far din hela denna tråd,måste han ju fatta att det var bara en midsommar grej ?
Visa tråden!

Och so mmånga sagt, säg sanningen och hans humör kommer gå över, min far är likadan! ;)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Sedanså vafan om inte föräldrarna blir arga då du gör fel så är dina föräldrar helt sjuka i huvvet....
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jo visst klart som fan dom ska reagera men man behöver ju inte rabbla upp värsta boken om saker jag inte kommer få göra. Då blir man ju jävligt taggad på att sluta. :roll:

Äsch pallar inte visa tråden nu då jag har bortförklarat mig så bra :D

Edit: vad borde jag göra med de 3 ciggaretterna jag har kvar. Ska jag röka upp dom lite snabbt på jobbet imorgon?
Lär ju inte lukta så mycket då jag är ute 6 av 8 timmar på jobbet och åker 1 mil till jobbet på morgonen och hem så lukten borde väll gå bort? :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

du ska slänga dem frmaför dem så dem vet att du slutat bästa sättet elr bryt dem framför dem och släng dem i skräpet ?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

david96 skrev:du ska slänga dem frmaför dem så dem vet att du slutat bästa sättet elr bryt dem framför dem och släng dem i skräpet ?
+1 släng de i skräpet hemma!
kallebakom
Elmoped

Inlägg av kallebakom »

LÄR DIG EN LÄXA NU !!!! släg skiten--våga för F-N inte röka mer
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Förstår varför de reagerar som de gör, även om du bara säger att det är en engångsgrej, vilket är förjävla lätt att säga. Vipps så sitter du fast med ditt rök beroende som kan slå till närsomhelst, det är inget man kan göra något åt. Bara rent jävla idiotiskt att ens testa från hela början, kommer aldrig förstå varför man är så dum att testa. Oftopic känner jag nu från min sida, men blir så förbannad på ungdomar som är såpass unga som du är Rasmus, som testar att röka.. Hoppas du lär dig en läxa utav detta.

Tycker det borde finnas mer vett än så.. :(
Skriv svar