Igår så lade jag paketet i min moppe så jag skulle ha med mig det till mitt sommarjobb. Men i morse så låg paketet på vår bar hemma. Vet inte hur det kommer sig att det ligger där men någon måste ha lekt skattjakt

När jag skulle åka till jobbet idag då så sa farsan "Är det verkligen värt det?" när jag skulle gå ut genom dörren. Då svara jag helt ärligt att jag köpte det där paketet på midsommar och det är kvar 4 stycken. Men då svara ju han att midsommar var i fredags.. Nästan som han tar för givet att jag ska röka upp ett helt paket på en kväll.
Det som blev det tråkiga i det hela var att han börja säga att han kommer inte övningsköra med mig och kommer inte köpa bensin till moppen (han brukar alltid fylla på 8 dunkar på 5 liter annars) och jag ska aldrig få någon hjälp mer av han.
Det enda jag svarade då var "Jaha, nä men vi snackar om det ikväll. Ha det så bra på jobbet, hej då!"
Den saken jag behöver hjälp med nu är att hur ska jag få han att lyssna och förstå att det bara var en engångs grej?
Han borde inte bli så sur tycker jag. Det är dålig stil
Behöver verkligen hjälp för vill ut och övningsköra etc.