Mopeden går sämre efter strypning. Hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
guek9512
Elmoped

Mopeden går sämre efter strypning. Hjälp!

Inlägg av guek9512 »

Tja, För ca en månad sedan lämnade jag in min moped till en verkstad (Speedfight 3 ac 09) så att dom skulle strypa den( Åkte med avtagen v-bricka innan). Det jag märkte när jag skulle åka iväg var att den gick sämre än vad den gick innan jag hade avstrypt moppen.

Gick 48 i svag neförsbacke när jag fick den, nu går den i 45. I svag uppförsbacke gick den förut ca 45 nu 40 :(

Jag vill också nämna att min kompis har en vivacity 05 och hans moppe har både bättre ax och topphastighet än min :( Den är inte trimmad för han är inte en sån som trimmar. Jag vet inte så mycket men borde inte min moped ha både bättre ax och topphastighet/lika bra? :)
guek9512
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Din moppe är tung + den kommer gå som en påsegetskit nu när du strypt den, vänj dig vid de elr trimma den. Dom går så dåligt
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

Dra vringen och se glad ut :D
MeekDUB
Elmoped

Inlägg av MeekDUB »

Dra v-ring, byt vikter eventuellt kopplingsfjädrar.
Dra också skorstenen om du känner för det.

Efter det får du väl den tophastighet / axx du är ute efter..
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: Mopeden går sämre efter strypning. Hjälp!

Inlägg av xXTASKENXx »

[quote="guek9512"]Tja, För ca en månad sedan lämnade jag in min moped till en verkstad (Speedfight 3 ac 09) så att dom skulle strypa den( Åkte med avtagen v-bricka innan). Det jag märkte när jag skulle åka iväg var att den gick sämre än vad den gick innan jag hade avstrypt moppen.

Gick 48 i svag neförsbacke när jag fick den, nu går den i 45. I svag uppförsbacke gick den förut ca 45 nu 40 :(

Jag vill också nämna att min kompis har en vivacity 05 och hans moppe har både bättre ax och topphastighet än min :( Den är inte trimmad för han är inte en sån som trimmar. Jag vet inte så mycket men borde inte min moped ha både bättre ax och topphastighet/lika bra? :)[/quote]

Dafuq?
Såklart den går sämre om du stryper den? Varför lämnar man in den för att strypa? å sedan klaga på att den går sämre.

Alla moppar har inte samma axx och Top nej. Vissa kan gå 45 andra 50
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
MopedOlle
Svårstartad skrothög

Re: Mopeden går sämre efter strypning. Hjälp!

Inlägg av MopedOlle »

xXTASKENXx skrev:[quote="guek9512"]Tja, För ca en månad sedan lämnade jag in min moped till en verkstad (Speedfight 3 ac 09) så att dom skulle strypa den( Åkte med avtagen v-bricka innan). Det jag märkte när jag skulle åka iväg var att den gick sämre än vad den gick innan jag hade avstrypt moppen.

Jag vill också nämna att min kompis har en vivacity 05 och hans moppe har både bättre ax och topphastighet än min :( Den är inte trimmad för han är inte en sån som trimmar. Jag vet inte så mycket men borde inte min moped ha både bättre ax och topphastighet/lika bra? :)
Dafuq?
Såklart den går sämre om du stryper den? Varför lämnar man in den för att strypa? å sedan klaga på att den går sämre.

Alla moppar har inte samma axx och Top nej. Vissa kan gå 45 andra 50[/quote]

Han menar nog att när han köpte den så var den strypt och gick i 48 och nu när han har strypt den igen så går den 45. :)
guek9512
Elmoped

Inlägg av guek9512 »

MopedOlle förstår vad jag pratar om :)
guek9512
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Hur långt har den gått? Du kan ju rengöra luftfilter och förgasare och se om det hjälper.
guek9512
Elmoped

Inlägg av guek9512 »

400 mil har den gått så jag ska serva den vid 500 då rengör dom luftfilter och förgasare men tack för hjälpen :)
guek9512
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

va e det här för jävla tråd?

klart som fan att den går sämre om den e strypt
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Kolla tryck i däcken, kolla så bromsar inte ligger på, kolla så variatorremmen inte är sliten...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar