Tja everybody Hur snabbt kommer min aerox 08 gå om jag drar v-ringen och pluggen i avgasröret, och byter variator vikter till 4,5g eller 5,0g (orginal 5,5g) ++++Måste jag byta munstycke?
Cederstrom96 skrev:Tja har en Rieju RR Sport Edition. just nu har jag underliggande sportrör, sportluftfilter och Hebo membran 11/48 drevning.
Och den går mellan 80 och 90
Vad tror ni den kommer gå med
Cylinderkit + Vevaxel Top Performance Alu Racing 86cc
PWK 28mm förgasare
Membranblock TP [V-Force 3] (8 läppars)
Turbo Kit - Avgassystem (High Quality) 80cc
MVT - Tändning (Premium)
och med 15/48 drevning
något mer man kan lägga till för högre toppfart men med extremt axx ?
någon ?
Såg inte din fråga om Polini tändningen förrän nu. Men sätter du på en trimtändning så får du ett par extra hästkrafter, bättre axx och lite mer topp samt en jävla bra gasrespons, sen om du skulle köra med ett grymt underliggande High End rör som Voca Racing 80cc, Yasuni R3, MK Prorace 3, Barikit BRK osv tillsammans med tändningen, så är en toppfart på 125 km/h inget omöjligt
rexzo skrev:Rieju mrx
Polini guss 80cc
dellorto black edition 21mm
turbokit 80cc rör överliggande
byta koppling tips?
Hebo perfomance vev
antigen malossi e5 eller urpluggad luftburk tips!
drevning 13/52
110 km/h låter rätt rimligt. Byt till hårdare kopplingsfjädrar, typ Malossi Racing (40% hårdare), lameller behöver du inte byta så länge de du har nu inte är slitna. Sportluftfilter eller öppen förgasare med ett filter eller Sprint trott rekommenderar jag
Hur fort kommer min Rieju drac gå med denna setup?
Yasuni - Avgassystem (Cross ML) CK
13/53 Drevning
edit: kan lägga till sportluft ifall de gör nån skilldnad
YamahaMarcus skrev:Hur fort kommer min Rieju drac gå med denna setup?
Yasuni - Avgassystem (Cross ML) CK
13/53 Drevning
edit: kan lägga till sportluft ifall de gör nån skilldnad
Hej. Jag undrar vad jag måste fixa för att få min moppe att gå mätarn ut (120 km/h)
Den går 80 nu men har för lätt drevning då den går upp till 80 ganska snabbt men sen varvar den ur typ..
Nuvarande setup:
Urpluggad
Sportluftfilter
Mk Thrower ljuddämpare
14/65 drevning
Furia 02
Cylinder: B̶a̶r̶i̶k̶i̶t̶ ̶7̶4̶c̶c̶ Original
Förgasare: Dellorto 12 mm, 1̶1̶5 80 munstycke, TunR ostrypt insug
Drev: 15-52
Avgas: Original krök med Thrower dämpare/Fasmen underliggande http://www.youtube.com/juniorjesper
juniorjesper skrev:Hej. Jag undrar vad jag måste fixa för att få min moppe att gå mätarn ut (120 km/h)
Den går 80 nu men har för lätt drevning då den går upp till 80 ganska snabbt men sen varvar den ur typ..
Nuvarande setup:
Urpluggad
Sportluftfilter
Mk Thrower ljuddämpare
14/65 drevning
effektrör
GE FAN I MEJ!
Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Jag ska svetsa igen min blindterm på mid Derbi Senda extreme 06 och 14/65 drevning den kommer typ gå i 70 då men blir det någon skillnad om jag svetsar ERN också, i så fall vad?
Jag ska fixa en honda mt5 med denna setup:
70cc
24mm förgasare
effektrör
alla pluggar dragna
vet inte exakt vilket drev
Vad tror ni att den kommer att gå? Jag skulle nog gissa på 100+ men har ingen aning:P
Jontaan skrev:Jag ska fixa en honda mt5 med denna setup:
70cc
24mm förgasare
effektrör
alla pluggar dragna
vet inte exakt vilket drev
Vad tror ni att den kommer att gå? Jag skulle nog gissa på 100+ men har ingen aning:P
90+- byt till yasuni r2 elr r3 och 15-53 så 100+ sen 24 fögg sitället
Victorh skrev:Yamaha dt avstrypt med 11-65 drevning!
du kommer varva sönder ? men typ 55-60 högst
Fråga jag om hur mycke den varvar nej? Och du inte kommer jag köra fullgas precis den skall vara till stunt och kompisen 11-65 orka inte ut ordentligt på bakhjulet men får pröva mig framm sedan men vill ha cirka fart med:
60 och 65