Undra vem som gav tipset om vad det kan vaniklaaassss skrev:Som rubriken lyder så går min Peugeot Ludix baklänges...
Jag misstänker att det har något med tändningen att göra eftersom förra ägaren hade precis bytt tändplatta innan jag köpte den.
så min fråga är, hur ska jag fixa det?
Tacksam för svar.
Stolt mattyyy?Mattyyy skrev:Undra vem som gav tipset om vad det kan vaniklaaassss skrev:Som rubriken lyder så går min Peugeot Ludix baklänges...
Jag misstänker att det har något med tändningen att göra eftersom förra ägaren hade precis bytt tändplatta innan jag köpte den.
Tacksam för svar.![]()
Men hjälpte inte guiderna som jag länkade eller?
Fick du loss "klockan" som du kallade det?
Självklart e jag stolt för när det gäller saker som man kan få stötar av så brukar jag ha noll koll men i detta fall kunde jag litek-skåpet skrev:Stolt mattyyy?Mattyyy skrev:Undra vem som gav tipset om vad det kan vaniklaaassss skrev:Som rubriken lyder så går min Peugeot Ludix baklänges...
Tacksam för svar.![]()
Men hjälpte inte guiderna som jag länkade eller?
Fick du loss "klockan" som du kallade det?min tändning är framställd ca 1,5mm vilket gör att ifall jag springer med den baklänges o sparkar i växel går det att bakstarta det, lär va samma problem på din fast 10x värre
Efterssom jag kan tänka mig att den är relativt original så är det bara ställa den enligt markeringarna, det syns rätt väl hur den ska sitta om man kollar liteMattyyy skrev:Självklart e jag stolt för när det gäller saker som man kan få stötar av så brukar jag ha noll koll men i detta fall kunde jag lite
Måste helt klart vara värre på en Scooter eftersom den åker bara bakåt din går att åka framåt på
Men kan du inte förklara för han hur man ställer in tändning?Jag vill prova lite Blaster snart , hahah
airsal 70cck-skåpet skrev:Efterssom jag kan tänka mig att den är relativt original så är det bara ställa den enligt markeringarna, det syns rätt väl hur den ska sitta om man kollar liteMattyyy skrev:Självklart e jag stolt för när det gäller saker som man kan få stötar av så brukar jag ha noll koll men i detta fall kunde jag lite
Måste helt klart vara värre på en Scooter eftersom den åker bara bakåt din går att åka framåt på
Men kan du inte förklara för han hur man ställer in tändning?Jag vill prova lite Blaster snart , hahah
Men det är originaltändning alltså? Isf så tror jag att jag har en verkstadshandbok liggandes som kan hjälpa lite.MartinGro skrev:airsal 70cck-skåpet skrev:Efterssom jag kan tänka mig att den är relativt original så är det bara ställa den enligt markeringarna, det syns rätt väl hur den ska sitta om man kollar liteMattyyy skrev:Självklart e jag stolt för när det gäller saker som man kan få stötar av så brukar jag ha noll koll men i detta fall kunde jag lite
17,5 mm fögg
och zx så inte original iaf
Sitter motorn åt rätt håll då?niklaaassss skrev:Hjälp!
Den har gnista, den får bensin, den har bra komp men den startar inte......
Igår fick jag igång den men då gick den bakåt.
Vad kan felet vara?
Behöver hjälp snabbt