Söndersliten(?) variotorfläkt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
buumbi
Elmoped

Söndersliten(?) variotorfläkt

Inlägg av buumbi »

Hallå! Nu har varitatorfläkten på nått j*vla vis slitet sig igen. Och med det menar jag alltså att variatorfläkt-stjärnan har slitit sig ca 4mm åt sidan i spåret på variatorfläkten. Kuggen från "vevpinnen" (eller vad den kallas) verkar fått gängpajj eftersom jag kan vrida individuellt på remskivorna med bara handen också. Men den går fortfarande att köra utan problem..

Detta är andra gången variatorfläkt-stjärnan sliter sig. Jag har en Airsal 50cc sport, så jag tycker ju inte att de ska vara så pass mycket vrid att den ska kunna slita sönder på de viset?

Någon som har nån förklaring på de hela?

Sen är även hela insidan av variatorn oljig så man får ett lager olja på fingret när man drar det där, är de packningen till transmissions-kåpan som kan vara dålig? Har vart in där och bytt packningar tidigare..

Tacksam för snabb respons och inte alldeles för mycket idiotförklaring eftersom jag inte är speciellt kunnig! :)
Senast redigerad av buumbi den 26 juni 2012, 18:30, redigerad totalt 1 gånger.
Gilera_stalker97
Elmoped

Re: Söndersliten(?) variotorfläkt

Inlägg av Gilera_stalker97 »

buumbi skrev:Hallå! Nu har varitatorfläkten på nått j*vla vis slitet sig igen. Och med det menar jag alltså att variatorfläkt-stjärnan har slitit sig ca 4mm åt sidan i spåret på variatorfläkten. Kuggen från "vevpinnen" (eller vad den kallas) verkar fått gängpajj eftersom jag kan vrida individuellt på remskivorna med bara handen också. Men den går fortfarande att köra utan problem..

Detta är andra gången variatorfläkt-stjärnan sliter sig. Jag har en Airsal 50cc sport, så jag tycker ju inte att de ska vara så pass mycket vrid att den ska kunna slita sönder på de viset?

Sen är även hela insidan av variatorn oljig så man får ett lagar olja på fingret när man drar det där, är de packningen till transmissions-kåpan som kan vara dålig? Har vart in där och bytt packningar tidigare..

Tacksam för snabb respons och inte alldeles för mycket idiotförklaring eftersom jag inte är speciellt kunnig! :)
var samma för mejj, fel monterade den fast vet ej va du har för moppe jag har en Gilera stalker och då var det kick drevet eller så som hade hoppat fel när jag kickade men jag vet tyvärr inte vad som kan va fel på din men är du säker du sätter tillbaka kåpan rakt?
buumbi
Elmoped

Re: Söndersliten(?) variotorfläkt

Inlägg av buumbi »

Gilera_stalker97 skrev:
buumbi skrev:Hallå! Nu har varitatorfläkten på nått j*vla vis slitet sig igen. Och med det menar jag alltså att variatorfläkt-stjärnan har slitit sig ca 4mm åt sidan i spåret på variatorfläkten. Kuggen från "vevpinnen" (eller vad den kallas) verkar fått gängpajj eftersom jag kan vrida individuellt på remskivorna med bara handen också. Men den går fortfarande att köra utan problem..

Sen är även hela insidan av variatorn oljig så man får ett lagar olja på fingret när man drar det där, är de packningen till transmissions-kåpan som kan vara dålig? Har vart in där och bytt packningar tidigare..

var samma för mejj, fel monterade den fast vet ej va du har för moppe jag har en Gilera stalker och då var det kick drevet eller så som hade hoppat fel när jag kickade men jag vet tyvärr inte vad som kan va fel på din men är du säker du sätter tillbaka kåpan rakt?
Har en aerox, och ja - kåpan sitter som den ska! Och den sitter så den inte ska slita på variatorfläkten!
Skriv svar