Tjena! Jag har nyss köpt en ny 70cc cylinder Stage 6 StreetRace och det jag undrar är om jag måste köpa en ny förgasare? Hade tänkt mig en 17,5 mm, kommer moppen gå fortare om jag byter ny förgasare eller gör de ingenting med farten? Med vänlig hälsning,
När du byter till 70cc så funkar det med orginal förgasaren, självklart kommer den inte gå lika bra. Med 17,5mm kommer du känna en stor skillnad men skulle sattsat på en 19mm Istället.
SeelOfQuality skrev:Men när man har bytt cylinder står de att man inte får köra över 3/4 gas hur fort är de då på ett ungefär om de är 70cc?
De är när du ska köra in den ja, det är så fort moppen går på 3/4 gas? gasa inte fullt asså..?
SETUP:
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
gjutjärn skam an helst kröa in 50mil du kan gasa fullt men du ska undvika att varva allt för mycket och du ska ligga på olika varvtal, men funkar bra att bara varmköra den och sen dra på fullt
david96 skrev:gjutjärn skam an helst kröa in 50mil du kan gasa fullt men du ska undvika att varva allt för mycket och du ska ligga på olika varvtal, men funkar bra att bara varmköra den och sen dra på fullt
Så du menar alltså att jag kan slänga på allt trim som jag har haft på och endå kunna köra in cylindern? För de är imorn som jag kommer byta och jag har bytt till allt original bara för att få den så bra inkörd som möjligt.
Har ingen aning om kvalitén på TNT's "motordelar", deras "stylingdelar" gillar jag då inte. Jag hade satsat på en Dellorto 19mm black ed. då Dellorto är ett välkänt märke, bra kvalité o.s.v.
Visst, den kanske kostar lite mer om du köper helt ny men du kan hitta en beggad för ett bra pris ganska lätt.
Skulle hellre sattsat på en Naraku 19mm Black Racing. En kopia det med men bra kvalité ändå, använder mej bara av naraku delar då jag sparar lite pengar till mer delar och tycker dom fungerar väldigt fint.
Ser inte riktigt varför TNT's skulle vara sämre egentligen, just VAD som är sämre?
Drazharm skrev:Skulle hellre sattsat på en Naraku 19mm Black Racing. En kopia det med men bra kvalité ändå, använder mej bara av naraku delar då jag sparar lite pengar till mer delar och tycker dom fungerar väldigt fint.
Måste bara fråga, du är inte sammankopplad med Racing-Planet AB på något sätt eller?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Ser inte riktigt varför TNT's skulle vara sämre egentligen, just VAD som är sämre?
Drazharm skrev:Skulle hellre sattsat på en Naraku 19mm Black Racing. En kopia det med men bra kvalité ändå, använder mej bara av naraku delar då jag sparar lite pengar till mer delar och tycker dom fungerar väldigt fint.
Måste bara fråga, du är inte sammankopplad med Racing-Planet AB på något sätt eller?
Jag sa inte att de är sämre, jag sa att jag inte visste hur kvalitén på deras motordelar är då kvalitén på stylingsakerna är lite sisådär (min egna åsikt om TNT's stylingdelar).
Men visst, TNT's 19mm lär ju fungera lika bra som vilken 19mm förgasare som helst, det är ju trots allt "bara" en förgasare.