verrox skrev:
funderar även jag på detta även om farssan inte vill det
men undrar vad för förgasare ni skulle rekomendera till en 70cc airsal med gianelli som rör
jag hade nog kört på en 19mm black edition
okej, farssan har en 18 mm, skulle den duga, även om den kanske är i minsta laget
du kan ju köra på original förgasare om du vill men den går ju inte riktigt lika bra men om du är bra på att stäla in kanske jag till och med hade kört 21mm men 18mm duger
jasko skrev:hur länge kör man in en ny cylinder oså
en aluminium cyller kör du in 1,5 timmar ungfär och en gutjärn kör man in ca 30-50 mil
Pff, aldrig!
alu, tomgång sen mjukkörning i 20 min sen är det klart.
Gjutjärn, Tomgång sen mjukkörning i 1h sen är det klart!
finns så många olika teorier vad som är bäst, kör du in hårdare går oftast grejerna vassare (inte slita sönder inkörning) men får en kortare livslängd och vice versa... låt stå på tomgång ett tag, gasa med jämna mellanrum efter ca 5-10min och kör lugnt de första milen så brukar det gå bra sedan och slitas in bra
adam921115 skrev:kör med avstrypt,få se sen när man har lite mer pengar
du kommer nog inte att hitta något mer prisvärt iaf, den kommer inte gå så mycket fortare iaf, kanske 5km/h till men du kommer få mycket mer ork i den och mer vridmoment. du kan dreva högre och på så sätt få den att gå fortare men den kommer ha grymt skönt botten och bra ork
sebbe_mrx skrev:Någon som har ett bra tips på en cylinder som en orginal AM6 vev håller för?
du kan köra alla sportcyllar på orginal veven
mk handmade 70cc
å airsal cylindern
MK cylindern har jag läst har i tråden att den är lite slö för att den e gjutjärn. men som sagt så e arisal cylindern bra dock har den sämre kvalitet på kolv m.m. vad jag har hört hav mina polare. Men tror inte att arisalen är så värst dålig om du inte ligger å varvar den som en idiot Har en kompis som körde på Arisals 75cc midrace cylinder me orginalföggen jävlar va den gick! De va med orginal vev. vet dock inte hur den veven mår nu plus att han som hade den varva som fan så kolven e kass för den knappt orka 5. men kör på Arisal! behöver istort sätt bara skaffa ett effektrör till moppen me, bestycka om förgasaren och sportluft filter. Kör på de så blir den nog bra och ha inte för hög drevning
Hej, alla kloka, är de någon som vet om orginal veven pallar en sån här http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1 Hebo cylinder? jag undrar även om det är mycket mer krut i en sån i gänfört med en arsial 70 cc?
min övriga setup är 19 black edition med 108 munstycke. och ett Hebo gp replica rör, drevningen bytar ja lika ofta som andra bytar kalsonger för tillfället har ja 17/53.
DaanDaan skrev:Hej, alla kloka, är de någon som vet om orginal veven pallar en sån här http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1 Hebo cylinder? jag undrar även om det är mycket mer krut i en sån i gänfört med en arsial 70 cc?
min övriga setup är 19 black edition med 108 munstycke. och ett Hebo gp replica rör, drevningen bytar ja lika ofta som andra bytar kalsonger för tillfället har ja 17/53.
Tror inte att orginalveven klarar den cylindern. den e trotts allt en 80cc och Hebo gör inte direkt dåliga saker. så om du ska köpa den så får du byta vev. Jag tror att det är betydligt mycket mer krut i hebon än arisalen.
klarar original veven airsal 70cc sport? moppen har väll gått runt 1000-1200 mil.. Sen hade jag tänkt köra på en 16mm dellorto förgasare,sportluftfilter, ostrypt insug,Hebo membran och tk high quality låter det som en bra kombination??
klarar original veven airsal 70cc sport? moppen har väll gått runt 1000-1200 mil.. Sen hade jag tänkt köra på en 16mm dellorto förgasare,sportluftfilter, ostrypt insug,Hebo membran och tk high quality låter det som en bra kombination??
jo veven borde palla det, men ram lagrena kanske stupar, dom har ju gått en del.
och de men resten av setupen ser ja inget större fel i,bara att ja är allergisk mot tk
jo veven borde palla det, men ram lagrena kanske stupar, dom har ju gått en del.
och de men resten av setupen ser ja inget större fel i,bara att ja är allergisk mot tk
haha okej.. men har ju även ett sp som jag kanske ska dra på
haha okej.. men har ju även ett sp som jag kanske ska dra på
Lite tråkigt att man nästan Måste, skaffa ny förgasare, nytt rör och nytt drev bara för att ha ny cylinder. Vet ej med förgasarn, kan ju ioförsig räcka med nytt munstycke!
drayper skrev:
stämmer väl men den håller inte i längden =) Så om han ska köra en Hebo manston replica så ska han byta vev spelar ingen roll vilken moped han kör .
jo visst för att vara på säkra sidan, men som sagt beror på hur man kör
Beror inte alls på hur man kör veven klarar inte av den cylindern vad är det du inte fattar ?
jag har en beta rr 50/04 och jag har den cylindern ni snackar om och min vev håller den har gjort de ett jävla tag. men min kompis hade en Derbi med bara effekt och ostrypt cdi och hans vev gick sönder.