Lite sugen på någon liten cross, Tips tack

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Lite sugen på någon liten cross, Tips tack

Inlägg av Jönköping »

Tjena, blev precis rätt sugen på en liten billig cross med bra effekt till ett bra pris

Den ska ha:
Bra effekt till ett bra pris
Bra väghållning, kommer även köra den på väg rätt mycket
Bra kvalité förstår att det lär bli china men iaf en bra china då hehe
Finns säkert mer

Tacksam för svar, hoppas detta är rättpostat :)

Mvh

Victor :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

du snackar riktigt cross nu va ? vilken cc ohc vilken prisklass ? dom ligger väl runt 10 dom billigatse och då är dem rätt gamla typ 00-
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Spelar ingen roll om det är dirtbike eller fiddy eller minicross eller cross och allt vad dem heter bara det finns effekt och kvalité till att gå hårt men även köra i skog med

Är väll 125a som gäller antar jag för detta pris?

Pris: 5000 kanske max?

http://www.motorsweden.se/product_info.php?pid=963

Funkar sån? eller är det skit totalt?
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

Om du ska köpa dig en fiddy så köp typ Ten7, Pitpro, Worksbike o.s.v. en 125cc är väl lagom o då får du vad du betalar för, sedan kan man köpa till massor av bra tillbehör.

om det är en crolle så får du köpa dig en gammal 00 eller neråt för pris på crossar stiger något overhört.
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Får inte så mycket för 5000 max. Då får du någon sketen fiddy som företag säljer till falska löften och försäljarsnack. Dessa håller väl tills de är dags att ställa in ventilerna efter några timmar =)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Köp en 80cc, av valfritt märke, Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Honda
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Cross, 125cc och 5000kr? Du får möjligen ett slutkört 25 år gammalt exemplat som behöver renoveras för mer än 5000 innan den kan anses vara körbar.

Fiddys är inte mycket att ha...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Köpt inte en fiddy på under 150cc med trimgrejer på! Efter som att dom är 4-takt så är dom slöa som f*n. Du kommer bli trött på den efter en vecka. Om du köper en på Ten7 på 150cc med trimavgas så ligger dom på runt 15-17häst. Och det är inte mkt! Dock får du ge 10k för en Ten7 med dom hästen. Köp en 125 2-takt ist. Det är mitt tips. Om du ska ha en på blocket runt 03-05 så kostar dom faktiskt inte mkt mer än 10k! :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

en polare fick en honda cr80 01a för 4tusen med ny kolv... prutade lite ;)

helt klart mycket roligare än en fiddy
Bild
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Har inte 10k blir nog har inte så mycket heller men ska jobba om 1 vecka sen får vi se hur länge jag jobbar men kommer iaf ha råd med denna, drömmen är ju dock en 2t med effektrör :P
http://www.motorsweden.se/product_info.php?pid=964

Men men jag kan ju ha denna tills den går sönder eller jag har tröttnat, har ju aldrig kört cross + att jag inte kommer köra bana eller dyl därför är det onödigt att lägga 10k i min menig efter som jag kommer vara skit dålig :)

Men denna ska nog bli bra hoppas jag :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Jönköping skrev:Har inte 10k blir nog har inte så mycket heller men ska jobba om 1 vecka sen får vi se hur länge jag jobbar men kommer iaf ha råd med denna, drömmen är ju dock en 2t med effektrör :P

Men men jag kan ju ha denna tills den går sönder eller jag har tröttnat, har ju aldrig kört cross + att jag inte kommer köra bana eller dyl därför är det onödigt att lägga 10k i min menig efter som jag kommer vara skit dålig :)

Den där är ren SKIT! Jag har en själv, KÖP DEN INTE.
Köp en begagnad hoj istället, i mitt tycke så är en honda, kawa, sukka, yamaha eller ktm 80/85cc ett bra val för dig, mycket roligare att köra en sån än en slö liten kinafiddy.
Eventuellt köpa en begagnad märkesfiddy istället (pitpro, snakepit, dbr, ten7 o allt vad dom heter, kolla www.fiddy.se för mer info om fiddys.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

CaToXXo skrev:
Jönköping skrev:Har inte 10k blir nog har inte så mycket heller men ska jobba om 1 vecka sen får vi se hur länge jag jobbar men kommer iaf ha råd med denna, drömmen är ju dock en 2t med effektrör :P

Köp en begagnad hoj istället, i mitt tycke så är en honda, kawa, sukka, yamaha eller ktm 80/85cc ett bra val för dig, mycket roligare att köra en sån än en slö liten kinafiddy.
Eventuellt köpa en begagnad märkesfiddy istället (pitpro, snakepit, dbr, ten7 o allt vad dom heter, kolla www.fiddy.se för mer info om fiddys.
Är den helt skit? för har jävligt dåligt med pengar hur länge håller den ungefär? vad går sönder är det motor eller kåpor eller allt :P

Btw får man sätta ihop hela skiten själv eller är den monterad?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Ramen är svag som fan motorn med Går sönder hela tiden då delar inte precis är så bra gjorda... Satsa på en begnad
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Motorn brukar alltid hålla. Det ända problemet man brukar ha med dom är chassit. Typ att ramen går av/svingen/ fotpinnar osv. Vissa elsystem brukar vara kassa med! Dock som jag skrev innan så är det inte mkt mer effekt i den än i din moppe.
darian
Svårstartad skrothög

Inlägg av darian »

Köp en Snakepit 125cc Jag hade en sån gick jävligt bra Svenskt märke också så jävligt bra kvalite! :) hade en 07 i 1år sen sålde jag den för 4000kr Skit bra fiddy toppa 95km/h
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Jönköping skrev:
CaToXXo skrev:

Är den helt skit? för har jävligt dåligt med pengar hur länge håller den ungefär? vad går sönder är det motor eller kåpor eller allt :P

Btw får man sätta ihop hela skiten själv eller är den monterad?
Japp, renodlad skit.
Jag köpte ju den här för 4 år sen (exakt samma grejer dock, inte nånting som skiljer förutom färgen på plasten) Och då var det väl bakhjulet, styret och nåt mer som man behövde skruva fast, annars var den i princip ihopmonterad.

Asså den är så kasst konstruerad, känns som att ramen ska gå itu på mitten bara man kör, man riktigt svampar sig fram, stötdämparna är riktigt kassa.

Motorn rasar dock aldrig, troligen pga att den är så dåligt vässad.

Som sagt, beggad 80cc is the way to go!
Bättre plast, ram, bromsar, stötdämpare, fälgar (kinafiddyns fälgar är skit btw, ekrarna viker sig), motor,chassi och stabiliteten i allmänhet, ja ALLT är bättre med en 80kubikare än en kinafiddy.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

darian skrev:Köp en Snakepit 125cc Jag hade en sån gick jävligt bra Svenskt märke också så jävligt bra kvalite! :) hade en 07 i 1år sen sålde jag den för 4000kr Skit bra fiddy toppa 95km/h
Mailade precis på denna: http://www.blocket.se/jonkoping/Pitpro_ ... ?ca=17&w=1

Vad är det för häst i en sådan? kvalité osv
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Tack blir nog fan den :D
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

jag skulle satsat på denna http://www.blocket.se/ostergotland/Kx_8 ... ?ca=17&w=2 .
lite större än fiddy ser det ut som dessutom ingen kina skit och den är inom din prisklass :)
sliderjoel
Avstängd

Inlägg av sliderjoel »

Köp dig en snakepit
SETUP:

Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard