Tips vid avtagning av motor, Derbi

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Tips vid avtagning av motor, Derbi

Inlägg av ZX »

tjenare ska nu sätta på en 70cc och 21mm förgasare och sånt på min Derbi DRD Racing -05 och tycker att det är så jävla trångt att komma åt med allt man gör på dom så hade tänkt ta av hela motorn för att göra det enklare :)

Så undrar nu om det är nått särskilt man ska tänka på när man gör det? :)
Vet självklart att man ska tömma ut kylar vattnet och bensinen och sånt men undrar om det är något mer man ska tänka på :)

Sen undrar jag hur själva motorn sitter fast och sånt :)

Det är d50b0 motorn :)
Användarens profilbild
larsniklas
Svårstartad skrothög

Inlägg av larsniklas »

Jag har en Derbi Senda X-Treme 04. Tror inte att det är så stor skillnad i design mellan dom.

Tag av sadeln, tanken och oljetanken så har du tillräckligt med plats.

Annars, när vevhuset är öppet, täck det med papper eller en trasa.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Ta loss svänghjulskåpan, ta bort förgasaren och koppla bort cdin och till sist lossa kylarslangen som går till vattenpumpen, OBS va beredd på att de kommer kylarvatten så ha en behållare under.

Sen lossar du alla motorfästen, tror de är 4 stycken Sen är de bara o lyfta bort motorn, du behöver inte tömma bensinen eller kylarvätskan. Då dessa är i separata tankar.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

ta bort sadel och bensin tank kanske olje tanken så har du utrymme så de räcker o blir över.

om du ändå ska ta bort motorn så skulle jag passat på att byta vevpartiet till ett tåligare om du tänker fortsätta uppgradera trimmet ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

yamaha2pwn skrev:ta bort sadel och bensin tank kanske olje tanken så har du utrymme så de räcker o blir över.

om du ändå ska ta bort motorn så skulle jag passat på att byta vevpartiet till ett tåligare om du tänker fortsätta uppgradera trimmet ;)

Tyvärr räcker inte pengarna till så jag måste vänta till jag får pengar i typ juli :)
MrAndersson skrev:Ta loss svänghjulskåpan, ta bort förgasaren och koppla bort cdin och till sist lossa kylarslangen som går till vattenpumpen, OBS va beredd på att de kommer kylarvatten så ha en behållare under
Måste man verkligen ta bort svänghjulskåpan? :) och cdi:n visst är det typ en kontakt man drar så man inte måste löda om? :)
Skriv svar