Får inte på nya bromsbeläggen!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Tjobba
Elmoped

Får inte på nya bromsbeläggen!

Inlägg av Tjobba »

Skulle byta bakre bromsbeläggen på en Derbi Senda -05 men det var helt omöjligt att få in bromskolvarna så de nya beläggen fick plats i oket med bromsskivan? Båda kolvarna rör sig då man bromsar så de sitter inte fast! Men trycka in dem så de nya får plats går inte?

Måste man öppna luftningen för att kunna trycka in kolvarna i bott?

Det är rätt bromsbelägg jag har köpt också.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Har du testat att pressa med polygrip? De ska räcka för att pressa in kolvarna.

Eventuellt kan det hjälpa att ta av locket på bromsvätskebehållaren
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tjobba
Elmoped

Inlägg av Tjobba »

bensinskalle skrev:Har du testat att pressa med polygrip? De ska räcka för att pressa in kolvarna.

Jo testat att både skruva av locket på behållaren och pressa med polygrip. Men kolvarna går inte att få tillbaka helt. Fick sätta tillbaka de gamla sletna klossarna så länge. :cry:
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Inlägg av TrueBorn »

För mig var det att min var nerplockad så styret var inte rakt så då var det vätskan som nt var som den ska men när jag plockade ihop den funkade det, testade att pumpa lite för att mjuka upp den[/b]
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Tjobba skrev:
bensinskalle skrev:Har du testat att pressa med polygrip? De ska räcka för att pressa in kolvarna.

Jo testat att både skruva av locket på behållaren och pressa med polygrip. Men kolvarna går inte att få tillbaka helt. Fick sätta tillbaka de gamla sletna klossarna så länge. :cry:
Ta i för kung och fosterland så ska det nog gå ;) Mina satt också jävligt hårt..
Skriv svar