Munstycke-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

tja
har en xps me AM6 motorn

setup:
urplugar org rör
portad org cylinder
sportluftfilter
21mm dellorto black racing
jag har 94 munstyke i nu men hur mycket mera behöver jag om jag sätter på airsal 70 racing?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

MH Furia 00:A

Urpluggat effektrör

sportluftfitler

har munstycke 71 nu och ska byta tillbaka till luftburken och jag undrar vilket munstyckte jag ska byta till.

Edit: Har AM6 motor!
Användarens profilbild
Rudde1337
Elmoped

Inlägg av Rudde1337 »

Tja! Har en CPI SM 09. Den går utmärkt att starta men om man låter den stå igång en stund så dör den långsamt. Skulle tro att den får för lite bensin. Ska jag byta till ett större munstycke? :D
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

Rudde1337 skrev:Tja! Har en CPI SM 09. Den går utmärkt att starta men om man låter den stå igång en stund så dör den långsamt. Skulle tro att den får för lite bensin. Ska jag byta till ett större munstycke? :D
Höj tomgången! Skruva in tom gångs skruven tills tomgången höjs. Glöm inte gasa lite i mellan, tex skruva in 1/2 varv sen gasa lite sen lyssna om den behöver höjas mer eller mindre i sånna fall skruvar du in/ut lite till osv
Användarens profilbild
Rudde1337
Elmoped

Inlägg av Rudde1337 »

okaj tack mannen! :D
DerbiPowerLundgren
Elmoped

Inlägg av DerbiPowerLundgren »

Derbi Senda 06 svetsad blintarm, 14/65 behöver man byta munsycke då? :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

DerbiPowerLundgren skrev:Derbi Senda 06 svetsad blintarm, 14/65 behöver man byta munsycke då? :)
Ja du bör byta upp dig några storlekar, original är storlek 62. Så du bör byta upp mot 70-75, du bör testa iallafall dom storlekarna.
Fjantjuice
Elmoped

Inlägg av Fjantjuice »

Tjenare moppepojkar.

Jag har Derbi Senda Extreme 06 med urpluggat thrower-rör, dragen skorsten och 78 munstycke på en 14mm original förgasare.
Den fungerar lite halvkasst, när den varvar ut så börjar den rycka. Den går dåligt på låga varv också, vad ska göras?
DerbiPowerLundgren
Elmoped

Roxxen96 skrev:
DerbiPowerLundgren skrev:Derbi Senda 06 svetsad blintarm, 14/65 behöver man byta munsycke då? :)
Ja du bör byta upp dig några storlekar, original är storlek 62. Så du bör byta upp mot 70-75, du bör testa iallafall dom storlekarna.
Men vad kan hända om om inte byter munstycke? :)
DerbiPowerLundgren
Elmoped

Fjantjuice skrev:Tjenare moppepojkar.

Jag har Derbi Senda Extreme 06 med urpluggat thrower-rör, dragen skorsten och 78 munstycke på en 14mm original förgasare.
Den fungerar lite halvkasst, när den varvar ut så börjar den rycka. Den går dåligt på låga varv också, vad ska göras?
Jag tror att du har ett för litet munstycke, prova med att sätta tillbaka skorstenen eller sätta på ett 85 munsycke :)
Fjantjuice
Elmoped

Inlägg av Fjantjuice »

DerbiPowerLundgren skrev:

Jag tror att du har ett för litet munstycke, prova med att sätta tillbaka skorstenen eller sätta på ett 85 munsycke :)
Jag hade ett 82-munstycke på innan, det var för stort...
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

Roxxen96 skrev:
DerbiPowerLundgren skrev:Derbi Senda 06 svetsad blindtarm, 14/65 behöver man byta munsycke då? :)
Jag körde med 80 i min när jag hade samma setup som dig. Den gick fin fint! Man kanske kan köra med lite mindre men det hade jag inte då.

Fjantjuice skrev:
DerbiPowerLundgren skrev:

Jag kör min Derbi Senda extreme 07 med mk rör med 80 i fast 82 är bäst .

Kolla så det inte har satt sig något i röret. Har hänt mig 2 ggr, då varvar den inte ut och har knappt någon ork på höga varv.
DerbiPowerLundgren
Elmoped

Men vad har Derbi extreme för storlek på förgasare orginal ? 12, 14?
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

DerbiPowerLundgren skrev:Men vad har Derbi extreme för storlek på förgasare orginal ? 12, 14?
Är det en Derbi Senda xtreme så är det 14mm fögg på den.
Fjantjuice
Elmoped

Inlägg av Fjantjuice »

DerbiMoppe skrev:
Roxxen96 skrev:
DerbiPowerLundgren skrev:Derbi Senda 06 svetsad blindtarm, 14/65 behöver man byta munsycke då? :)
Jag körde med 80 i min när jag hade samma setup som dig. Den gick fin fint! Man kanske kan köra med lite mindre men det hade jag inte då.

Fjantjuice skrev:
DerbiPowerLundgren skrev: Jag tror att du har ett för litet munstycke, prova med att sätta tillbaka skorstenen eller sätta på ett 85 munsycke :)
Jag kör min Derbi Senda extreme 07 med mk rör med 80 i fast 82 är bäst .

Kolla så det inte har satt sig något i röret. Har hänt mig 2 ggr, då varvar den inte ut och har knappt någon ork på höga varv.
När den är på 8000 varv så drar den iväg som fan, så det är det inte.
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Tja tror ni att ett 96 i munstycke skulle bra i en Derbi Drd Racing med :) :

Airsal 73cc
sportluft
21mm förgasare
effektrör

Eller går det att köra med avstrypt originalrör till det munstycket? :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

saile96 skrev:tja
har en xps me AM6 motorn

setup:
urplugar org rör
portad org cylinder
sportluftfilter
21mm dellorto black racing
jag har 94 munstyke i nu men hur mycket mera behöver jag om jag sätter på airsal 70 racing?
bump
avverkade fordon:
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
:)
Elmoped

Inlägg av :) »

Tjena jah undrar jag jag ska ha för munstycke till min moppe?

Setup:
turbo kit high quality
sportluft
drevning 11 fram 62 bak
och resten orginal, tror orginal förgasaren är 16 mm
har AM6 motor tacksam för hjälpen:)
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Tjenare har 78 munstycke på min drac nu, hade 74 orginal. går den ännu bättre ifall ja sätter i typ 82? Tycker den går rätt segt nu cirka 65 skulle vilja pressa ur 70 i allafall ur den men är för lat att gå ut o testa o se ifall de blir skit eller bra :D Så vill höra ifall 82 e bra kanske eller 80?

Setup:
12/48
Urpluggad org rör
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

ZX skrev:Tja tror ni att ett 96 i munstycke skulle bra i en Derbi Drd Racing med :) :

Airsal 73cc
sportluft
21mm förgasare
effektrör

Bump!
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

YamahaMarcus skrev:Tjenare har 78 munstycke på min drac nu, hade 74 orginal. går den ännu bättre ifall ja sätter i typ 82? Tycker den går rätt segt nu cirka 65 skulle vilja pressa ur 70 i allafall ur den men är för lat att gå ut o testa o se ifall de blir skit eller bra :D Så vill höra ifall 82 e bra kanske eller 80?

Setup:
12/48
Urpluggad org rör

går den snålt så kan du byta men har den bra blandnign så e det helt onödigt
avverkade fordon:
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

ZX skrev:
ZX skrev:Tja tror ni att ett 96 i munstycke skulle bra i en Derbi Drd Racing med :) :

Airsal 73cc
sportluft
21mm förgasare
effektrör

Bump!
nja jag har 94 me
21 förgasaren
sportluftfiltret
org cylinder
och mk tower
avverkade fordon:
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Jotss
Elmoped

Inlägg av Jotss »

Tjenare.

Ville bara se med er, köpte ett Hebo till min yamaha dt50r sm och undrar nu om ni vet varför den börja blödra vid 8500 varv på ettan o på tvåan gör den det vid 8300 o trean vill den knappt varva på och på fyran så dör den när jag drar full gas. Jag kan köra med chocken men när man kommer på högvarv hackar den uppåt :o

Håller på att ska byta till sportluft filter o byta munstycke då jag tror de beror på de. Kör även med org cylinder. Men innan jag göra något vill jag bara se vad ni säger! :D
:-Jotss-:
Tjobba
Elmoped

Inlägg av Tjobba »

:) skrev:Tjena jah undrar jag jag ska ha för munstycke till min moppe?

Setup:
turbo kit high quality
sportluft
drevning 11 fram 62 bak
och resten orginal, tror orginal förgasaren är 16 mm
har AM6 motor tacksam för hjälpen:)
Börja med att sätta trottelnålen på mittenläget. Ett bra utgångsmunstycket kan vara runt 110-120? Köp ett munstyckekit (dellorto 6mm) från ca 90 till 120 och prova dig fram.

Är man noga och hittar rätt bestyckning så är AM6-motorn riktigt rapp! För snålt bestyckad så finns risken att motorn nyper.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Visst äre 6mm gänga i en orginal förgasare på en Rieju mrx?
Helt Räser
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

Har en hojj med 19mm dellorto fögg och Giannelli 2t, på min Aprilia rx 50cc -02, allt annat org.

Cirka munstycke i den? :P
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
DerbiPowerLundgren
Elmoped

Derbi Senda extreme + mk thrower orginal förgasare 14/65? :)
och vilken storlek 6mm eller 5 mm ?
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

en original Rieju mrx -06, när jag kör i nerförsbackar så toppar mätaren 80, och då börjar den hacka och "strypa" sig själv, betyder det att jag har för litet munstycke?
Tjobba
Elmoped

Inlägg av Tjobba »

NOName? skrev:en original Rieju mrx -06, när jag kör i nerförsbackar så toppar mätaren 80, och då börjar den hacka och "strypa" sig själv, betyder det att jag har för litet munstycke?
Så fort man gjort ändringar med utdragen plugg, effektsystem mm så riskerar man att bränsleblandningen blir för mager. Risk då att den nyper eller att man får byta kolv eller cylinder. Det du beskriver är ju ett tecken på att något är galet..

Att köpa ett brett munstyckekit är nog något som alla moppeåkare bör göra. Kostar bara någon hundring men ack så viktigt att ha. Inte så kul annars att stå en lördagskväll med det nya fina avgassystemet, fastnypt havererad kolv och repad cylinder..
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

DerbiPowerLundgren skrev:Derbi Senda mm ?
6mm Gänga, strl runt 80-90
Noname: låter så ja.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

Tjobba skrev:
NOName? skrev:en original Rieju mrx -06, när jag kör i nerförsbackar så toppar mätaren 80, och då börjar den hacka och "strypa" sig själv, betyder det att jag har för litet munstycke?
Så fort man gjort ändringar med utdragen plugg, effektsystem mm så riskerar man att bränsleblandningen blir för mager. Risk då att den nyper eller att man får byta kolv eller cylinder. Det du beskriver är ju ett tecken på att något är galet..

Att köpa ett brett munstyckekit är nog något som alla moppeåkare bör göra. Kostar bara någon hundring men ack så viktigt att ha. Inte så kul annars att stå en lördagskväll med det nya fina avgassystemet, fastnypt havererad kolv och repad cylinder..
den är original, men ska köpa munstycke set bara jag får min lön, ska även beställa en hel del anant :)
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

Tja, har en Derbi Senda 04 med 14/65 drevning, min kompis har större munstycke än mig å hans går MYCKET bättre än min (min blöddrar) å jag undrar om det är värt att pröva ett större munstycke eller om det bara är slöseri med pengar och i så fall ungefär vilken storlek (har försökt justera blandningen med den vägrar att gå bra på höga varv!)
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Tjobba
Elmoped

Inlägg av Tjobba »

DerbiKoffe skrev:Tja, har en Derbi Senda 04 med 14/65 drevning, min kompis har större munstycke än mig å hans går MYCKET bättre än min (min blöddrar) å jag undrar om det är värt att pröva ett större munstycke eller om det bara är slöseri med pengar och i så fall ungefär vilken storlek (har försökt justera blandningen med den vägrar att gå bra på höga varv!)
Har du inte rört pluggen i avgassystemet eller något annat så behövs i regel inga nya större munstycken.

Men vill du vinka adjö till din kompis så skaffa följande.. :wink:

http://www.twostroke.se/product.asp?product=9249

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1641

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10497
Användarens profilbild
tååbe_97
Svårstartad skrothög

Inlägg av tååbe_97 »

Jag har en Rieju MRX -08 som endast är urpluggad.
original munstycke i den var 88.

först köpte jag upp till 95 och testade men den gick ändå skit så jag blev tvungen att köpa fler. Köpte sedan en sats med 90-108. och började byta ett efter ett. när jag var uppe i 106 så gick den nästan bra med choken på. så jag lade på det sist 108. Nu går den bra , förutom i sjätte växeln där den lixåm dör när man gasar fullt.

Vad kan felet vara? får den ännu för lite, eller för mycket? :?
Jummyyay
Elmoped

Yamaha DT50R -08

Inlägg av Jummyyay »

Jag har en yamaha dt50r 08 och undrar om detta munstycke kommer att passa?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7532
Det är en orginal förgasare
Setup: TK (Urpluggat), Trimmad CDI-Box
Skriv svar