orion 250 cc problem

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

orion 250 cc problem

Inlägg av peugeotkillen »

HAR DYSELIXI SÅ HOPPAS NI FÖRSTÅR TEXTEN !tjena har en orion 250 cc som inte vill som jag det är så att jag tog fram den första gången sen december och nu är den sjukt seg att starta när den är kall även om man chockar , och närman har fått igång den så måste man närstan hålla fullt .sen när man ska dra iväg måste man ha 5:an i och ha svin lite gas annars hakkar den som fan,förra ägaren sa att den får för mycket bensin men jag tycket det låter lite med 105 i munstycke på 30 mm förgasare :O?
om man chockar så startar den inte alls :/ finns ingen blandings skruv på den heller :/
någon som vet
det är ny olja och stälda ventiler :D
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

Inlägg av peugeotkillen »

MartinTSDI skrev:Gör rent förgasarn och om du är ivrig så tar du isär cylindern och torkar bort gammal olja sen doppar du fingret i olje tanken o smörjer in kolven med ny fräsh olja. Hur länge har den varit på efter december? Om den vart på i mer änn 10min så skit i de med kolven.

den gick ca en och en halv timme igår bara att varvar man ut den så känns den somfelbestyckad :/
men är inte 105 i munstycke för litet på en 30 mm förgasare
Användarens profilbild
Sw33t
Elmoped

Inlägg av Sw33t »

peugeotkillen skrev:
MartinTSDI skrev:Gör rent förgasarn och om du är ivrig så tar du isär cylindern och torkar bort gammal olja sen doppar du fingret i olje tanken o smörjer in kolven med ny fräsh olja. Hur länge har den varit på efter december? Om den vart på i mer änn 10min så skit i de med kolven.

den gick ca en och en halv timme igår bara att varvar man ut den så känns den somfelbestyckad :/
men är inte 105 i munstycke för litet på en 30 mm förgasare
Tycker 105 låter väldigt lite... vad sägs om att pröva med större? :wink:
JAG HAR INGEN SIGNATUR OCH JAG ÄR TAMEFAN STOLT ÖVER DET!!!€€£@@{@$€$£@${£@£$@€€£$
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Har du använt exakt en sån förgasare på en sån motor förut, och behövt använda betydligt större munstycke? Om inte har du ingen anledning att tro att munstycket är för litet, för stort eller rätt - förutom de teorier du kan basera på hur motorn går, tändstiftsfärg etc. Olika förgasare jobbar helt olika vilket leder till att man inte ens kan jämföra munstycksstorlekar mellan två lika stora förgasare av olika modell... och att olika tillverkare graderar munstycken helt olika gör att man har ännu mindre nytta av att jämföra. 105 kan betyda 1,05mm diameter, 105ml flöde under en viss tid vid ett visst tryck (och både tid och tryck kan skilja), kan vara en siffra vald på måfå...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar