setup:
urplugar org rör
portad org cylinder
sportluftfilter
21mm dellorto black racing
jag har 94 munstyke i nu men hur mycket mera behöver jag om jag sätter på airsal 70 racing?
Tja! Har en CPI SM 09. Den går utmärkt att starta men om man låter den stå igång en stund så dör den långsamt. Skulle tro att den får för lite bensin. Ska jag byta till ett större munstycke?
Rudde1337 skrev:Tja! Har en CPI SM 09. Den går utmärkt att starta men om man låter den stå igång en stund så dör den långsamt. Skulle tro att den får för lite bensin. Ska jag byta till ett större munstycke?
Höj tomgången! Skruva in tom gångs skruven tills tomgången höjs. Glöm inte gasa lite i mellan, tex skruva in 1/2 varv sen gasa lite sen lyssna om den behöver höjas mer eller mindre i sånna fall skruvar du in/ut lite till osv
Jag har Derbi Senda Extreme 06 med urpluggat thrower-rör, dragen skorsten och 78 munstycke på en 14mm original förgasare.
Den fungerar lite halvkasst, när den varvar ut så börjar den rycka. Den går dåligt på låga varv också, vad ska göras?
Jag har Derbi Senda Extreme 06 med urpluggat thrower-rör, dragen skorsten och 78 munstycke på en 14mm original förgasare.
Den fungerar lite halvkasst, när den varvar ut så börjar den rycka. Den går dåligt på låga varv också, vad ska göras?
Jag tror att du har ett för litet munstycke, prova med att sätta tillbaka skorstenen eller sätta på ett 85 munsycke
Jag har Derbi Senda Extreme 06 med urpluggat thrower-rör, dragen skorsten och 78 munstycke på en 14mm original förgasare.
Den fungerar lite halvkasst, när den varvar ut så börjar den rycka. Den går dåligt på låga varv också, vad ska göras?
Jag tror att du har ett för litet munstycke, prova med att sätta tillbaka skorstenen eller sätta på ett 85 munsycke
Jag hade ett 82-munstycke på innan, det var för stort...
Ja du bör byta upp dig några storlekar, original är storlek 62. Så du bör byta upp mot 70-75, du bör testa iallafall dom storlekarna.
Jag körde med 80 i min när jag hade samma setup som dig. Den gick fin fint! Man kanske kan köra med lite mindre men det hade jag inte då.
Fjantjuice skrev:
DerbiPowerLundgren skrev:
Fjantjuice skrev:Tjenare moppepojkar.
Jag har Derbi Senda Extreme 06 med urpluggat thrower-rör, dragen skorsten och 78 munstycke på en 14mm original förgasare.
Den fungerar lite halvkasst, när den varvar ut så börjar den rycka. Den går dåligt på låga varv också, vad ska göras?
Jag tror att du har ett för litet munstycke, prova med att sätta tillbaka skorstenen eller sätta på ett 85 munsycke
Jag hade ett 82-munstycke på innan, det var för stort...
Jag kör min Derbi Senda extreme 07 med mk rör med 80 i fast 82 är bäst .
Kolla så det inte har satt sig något i röret. Har hänt mig 2 ggr, då varvar den inte ut och har knappt någon ork på höga varv.
setup:
urplugar org rör
portad org cylinder
sportluftfilter
21mm dellorto black racing
jag har 94 munstyke i nu men hur mycket mera behöver jag om jag sätter på airsal 70 racing?
Tjena jah undrar jag jag ska ha för munstycke till min moppe?
Setup:
turbo kit high quality
sportluft
drevning 11 fram 62 bak
och resten orginal, tror orginal förgasaren är 16 mm
har AM6 motor tacksam för hjälpen:)
Tjenare har 78 munstycke på min drac nu, hade 74 orginal. går den ännu bättre ifall ja sätter i typ 82? Tycker den går rätt segt nu cirka 65 skulle vilja pressa ur 70 i allafall ur den men är för lat att gå ut o testa o se ifall de blir skit eller bra Så vill höra ifall 82 e bra kanske eller 80?
YamahaMarcus skrev:Tjenare har 78 munstycke på min drac nu, hade 74 orginal. går den ännu bättre ifall ja sätter i typ 82? Tycker den går rätt segt nu cirka 65 skulle vilja pressa ur 70 i allafall ur den men är för lat att gå ut o testa o se ifall de blir skit eller bra Så vill höra ifall 82 e bra kanske eller 80?
Setup:
12/48
Urpluggad org rör
går den snålt så kan du byta men har den bra blandnign så e det helt onödigt
Ville bara se med er, köpte ett Hebo till min yamaha dt50r sm och undrar nu om ni vet varför den börja blödra vid 8500 varv på ettan o på tvåan gör den det vid 8300 o trean vill den knappt varva på och på fyran så dör den när jag drar full gas. Jag kan köra med chocken men när man kommer på högvarv hackar den uppåt
Håller på att ska byta till sportluft filter o byta munstycke då jag tror de beror på de. Kör även med org cylinder. Men innan jag göra något vill jag bara se vad ni säger!
:) skrev:Tjena jah undrar jag jag ska ha för munstycke till min moppe?
Setup:
turbo kit high quality
sportluft
drevning 11 fram 62 bak
och resten orginal, tror orginal förgasaren är 16 mm
har AM6 motor tacksam för hjälpen:)
Börja med att sätta trottelnålen på mittenläget. Ett bra utgångsmunstycket kan vara runt 110-120? Köp ett munstyckekit (dellorto 6mm) från ca 90 till 120 och prova dig fram.
Är man noga och hittar rätt bestyckning så är AM6-motorn riktigt rapp! För snålt bestyckad så finns risken att motorn nyper.
en original Rieju mrx -06, när jag kör i nerförsbackar så toppar mätaren 80, och då börjar den hacka och "strypa" sig själv, betyder det att jag har för litet munstycke?
NOName? skrev:en original Rieju mrx -06, när jag kör i nerförsbackar så toppar mätaren 80, och då börjar den hacka och "strypa" sig själv, betyder det att jag har för litet munstycke?
Så fort man gjort ändringar med utdragen plugg, effektsystem mm så riskerar man att bränsleblandningen blir för mager. Risk då att den nyper eller att man får byta kolv eller cylinder. Det du beskriver är ju ett tecken på att något är galet..
Att köpa ett brett munstyckekit är nog något som alla moppeåkare bör göra. Kostar bara någon hundring men ack så viktigt att ha. Inte så kul annars att stå en lördagskväll med det nya fina avgassystemet, fastnypt havererad kolv och repad cylinder..
NOName? skrev:en original Rieju mrx -06, när jag kör i nerförsbackar så toppar mätaren 80, och då börjar den hacka och "strypa" sig själv, betyder det att jag har för litet munstycke?
Så fort man gjort ändringar med utdragen plugg, effektsystem mm så riskerar man att bränsleblandningen blir för mager. Risk då att den nyper eller att man får byta kolv eller cylinder. Det du beskriver är ju ett tecken på att något är galet..
Att köpa ett brett munstyckekit är nog något som alla moppeåkare bör göra. Kostar bara någon hundring men ack så viktigt att ha. Inte så kul annars att stå en lördagskväll med det nya fina avgassystemet, fastnypt havererad kolv och repad cylinder..
den är original, men ska köpa munstycke set bara jag får min lön, ska även beställa en hel del anant
Tja, har en Derbi Senda 04 med 14/65 drevning, min kompis har större munstycke än mig å hans går MYCKET bättre än min (min blöddrar) å jag undrar om det är värt att pröva ett större munstycke eller om det bara är slöseri med pengar och i så fall ungefär vilken storlek (har försökt justera blandningen med den vägrar att gå bra på höga varv!)
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
DerbiKoffe skrev:Tja, har en Derbi Senda 04 med 14/65 drevning, min kompis har större munstycke än mig å hans går MYCKET bättre än min (min blöddrar) å jag undrar om det är värt att pröva ett större munstycke eller om det bara är slöseri med pengar och i så fall ungefär vilken storlek (har försökt justera blandningen med den vägrar att gå bra på höga varv!)
Har du inte rört pluggen i avgassystemet eller något annat så behövs i regel inga nya större munstycken.
Men vill du vinka adjö till din kompis så skaffa följande..
Jag har en Rieju MRX -08 som endast är urpluggad.
original munstycke i den var 88.
först köpte jag upp till 95 och testade men den gick ändå skit så jag blev tvungen att köpa fler. Köpte sedan en sats med 90-108. och började byta ett efter ett. när jag var uppe i 106 så gick den nästan bra med choken på. så jag lade på det sist 108. Nu går den bra , förutom i sjätte växeln där den lixåm dör när man gasar fullt.
Vad kan felet vara? får den ännu för lite, eller för mycket?