Jo jag fattar att det är 2 takt och att dom drar på högre varv men den här var ju riktigt slö i börjandavid96 skrev:du kan byta till lättare vikter elr trimma merasen är de ju tvåtakt och dem sticker ju på högavarv
Hur långt går en kolv egentligen?david96 skrev:Kan vara fall han inte bytt den, blir ju svagare med tiden då de är slitdelar, kan vara kopplingsbackarna som är slut elr för mjuk tryckfjäder elr kopplingsfjädrar, kör på jogen då? Den hade ju inte gått lika långt
Ja har en Sym Jet Euro X ( Samma motor) Och jag tycker att den är rätt pigg. Kör ifrån polarna som har tex Yamaha aerox och pgo t-rex. Går 55Km/h orginal och 65-70 med dragen v-ring. Min har rullat 1400 mil utan några större problem. Alldrig renoverad osv.highless skrev:Jag har också provat en gilera runner men jag tyckte att den var i segaste laget. Har också provat en Yamaha jog r 2011 och den var mycket piggare. Vad är det som skiljer en Jog R mot en Aerox?
Vad tycker ni om Sym Jet Sport X 2009? Är dom pigga?
Tack för att ni svarar så snabbt =)
Vikterna har större betydelse efter ''startögonblicket''.highless skrev:Men alltså om man vill att moppen ska varva mer vid startögonblicket så är vikterna man ska stirra på? Vad gör en hårdare kopplingsfjäder?
Sen det här med lågvarvigt och högvarvigt effektrör!? Kan det vara så att det är ett riktigt högvarvigt effektrör?
highless skrev:Hej!
Jag är ute efter en begagnad EU moped att åka till jobbet på bland annat. Får kosta max 15000 kr.
Vilket märke och modell ska jag ha? Har kollat på Yamaha, Piaggio, Gilera, Sym tex.? 2 takt eller 4 takt?
Den ska vara pigg samt att den ska vara lätt att få upp i 65-70.
Är Yamaha Jog R nått att ha? provade en sån i helgen och den gick i 50 men varvade rätt mycket då.
Är mycket tacksam för svar! om du vill ha en bra bruksmoppe som aldrig krånglar och går bra ska du köpa dig en Rieju drac gör ca70-80 ärliga och starka är dom ochså:)
Mvh // Daniel