Bästa EU Mopeden? max 15000 kr

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
highless
Elmoped

Bästa EU Mopeden? max 15000 kr

Inlägg av highless »

Hej!

Jag är ute efter en begagnad EU moped att åka till jobbet på bland annat. Får kosta max 15000 kr.

Vilket märke och modell ska jag ha? Har kollat på Yamaha, Piaggio, Gilera, Sym tex.? 2 takt eller 4 takt?

Den ska vara pigg samt att den ska vara lätt att få upp i 65-70.

Är Yamaha Jog R nått att ha? provade en sån i helgen och den gick i 50 men varvade rätt mycket då.

Är mycket tacksam för svar!

Mvh // Daniel
Användarens profilbild
Marcus ström
Svårstartad skrothög

Inlägg av Marcus ström »

Jag tycker att du ska köpa en 2-takt, Yamaha är väldigt bra märken, så se om du kan hitta någon fin Aerox. Du kan få en bra för ett skapligt pris.

Edit: Yamaha Jog R är väll helt okej, men jag röstar för en Aerox eller en växlad.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Yamaha , Piaggio , Gilera och Peugeot är 4 bra märkens om jag rekommenderar.

2 Takt är det självklara valet eftersom du vill ha en pigg moppe som går att få upp i 65-70 ungefär. 4 Taktarna är mycket slöare än 2 takten.

Yamaha Jog R har bra motor men jag vet inte hur dom är att köra.

Om du eventuellt är sugen på en 30 moppe så har jag en Peugeot Speedfight -03 till salu för 15k dock toppar den mer än 70
highless
Elmoped

Inlägg av highless »

Jag har kikat lite på Yamaha Jog R. Vad är det som skiljer mellan den och en Aerox?
highless
Elmoped

Inlägg av highless »

Är en Sym Jet Sport X 2009 nånting att ha?
BlackN
Elmoped

Inlägg av BlackN »

Köp en Rieju Drac ingen jävla plastpulka
highless
Elmoped

Inlägg av highless »

Det är en plastpulka jag vill ha =)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Fall du ska pendla med den till och från jobb så satsa på fyrtakt, alla komma hata på mig för säger detta men en baotian är bra, min kompis baotian drar dom roxxarna här ute och den drar ingen soppa alls, men fall du inte vill ha ''Kina'' så kör på Gilera runner riktigt sköna att köra, köp inte en rox dom är dom slöaste jävlarna på marknaden fall du inte trimMar dom mycket
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

hur är vägen till jobbet? baotian är riktigt grymma på plan mark eller nerför, uppför är dom dock slöa. dra variator ringen så går dom faktiskt sjukt gott, men det fortfarande inte starka för uppförsbackar, så allt beror på hur vägen är :)
highless
Elmoped

Inlägg av highless »

Jag har också provat en gilera runner men jag tyckte att den var i segaste laget. Har också provat en Yamaha jog r 2011 och den var mycket piggare. Vad är det som skiljer en Jog R mot en Aerox?

Vad tycker ni om Sym Jet Sport X 2009? Är dom pigga?

Tack för att ni svarar så snabbt =)
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Aerox är vattenkyld och jog r luftkyld. Sen kostar en begagnad aerox typ dubbelt så mycket och dom är ju oftare skruvade i..dock lite snyggare än jog
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

Tycker du ska satsa på Peugoet Jetforce C-Tech. Riktigt stabila och sköna och köra.

http://www.blocket.se/stockholm/Peugeot ... ?ca=11&w=3

Dock lite över din peng men den går o pruta på ;)
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

highless skrev:Jag har kikat lite på Yamaha Jog R. Vad är det som skiljer mellan den och en Aerox?
Jog R mycket roligare att köra, smidigare , skönare dock oftast AC.
Aerox är dyrare och sannolikheten av att den är sönderskruvad av en 15åring är större.. :)
Själv skulle jag valt någon utav Jog R, Jetforce , eller en Piaggio Nrg! (07ans modell tycker jag är väldigt snygg org :) )
[spoiler]Bild[/spoiler]
highless
Elmoped

Inlägg av highless »

byYn skrev:Aerox är vattenkyld och jog r luftkyld. Sen kostar en begagnad aerox typ dubbelt så mycket och dom är ju oftare skruvade i..dock lite snyggare än jog
Är det verkligen bara det som skiljer i motorn? Det är alltså bara designen som skiljer?

Vad säger ni om Piaggio NRG 2007 som har gått 500 mil? Kan man köpa en moped som har gått 500 mil otrimmad?

Verkar ju vara ett kanonforum det här!
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

highless skrev:
byYn skrev:Aerox är vattenkyld och jog r luftkyld. Sen kostar en begagnad aerox typ dubbelt så mycket och dom är ju oftare skruvade i..dock lite snyggare än jog
Är det verkligen bara det som skiljer i motorn? Det är alltså bara designen som skiljer?

Vad säger ni om Piaggio NRG 2007 som har gått 500 mil? Kan man köpa en moped som har gått 500 mil otrimmad?

500 Mil är inte mycket alls om det stämmer och om den är väl underhållen. Och ja det är bara motorn som skiljer mellan Jog-r och Aerox, och designen. Sen väger Jog-r typ 15 kilo mindre.
highless
Elmoped

Inlägg av highless »

byYn skrev:
highless skrev:

500 Mil är inte mycket alls om det stämmer och om den är väl underhållen. Och ja det är bara motorn som skiljer mellan Jog-r och Aerox, och designen. Sen väger Jog-r typ 15 kilo mindre.
Ok! Men om jag förstår rätt nu så är det bara själva kylningen av motorn som skiljer? I övrigt så är det samma motor som i en Aerox?
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

highless skrev:

Go for it ifall skicket är bra oså!
500 mil är inte mycket för en moped , speciellt inte när den är otrimmad och välvårdad :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
highless
Elmoped

Inlägg av highless »

tS skrev:
highless skrev:

Go for it ifall skicket är bra oså!
500 mil är inte mycket för en moped , speciellt inte när den är otrimmad och välvårdad :)
Gött!! Men då ska jag nog åka och kolla på den iaf =) tackar!!

Vet du nått om min undran ett inlägg ovanför om motorerna är lika förutom själva kylningen?
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Ta en Peugeot Speedfight eller en Yamaha Aerox med tanke på att du skulle ha moppen till jobbet och kanske bara glida omkring på ibland. De båda mopederna har bra packningsutrymme och är lite mer klumpiga och tyngre än de flesta andra moppar vilket ger en skön kör känsla! :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

Köp en Derbi Senda xtreme, gött axx i orginal skick och och är riktigt starka. Det finns hur många dom helst på blocket för runt 15k :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

rasmusborg skrev:Ta en Peugeot Speedfight eller en Yamaha Aerox med tanke på att du skulle ha moppen till jobbet och kanske bara glida omkring på ibland. De båda mopederna har bra packningsutrymme och är lite mer klumpiga och tyngre än de flesta andra moppar vilket ger en skön kör känsla! :)
Aerox har ju inte direkt världens skönaste sadel och att skjutsutrymmet på den är ju inte direkt mycket att hurra över som bruksmoped :)
RammeA skrev:Köp en xtreme, gött axx i orginal skick och och är riktigt starka. Det finns hur många dom helst på blocket för runt 15k :)
Han var ute efter en pulka, växlat e skitjobbigt när man kör original! man bara växlar o växlar men de händer lixom inget...
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

MartinTSDI skrev:
RammeA skrev:Köp en Derbi Senda xtreme, gött axx i orginal skick och och är riktigt starka. Det finns hur många dom helst på blocket för runt 15k :)
är du pantad? Pendlar moped. Han är säkert 30+ han ska inte se ut som en jävla ligist i kostym på moppen.
Tänk först. Posta sen.
Med vänlig men bestämda hälsningar,
Martin
men chilla förfan
highless
Elmoped

Inlägg av highless »

Heheh..jag blir faktiskt 29 i år :wink: så inte 30 än iaf 8)

Nu kanske jag är tjatig med är det lika motor i Yamaha Aerox som i Yamaha Jog R? Är det bara kylningen av motorn som skiljer?

Mvh // Daniel
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina

Ta dig å köp en Eu fyrhjuling :p

Inlägg av jack.lofgren »

highless skrev:Heheh..jag blir faktiskt 29 i år :wink: så inte 30 än iaf 8)

Nu kanske jag är tjatig med är det lika motor i Yamaha Aerox som i Yamaha Jog R? Är det bara kylningen av motorn som skiljer?

Mvh // Daniel
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

highless skrev:Heheh..jag blir faktiskt 29 i år :wink: så inte 30 än iaf 8)

Mvh // Daniel

Ja båda är liggande minarelli och aerox är ju vätskekyld medans jog r är fläktkyld men sedan finns ju jog rr som även den är vätskekyld.

Så det är i stort sett exakt likadana motorer..
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Köp baotian! Går bra och håller bra om du har mer i huvudet än en 15 åring.
Användarens profilbild
adamshanti
Elmoped

Inlägg av adamshanti »

Jog R och Aerox har exakt samma motor, båda är stående och båda har samma kraft. Det enda som skiljer dem åt är kylningen!

Om jag var du hade jag nog satsat på en Piaggio, Yamaha Jog R eller en Speedfight. Kan tillägga att Jog:en är riktigt skön att köra, axxar bra och toppar bra med borttaget blindrör.
Användarens profilbild
adamshanti
Elmoped

Inlägg av adamshanti »

JagHarEnDerbi skrev:Köp baotian! Går bra och håller bra om du har mer i huvudet än en 15 åring.
Jag har själv haft en Baotian (Sprint -08 ) och kan säga att dom är verkligen inte sköna att köra alls. Handtagen känns plastiga, sadeln är hård och obekväm att sitta på, det skakar mycket vid styret... Den enda fördelen är väl att det är skönare att bli skjutsad på en sån till skillnad från en Speedfight eller en Aerox.
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av NeosTobbe »

För att sammansatta skillanden mellan Aerox och Jog.

Skillnad
Kyllningen, aerox har vatten, jog har fläktkyld.
Utseende, aerox är väll något snyggare, men jog duger gott och väl.
Aeroxen är tyngre än jog r.

Båda har Minarelli LIGGANDE motor, Såg att nån skrev stående. Men det är liggande.

Läs inte detta om du inte vill få mer att tänka på.

Jog R har samma motor som Neos, alltså minarelli fläktkyld.
Antar att Jog R har trumbroms bak medans aeroxen har skiva.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

adamshanti skrev:
JagHarEnDerbi skrev:Köp baotian! Går bra och håller bra om du har mer i huvudet än en 15 åring.
Jag har själv haft en Baotian (Sprint -08 ) och kan säga att dom är verkligen inte sköna att köra alls. Handtagen känns plastiga, sadeln är hård och obekväm att sitta på, det skakar mycket vid styret... Den enda fördelen är väl att det är skönare att bli skjutsad på en sån till skillnad från en Speedfight eller en Aerox.
Jag har exakt en sån och jag har inget att klaga på! Tycker den är mycket goare att köra än 2-takt samt att man slipper lukta moped hela dagarna.
highless
Elmoped

Inlägg av highless »

Vilken skulle ni köpa av dom här två mopederna?

Yamaha Jog R -09, 115 mil, en ägare, oskruvad.

Gilera Runner -06, 700 mil, 2 ägare, effektavgassystem, borttagen variatorring, lättare variatorvikter.

Båda ligger i samma pris ungefär!

Mvh // Daniel
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

joggen,. lätt
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

aprilia sr 50 skulle jag ha valt har en sådan själv är helt nöjd med den men du skulle nog ha haft ditec modellen då det blir mer axx och den går billigare ;) MVH Josef.
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

highless skrev:Vilken skulle ni köpa av dom här två mopederna?

Gilera Runner -06, 700 mil, 2 ägare, effektavgassystem, borttagen variatorring, lättare variatorvikter.

Mvh // Daniel
gileran :) bättre axx på den och piggare som du vill ;)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

highless skrev:Vilken skulle ni köpa av dom här två mopederna?

Mvh // Daniel
Satsa på Jogern!
Säkrare att köpa en oskruvad, lågmilare moped än Runnern.
Är mopeden använd av en äldre person är det också ett +.
Kan dock inte säga hur runners är o köra oså men vet att Jog r är riktigt goa :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
Skriv svar