Fall du ska pendla med den till och från jobb så satsa på fyrtakt, alla komma hata på mig för säger detta men en baotian är bra, min kompis baotian drar dom roxxarna här ute och den drar ingen soppa alls, men fall du inte vill ha ''Kina'' så kör på Gilera runner riktigt sköna att köra, köp inte en rox dom är dom slöaste jävlarna på marknaden fall du inte trimMar dom mycket
hur är vägen till jobbet? baotian är riktigt grymma på plan mark eller nerför, uppför är dom dock slöa. dra variator ringen så går dom faktiskt sjukt gott, men det fortfarande inte starka för uppförsbackar, så allt beror på hur vägen är
Jag har också provat en gilera runner men jag tyckte att den var i segaste laget. Har också provat en Yamaha jog r 2011 och den var mycket piggare. Vad är det som skiljer en Jog R mot en Aerox?
Vad tycker ni om Sym Jet Sport X 2009? Är dom pigga?
highless skrev:Jag har kikat lite på Yamaha Jog R. Vad är det som skiljer mellan den och en Aerox?
Jog R mycket roligare att köra, smidigare , skönare dock oftast AC.
Aerox är dyrare och sannolikheten av att den är sönderskruvad av en 15åring är större..
Själv skulle jag valt någon utav Jog R, Jetforce , eller en Piaggio Nrg! (07ans modell tycker jag är väldigt snygg org )
byYn skrev:Aerox är vattenkyld och jog r luftkyld. Sen kostar en begagnad aerox typ dubbelt så mycket och dom är ju oftare skruvade i..dock lite snyggare än jog
Är det verkligen bara det som skiljer i motorn? Det är alltså bara designen som skiljer?
Vad säger ni om Piaggio NRG 2007 som har gått 500 mil? Kan man köpa en moped som har gått 500 mil otrimmad?
byYn skrev:Aerox är vattenkyld och jog r luftkyld. Sen kostar en begagnad aerox typ dubbelt så mycket och dom är ju oftare skruvade i..dock lite snyggare än jog
Är det verkligen bara det som skiljer i motorn? Det är alltså bara designen som skiljer?
Vad säger ni om Piaggio NRG 2007 som har gått 500 mil? Kan man köpa en moped som har gått 500 mil otrimmad?
Verkar ju vara ett kanonforum det här!
500 Mil är inte mycket alls om det stämmer och om den är väl underhållen. Och ja det är bara motorn som skiljer mellan Jog-r och Aerox, och designen. Sen väger Jog-r typ 15 kilo mindre.
500 Mil är inte mycket alls om det stämmer och om den är väl underhållen. Och ja det är bara motorn som skiljer mellan Jog-r och Aerox, och designen. Sen väger Jog-r typ 15 kilo mindre.
Ok! Men om jag förstår rätt nu så är det bara själva kylningen av motorn som skiljer? I övrigt så är det samma motor som i en Aerox?
Go for it ifall skicket är bra oså!
500 mil är inte mycket för en moped , speciellt inte när den är otrimmad och välvårdad
Go for it ifall skicket är bra oså!
500 mil är inte mycket för en moped , speciellt inte när den är otrimmad och välvårdad
Gött!! Men då ska jag nog åka och kolla på den iaf =) tackar!!
Vet du nått om min undran ett inlägg ovanför om motorerna är lika förutom själva kylningen?
Ta en Peugeot Speedfight eller en Yamaha Aerox med tanke på att du skulle ha moppen till jobbet och kanske bara glida omkring på ibland. De båda mopederna har bra packningsutrymme och är lite mer klumpiga och tyngre än de flesta andra moppar vilket ger en skön kör känsla!
rasmusborg skrev:Ta en Peugeot Speedfight eller en Yamaha Aerox med tanke på att du skulle ha moppen till jobbet och kanske bara glida omkring på ibland. De båda mopederna har bra packningsutrymme och är lite mer klumpiga och tyngre än de flesta andra moppar vilket ger en skön kör känsla!
Aerox har ju inte direkt världens skönaste sadel och att skjutsutrymmet på den är ju inte direkt mycket att hurra över som bruksmoped
RammeA skrev:Köp en xtreme, gött axx i orginal skick och och är riktigt starka. Det finns hur många dom helst på blocket för runt 15k
Han var ute efter en pulka, växlat e skitjobbigt när man kör original! man bara växlar o växlar men de händer lixom inget...
RammeA skrev:Köp en Derbi Senda xtreme, gött axx i orginal skick och och är riktigt starka. Det finns hur många dom helst på blocket för runt 15k :)
är du pantad? Pendlar moped. Han är säkert 30+ han ska inte se ut som en jävla ligist i kostym på moppen.
Tänk först. Posta sen.
Med vänlig men bestämda hälsningar,
Martin
Jog R och Aerox har exakt samma motor, båda är stående och båda har samma kraft. Det enda som skiljer dem åt är kylningen!
Om jag var du hade jag nog satsat på en Piaggio, Yamaha Jog R eller en Speedfight. Kan tillägga att Jog:en är riktigt skön att köra, axxar bra och toppar bra med borttaget blindrör.
JagHarEnDerbi skrev:Köp baotian! Går bra och håller bra om du har mer i huvudet än en 15 åring.
Jag har själv haft en Baotian (Sprint -08 ) och kan säga att dom är verkligen inte sköna att köra alls. Handtagen känns plastiga, sadeln är hård och obekväm att sitta på, det skakar mycket vid styret... Den enda fördelen är väl att det är skönare att bli skjutsad på en sån till skillnad från en Speedfight eller en Aerox.
För att sammansatta skillanden mellan Aerox och Jog.
Skillnad
Kyllningen, aerox har vatten, jog har fläktkyld.
Utseende, aerox är väll något snyggare, men jog duger gott och väl.
Aeroxen är tyngre än jog r.
Båda har Minarelli LIGGANDE motor, Såg att nån skrev stående. Men det är liggande.
Läs inte detta om du inte vill få mer att tänka på.
Jog R har samma motor som Neos, alltså minarelli fläktkyld.
Antar att Jog R har trumbroms bak medans aeroxen har skiva.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
JagHarEnDerbi skrev:Köp baotian! Går bra och håller bra om du har mer i huvudet än en 15 åring.
Jag har själv haft en Baotian (Sprint -08 ) och kan säga att dom är verkligen inte sköna att köra alls. Handtagen känns plastiga, sadeln är hård och obekväm att sitta på, det skakar mycket vid styret... Den enda fördelen är väl att det är skönare att bli skjutsad på en sån till skillnad från en Speedfight eller en Aerox.
Jag har exakt en sån och jag har inget att klaga på! Tycker den är mycket goare att köra än 2-takt samt att man slipper lukta moped hela dagarna.
aprilia sr 50 skulle jag ha valt har en sådan själv är helt nöjd med den men du skulle nog ha haft ditec modellen då det blir mer axx och den går billigare MVH Josef.
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Satsa på Jogern!
Säkrare att köpa en oskruvad, lågmilare moped än Runnern.
Är mopeden använd av en äldre person är det också ett +.
Kan dock inte säga hur runners är o köra oså men vet att Jog r är riktigt goa