Om kopplingen slirar ska man gå upp eller ner i kopplingsfjädrar då? Den går sämre när den är varm (kopplingen). Slirar kopplingen näst intill alltid när man drar på fullt gaspådrag i början (lite)?
Du skall gå upp i kopplingsfjädrar, hårdare alltså.
är det värt att köpa malossi fly clutch för att komma upp på bakan med annars orginal aerox?
och måste man byta kopplningsklocka eller vad de heter då?
Mackanboi skrev:är det värt att köpa malossi fly clutch för att komma upp på bakan med annars orginal aerox?
Jag köpte de på till min neos när den var urpluggad, och fick ett jävla gött ax
Och nej, tror inte du behöver byta, bara du har 107 kopplings klocka
Mackanboi skrev:är det värt att köpa malossi fly clutch för att komma upp på bakan med annars orginal aerox?
Jag köpte de på till min neos när den var urpluggad, och fick ett jävla gött ax
Och nej, tror inte du behöver byta, bara du har 107 kopplings klocka
de var just de jag tänkte vet inte vilken storlek orgina kopplingsklockan är?
Hej!
Har satt på st6 pro replica rör (ur plugat) 4.2 grams malossi vikter, blåa malossi kopplings fjädrar, 70 munstycke.
Den går inte bra, den varvar sönder när jag har full gas i början. Men när jag kommer upp i kanske en 40-50 kmh så vill din sticka iväg. (Börjar hacka mer)
Kan det vara att remmen slirar eller att kopplingen slirar?
Eller att jag har för klena koppligsfädrar?
så där var min ochså med s6 proreplica, den vara sönder till typ 25-30 sen drog den på som fanken körde med 4.2g vikter och 72 i munstycke , men efter som det är ett högvarvigt rör så ska det v ara så :d
Okej tack för svaret. Men min axxar assdåligt man kan typ inte hålla balansen.
Va ska jag göra, slirar remmen eller är det för hårda kopplings fjädrar? Vad tror ni.
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Hejsan.
Jag har en cpi oliver city, 2012 som jag försöker få o gå bra, tagit bort alla strypningar, technigas avgas, naraku hs racing variator med kortad glidhylsa, +1000 rpm trycifjäder.
Nu har jag bytt vikter och shimsat glidhylsan massor med gånger med olika kombinationer, tror iaf att glidhylsan är rätt nu (nästan samma längd som orginal, 0,5mm kortare) men när jag har glidhylsan så lång tappar jag i toppfart, kan jag få upp farten med tyngre vikter? Jag har 6 g i nu och har inga tyngre så då får jag beställa... Tycker de känns tungt då många andra verkar köra runt 4-5 g, den varvar lagom dvs där de e mest effekt upp till ca 55 (gps) sen börjar den bli klenare och toppar kanske 65...
Med kortare glidhylsa toppade den 70 men va ruskigt slö i axxet!
Har beställt ny koppling för o få lite mer skjut i starten!
har en vivacity som jag bara pluggat ur röret, svetsat blindröret. Kommer kanske 10 meter på bakan men det blir rätt seg från botten draget,
värt o köpa kopplingsfjädrar o vikter, isånna fall vilka? axxa bra men ändå gå framåt
Drar den verkligen direkt när du gasar? Dvs max axx? Eller drar den på runt 10-20 kmh?
Den "drar" aldrig, den axxar skit segt från 0 till 75 ...
Roxxen96 skrev:
Drar den verkligen direkt när du gasar? Dvs max axx? Eller drar den på runt 10-20 kmh?
Den "drar" aldrig, den axxar skit segt från 0 till 75 ...
Testa lättare vikter, har 3.5 g i min aerox med laser x pro rör.
Okej men har du dragit v-ringen?
Det beror på. Man brukar byta vikter för att få det optimala ur din skoter. OFTAS brukar det vara så att man får en bättre accelation om du byter till lättare vikter, och tvärt om.
Någon som vet varför min Aerox gå ganska långsamt i början och sedan drar bra . Jag har dratt v ringen , har ett zx ny koppling och kopplingsfjädrar och 4,3 grams vikter. Moppen går i 85?
Mjohansson skrev:Någon som vet varför min Aerox gå ganska långsamt i början och sedan drar bra . Jag har dratt v ringen , har ett zx ny koppling och kopplingsfjädrar och 4,3 grams vikter. Moppen går i 85?
hårdare kopplingsfjädrar
SETUP:
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
fick låna ett zx på obestämd tid och varitorn orkar inte gå runt så jag behöver lättare vikter. på ts står det 4.3grams vikter men jag har bara 4.5 och 4.1.
vilken ska jag välja av dem jag har? det kommer ju endå bli bättre än 5.5 eller vad jag har nu.
setup:
s6 pro sprt 70cc
21mm tnt fögg
zx
Senast redigerad av tompa221 den 22 juni 2012, 20:20, redigerad totalt 1 gånger.
Perra.S skrev:
potog skrev:
Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
Varför måste man byta kopplings fjädrar när man byter till ett effekt rör?
Dom som jobbar med mopeder i affärerna, säger att man ska bara byta munstycke när man skaffar effekt rör. Varför?
Varför måste man byta kopplings fjädrar när man byter till ett effekt rör?
Dom som jobbar med mopeder i affärerna, säger att man ska bara byta munstycke när man skaffar effekt rör. Varför?
Skulle vara Nice med svar, behöver det nu!!!
Asså om du får problem med tomgången och att du får hängas så ska du nog byta fjädrar men prova och se.
Perra.S skrev:
potog skrev:
Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt