Jag har en Motorhispania 05.
Det är en slang ifrån avgasröret som går igenom en mannick det står in och out på skruvar man isär mannicken är det nån sorts of membran i den. sen går den vidare till luftburken sen har ja hört att den ska leda avgaserna tillbaka (miljömög). När ja kör med slangen in i mannicken och allt annat mög så går den inte jäte bra när jag kör utan slangen så går den mycket bättre! Det låter lite väl mycket bara så ja fick inte köra utan slangen av mina föräldrar....nån som vet vad felet är att den får för lite luft har ja tänkt mig för den för det var ett hål i slangen en gång med då gick den ändå hyffsat när ja täta till det hålet gick den mycket sämre...så om nån kan säga direkt vad det är eller har en aning så har ja ork och tid att testa nästan vad som helst nu...eller om nån vet nått sätt så det inte ska låta så mycket när ja kör utan slangen har testat att lägga i svinto för att dämpa ljudet men det dämpar för mycket så det kommer in för lite luft om det finns nått annat...tacksam för svar!
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
det är inte en katasylator vad jag har fått höra från andra utan en miljösak som leder avgaserna till luftburken och sen tillbaka igen för att föbränna dem eller nått sånt det liknar en EKG fast rören sitter åt olika håll. jag har försökt att täppa för röret med en kork och silvertejp men det gick inte så bra efter några sekunder hade allt smält ville inte direkt svetsa igen det innan jag vet vad jag gör...
happyclappy skrev:det är inte en katasylator vad jag har fått höra från andra utan en miljösak som leder avgaserna till luftburken och sen tillbaka igen för att föbränna dem eller nått sånt det liknar en EKG fast rören sitter åt olika håll. jag har försökt att täppa för röret med en kork och silvertejp men det gick inte så bra efter några sekunder hade allt smält ville inte direkt svetsa igen det innan jag vet vad jag gör...
En EKG ledet tillbaka en viss % av avgaserna tillbaka till där insuget i luftburken är. På så sätt kan man återanvända typ 50% av luften igen. Det är både bra för miljön och skall vara bra för motorn då den får tillbaka "ljummen" luft, alltså inte för kall luft, vilket gör att motorn släpper ur sig mindre avgaser eller nåt. inte så säker på detdära men det är så den fungerar.
SETUP:
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag