Tja!
Min aerox går så jävla dåligt, den går inte alls faktiskt.
Den startar och så, och går ganska bra på tomgång, men man kan inte köra med den.
Om jag gasar fullt när den står stilla så händer inget, det bara blöddrar och låter konstigt, och när man släpper gasen igen så dör den.
Jag har provat att bytt munstycke både upp och ner, utan resultat.
När jag bytte ner ca 20 storlekar så var det samma problem men det poffade lite ur avgasröret.
Vet att det här kan låta cp men kolla throtteln om den är upp och ned vänd för min var det och då lät den och betedde sig exakt så där. så kolla hur högt upp throtteln går så du kan gasa fullgas, för min stanna vid typ halva på fullt. Annars skulle jag nog säga för hårda kopplingsfjädrar.
somlow skrev:Vet att det här kan låta cp men kolla throtteln om den är upp och ned vänd för min var det och då lät den och betedde sig exakt så där. så kolla hur högt upp throtteln går så du kan gasa fullgas, för min stanna vid typ halva på fullt. Annars skulle jag nog säga för hårda kopplingsfjädrar.
Okej ska ta en titt på de !
Är det ingen som har några fler förslag om de nu inte skulle vara throtteln?
ser att du nt har framkåpan på, o vf? har du varit o pillat där på någon eller eller dyligt? Eller bytt något dosa elr liknande där? För min polares CPI betedde sig likadant, å då hade han plockat av en sak o kopplat in den på fel håll. Om du nu pillat på något som har med elen o göra, göra om, gör rätt!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Piitus96 skrev:ser att du nt har framkåpan på, o vf? har du varit o pillat där på någon eller eller dyligt? Eller bytt något dosa elr liknande där? För min polares CPI betedde sig likadant, å då hade han plockat av en sak o kopplat in den på fel håll. Om du nu pillat på något som har med elen o göra, göra om, gör rätt!
Kåporna har varit inne på lackering så de är därför inte alla sitter på, samt att jag bytt kylarvatten.
Enda kablarna jag kopplat ur o i där är dom som är till hastighetsmätaren och knapparna
Piitus96 skrev:ser att du nt har framkåpan på, o vf? har du varit o pillat där på någon eller eller dyligt? Eller bytt något dosa elr liknande där? För min polares CPI betedde sig likadant, å då hade han plockat av en sak o kopplat in den på fel håll. Om du nu pillat på något som har med elen o göra, göra om, gör rätt!
Kåporna har varit inne på lackering så de är därför inte alla sitter på, samt att jag bytt kylarvatten.
Enda kablarna jag kopplat ur o i där är dom som är till hastighetsmätaren och knapparna
Ja, kan vara tändstiftet, att det är nästan slut/trasigt eller igensotat etc, eller att avståndet på gnistan har förändrats. Ta av o kolla på de, eventuellt köp ett nytt med 1 snäpp högre värmetal
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Kolla om det är skit i startdrevet så att den inte kan driva framåt (bakom variatorn)
Den låter inte så bra kolla om vevstakslagrena är slut.
Så var det på min :/
hade samma fel på min, de låter som att du har öppet filter? pröva ta av de en snabbis bara och kolla ifall den går då för mitt filter var blött och uppsvullet så då kom inte luften igenom och så gick den sådär
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.