Vad är det för originalförgasare som sitter på DT´n? Dellorto 17,5? Är det 5mm eller 6mm gänga på huvudmunstycket? Någon som vet vilken storlek det brukar vara på originalmunstycket?
MoGaT skrev:Originalmunstycket på min dt 50 R - 04 är 88, vet dock inte om det är någon skillnad på dt X sm och dt R?
88 vare på min om jag minns rätt. som är en dtx från 06
Vad tror du blir lämpligt munstycke om man tar bort strypningarna? Jäkligt trångt runt förgasaren! Måste man bort med förgasaren för att byta munstycke eller kan man bara lossa på slangklamren och vrida den så man kan skruva bort förgasarkoppen?
Sitter det en strypplugg i kröken vid cylindern? Är det lättast att skruva loss hela systemet eller lossar man bara kröken (första biten)?
Visst är det strypt CDI på denna? Bör man byta ut den mot en ny för att det ska ge något? Vet du i så fall vilken ostrypt CDI man ska ha? Finns den på twostroke?
MoGaT skrev:Originalmunstycket på min dt 50 R - 04 är 88, vet dock inte om det är någon skillnad på dt X sm och dt R?
88 vare på min om jag minns rätt. som är en dtx från 06
Vad tror du blir lämpligt munstycke om man tar bort strypningarna? Jäkligt trångt runt förgasaren! Måste man bort med förgasaren för att byta munstycke eller kan man bara lossa på slangklamren och vrida den så man kan skruva bort förgasarkoppen?
Sitter det en strypplugg i kröken vid cylindern? Är det lättast att skruva loss hela systemet eller lossar man bara kröken (första biten)?
Visst är det strypt CDI på denna? Bör man byta ut den mot en ny för att det ska ge något? Vet du i så fall vilken ostrypt CDI man ska ha? Finns den på twostroke?
jag kör utan plugg i kröken har inte bytt munstycke angående cdin kan man varva upp till 10k tillskillnad från 07 och uppåt
Lundzor skrev: 88 vare på min om jag minns rätt. som är en dtx från 06
Vad tror du blir lämpligt munstycke om man tar bort strypningarna? Jäkligt trångt runt förgasaren! Måste man bort med förgasaren för att byta munstycke eller kan man bara lossa på slangklamren och vrida den så man kan skruva bort förgasarkoppen?
Sitter det en strypplugg i kröken vid cylindern? Är det lättast att skruva loss hela systemet eller lossar man bara kröken (första biten)?
Visst är det strypt CDI på denna? Bör man byta ut den mot en ny för att det ska ge något? Vet du i så fall vilken ostrypt CDI man ska ha? Finns den på twostroke?
jag kör utan plugg i kröken har inte bytt munstycke angående cdin kan man varva upp till 10k tillskillnad från 07 och uppåt
Ok, vad har du för drevning? Blev det någon skillnad på motorn då du drog pluggen? Mycket piggare?
Tjobba skrev:
Vad tror du blir lämpligt munstycke om man tar bort strypningarna? Jäkligt trångt runt förgasaren! Måste man bort med förgasaren för att byta munstycke eller kan man bara lossa på slangklamren och vrida den så man kan skruva bort förgasarkoppen?
Sitter det en strypplugg i kröken vid cylindern? Är det lättast att skruva loss hela systemet eller lossar man bara kröken (första biten)?
Visst är det strypt CDI på denna? Bör man byta ut den mot en ny för att det ska ge något? Vet du i så fall vilken ostrypt CDI man ska ha? Finns den på twostroke?
jag kör utan plugg i kröken har inte bytt munstycke angående cdin kan man varva upp till 10k tillskillnad från 07 och uppåt
Ok, vad har du för drevning? Blev det någon skillnad på motorn då du drog pluggen? Mycket piggare?
Tjobba skrev:Vad är det för originalförgasare som sitter på DT´n? Dellorto 17,5? Är det 5mm eller 6mm gänga på huvudmunstycket? Någon som vet vilken storlek det brukar vara på originalmunstycket?
Lundzor skrev: 88 vare på min om jag minns rätt. som är en dtx från 06
Vad tror du blir lämpligt munstycke om man tar bort strypningarna? Jäkligt trångt runt förgasaren! Måste man bort med förgasaren för att byta munstycke eller kan man bara lossa på slangklamren och vrida den så man kan skruva bort förgasarkoppen?
Sitter det en strypplugg i kröken vid cylindern? Är det lättast att skruva loss hela systemet eller lossar man bara kröken (första biten)?
Visst är det strypt CDI på denna? Bör man byta ut den mot en ny för att det ska ge något? Vet du i så fall vilken ostrypt CDI man ska ha? Finns den på twostroke?
jag kör utan plugg i kröken har inte bytt munstycke angående cdin kan man varva upp till 10k tillskillnad från 07 och uppåt
Denna DTX höll på nypa med originalmunstycket efter att pluggen var borta! Satt även här 88 original. Bästa vore nog att sätta på en större gasare då 16 mm nog är i minsta laget för AM6-motorn när pluggen är borta. Nålen är uppe på högsta läget.
Någon som provat att schimsa tunnt under trottelnålen? Trots att nålen är på högsta läget (clipset längst ner på nålen) så skulle det vara kul att prova höja nålen ett snäpp till? Eller måste man byta nål då? Är ju en Dellorto 16 mm på DTX´n
Lundzor skrev:Vad har du för problem går den för torrt med dragen plugg?
Ja den går varm, trodde den skulle nypa! Men ska byta till större munstycke till veckan. Nålen var redan original inställd på högsta läget så där finns inget mer att hämta.
Lundzor skrev:Vad har du för problem går den för torrt med dragen plugg?
Ja den går varm, trodde den skulle nypa! Men ska byta till större munstycke till veckan. Nålen var redan original inställd på högsta läget så där finns inget mer att hämta.