Flottör Sprint

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
FlaXxXeN
Elmoped

Flottör Sprint

Inlägg av FlaXxXeN »

Tja, min flottör sprint sitter inte genom helt, den är även lite böjd (?) Det gör så att flottören hamnar snett om jag åker i ett gupp och då börjar förgasaren flöda över, någon som vet var jag kan få tag i en sån sprint, eller kan jag ta den sprinten från min fiddy?

här har ni en bild så ni ser vilken sprint jag menar, OBS inte min förgasare

http://imageshack.us/photo/my-images/10/pic00042z.jpg/

Har en Rieju mrx

Tack på förhud 8)
Senast redigerad av FlaXxXeN den 18 juni 2012, 13:19, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv till mig om du har några fina RRX/SMX/MRX kåpor att sälja :wink: / FlaXxXeN
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av HondaPojkeN »

räta till den bara?
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

du får köpa ett reparationskit från twostroke tror jag.
Jag har behövt köpa ny flottör bara för att få den sprinten som ingick i flottören
till att klia dig i röven med..

VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!

Alltså du måste ju läsa själv oxå imellanåt
Användarens profilbild
FlaXxXeN
Elmoped

Inlägg av FlaXxXeN »

HondaPojkeN skrev:räta till den bara?
Har försökt men den åker ut efter ett tag för den är böjd så går inte få igenom den helt.
Skriv till mig om du har några fina RRX/SMX/MRX kåpor att sälja :wink: / FlaXxXeN
Användarens profilbild
FlaXxXeN
Elmoped

Inlägg av FlaXxXeN »

Trinity skrev:du får köpa ett reparationskit från twostroke tror jag.
Jag har behövt köpa ny flottör bara för att få den sprinten som ingick i flottören
Du får gärna länka :oops:
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Användarens profilbild
FlaXxXeN
Elmoped

Inlägg av FlaXxXeN »

Trinity skrev:http://twostroke.se/product.asp?product=15209 du har Rieju va?
Aa, Rieju mrx power up 07
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Då borde den passa

Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Ståltråd, övre änden av ett borr, en bit av en spik... Med lite kreativitet går det ordna nått, så länge längd och diameter blir rätt kan man få ganska mycket att fungera.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
FlaXxXeN
Elmoped

Inlägg av FlaXxXeN »

Trinity skrev:Då borde den passa
Aa har en dellorto PHBN16 om jag minns rätt.
Användarens profilbild
FlaXxXeN
Elmoped

Inlägg av FlaXxXeN »

Erik_ skrev:Ståltråd, övre änden av ett borr, en bit av en spik... Med lite kreativitet går det ordna nått, så länge längd och diameter blir rätt kan man få ganska mycket att fungera.
Så med andra ord, kan jag ta fiddyns, flottöraxel om den har samma mått?
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Ja. Det är ingen raketforskning precis. :wink:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Reijurrx96
Elmoped

Inlägg av Reijurrx96 »

Den ska vara lite böjd det är iaf min den är det för att den inte ska kunna glida ut så lätt.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Måste bara påpeka att du får ta det lugnt med dubbelposterna, du har gjort 2 stycken i denna tråden. Det finns en ändra knapp, och du kan svara 2 stycken eller flera i samma tråd, då får du dock göra på följande vis:

Trinity: ....

Erik_: ....

Som Erik säger, så är det ingen raketforskning, givet. Med lite fantasi och kreativitet så kommer du att lösa detta, så längre föremålet du väljer att testa med har samma längd och mått som original sprinten. Annars köp ett reparerings kit från Twostroke, så byter du ut hela flottören och allting samtidigt. Lycka till! ;)
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

råka böja min när jag fifflade med flottören och munstycke m.m, Men försök att ta en tång och böj tillbaka den sen pressa in den, min fungerar nu utmärkt:),
Användarens profilbild
Reijurrx96
Elmoped

Inlägg av Reijurrx96 »

DEN SKA VARA BÖJD OMG ANNARS SÅ GLIDER DEN BARA UR HELA TIDEN!!! Böjer du den kommer du bara förstöra den. Min fungerar strålande och jag trodde den var böjd först och tills man såg att det inte finns ett enda märke is stiftet och det är en mycket rak böjj....

Sen kan man ju också undra vad som är starkt nog i förgasaren att böja det stiftet? :roll:
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

Reijurrx96 skrev:DEN SKA VARA BÖJD OMG ANNARS SÅ GLIDER DEN BARA UR HELA TIDEN!!! Böjer du den kommer du bara förstöra den. Min fungerar strålande och jag trodde den var böjd först och tills man såg att det inte finns ett enda märke is stiftet och det är en mycket rak böjj....

Sen kan man ju också undra vad som är starkt nog i förgasaren att böja det stiftet? :roll:
den ska inte alls var böjd, det räcker med att man klantar sig när man ska sätta det koppen så blir den lite böjd men visst det funkar om den är böjd men det betyder inte att den ska vara det.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Reijurrx96 skrev:DEN SKA VARA BÖJD OMG ANNARS SÅ GLIDER DEN BARA UR HELA TIDEN!!! Böjer du den kommer du bara förstöra den. Min fungerar strålande och jag trodde den var böjd först och tills man såg att det inte finns ett enda märke is stiftet och det är en mycket rak böjj....

Ta det lugnt för helvete, nej den ska inte vara böjd, flottörkoppen ligger ganska tätt på båda sidorna av sprinten så att den inte glider ur.
Bankar du på koppen på förgasaren helt oförsiktigt när sprinten är halvvägs ut så böjer du den förmodligen.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar