Fel storlek på munstycket eller?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
M0on
Elmoped

Fel storlek på munstycket eller?

Inlägg av M0on »

Tja, min nya malaguti xsm/ dt50x går konstigt, säg att jag ligger på 4an. Den går bra axxar helt ok men väl uppe på 5-6an på plan mark går den ojämt och ibland kan den nästan dö i uppförsbacke om man råkar ha lite för hög växel i. Dock om jag lägger i choken går den SKITBRA och starkt.

Kan tillägga att den drar skitlite bensin.
Vad jag har kommit fram till är att den har fel munstycke men med tanke på att den är helt original och splitterny så ska den f*n inte ha fel munstycke?

Vad säger ni kära TSR?
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aprilia-Mx »

Kinesen/Japanen som satte ihop din förgasare kanske RÅKADE sätta i fel storlek på munstycke? :P
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

konstigt ifall de är orginalt, men böar den eller bluddrar?
Testa tvätta luftfiltret också
[spoiler]Bild[/spoiler]
M0on
Elmoped

Inlägg av M0on »

mm blir fett irriterad :evil:

Bor i öppet garrage med de andra som bor i fastigheten, ska jag bara sticka dit där jag köpte den o säga åt dom o fixa det eller får det bli att jag får mecka?
M0on
Elmoped

Inlägg av M0on »

tS skrev:konstigt ifall de är orginalt, men böar den eller bluddrar?
Testa tvätta luftfiltret också
Njae inte direkt.

Ska testa att tvätta luftfiltret
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

kan ha fastnat skit i munstycket :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

M0on skrev:mm blir fett irriterad :evil:

Bor i öppet garrage med de andra som bor i fastigheten, ska jag bara sticka dit där jag köpte den o säga åt dom o fixa det eller får det bli att jag får mecka?
Ifall du har köpt den nyligen och har garanti så är det bara att gå dit!
[spoiler]Bild[/spoiler]
M0on
Elmoped

Inlägg av M0on »

tS skrev:
M0on skrev:mm blir fett irriterad :evil:

Ifall du har köpt den nyligen och har garanti så är det bara att gå dit!
Ja får nog ta och göra det!
Är det svårt för en nybörjare att ta ur förgasaren och fixa till den/kolla munstycke storlek utan att förstöra något?
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög

Inlägg av PcCrazyMods »

Inte ett dugg svårt. Jag var också orolig för det när jag skulle plocka av och rengöra min förgasare. Men det är inga som helst svårigheter. Bara plocka av alla slangar. Bort från insuget och luftfiltret sen bara ta av den. Ska du byta munstycke räcker det med att ta loss den från insuget och luftfilterboxslang grejen så kan du vinka den och skruva av throttle locket. Den svarta koppen längst ner på förgasaren och bara skruva ur det gamla munstycket. Och i med det nya. Munstycket är det största munstycket som sitter i mitten.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Och se för helvette till att meckar nånstans där du kan hitta grejjer om du råkar tappa dom, och inte som jag som sitter ute på gräsmattan och steker och råkar blåsa flottörnålen åt fanders...
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög

Inlägg av SnyggaDerbin »

Om den är ny bör det gå på garanti, :)
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Aprilia-Mx skrev:Kinesen/Japanen som satte ihop din förgasare kanske RÅKADE sätta i fel storlek på munstycke? :P
Du måste vara helt ute o cyklar, det är ju för fan ett italienskt märke......
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
PcCrazyMods
Svårstartad skrothög

Inlägg av PcCrazyMods »

Piitus96 skrev:
Aprilia-Mx skrev:Kinesen/Japanen som satte ihop din förgasare kanske RÅKADE sätta i fel storlek på munstycke? :P
Du måste vara helt ute o cyklar, det är ju för fan ett italienskt märke......
Haha! Nejmen som ValoPallo säger. Mecka på något ställe där du hittar grejerna. T.ex i ditt garage. Själv stod man ute på gruset precis utanför garaget när man blåste rent förgasaren. Det gick hur bra som helst tills flottörnålen flög åt helvete.. Dock lyckades jag hitta den liggandes i gruset efter någon timme och några svordommar. :P
M0on
Elmoped

Inlägg av M0on »

HEEJ igen, har fortf inte lämnat in den på garantin, iaf. Jag sov hos en kompis igår o då ställde jag moppen utomhus i regnet.
Nästa morgon så åkte jag hem och den gick perfekt då, vad kan detta bero på?
Skriv svar