Det är lungt! komisen kör med portad airsal 70cc MK, Prorace rör & 24mm på originalveven och de om något borde visa att originalveven håller då den inte är balanserad för den kolven.adamjadeby skrev:hej har en Derbi Senda x-treme 07:a. Har dragit på ett turbokit rör, ostrypt cdi och huvudmunstycke 78. Undrar hur hårt jag kan köra med denna trimning utan att vevstacken ska gå sönder. När jag kommer upp i 80-90 och varvar drygt 12 000rpm låter det som motorn ska sprängas. Vill inte att något i motorn ska paja men vill ändå kunna hålla en ganska hög hastighet. När man drar upp på bakan varvar den utahelvete och är orolig att nåt kommer paja. Förslag på åtgärder?
Hur fan kan den vara trött med dom dreven? min e fan nästan helt orginal å min e stark som fan med 14-65 drev så du ska inte klaga om du har 13-65!adamjadeby skrev:har originaldrev bak och strl 13 fram. sen är den fett trött på att varva upp ändå
din är inte stark... du bara inbillar dig isåfall!DerbiKoffe skrev:Hur fan kan den vara trött med dom dreven? min e fan nästan helt orginal å min e stark som fan med 14-65 drev så du ska inte klaga om du har 13-65!adamjadeby skrev:har originaldrev bak och strl 13 fram. sen är den fett trött på att varva upp ändå
jo den e stark för att vara orginal med 14-65 drev, axxar förbi många andra med nyare Derbi (har en 04) å de sitter 12-65 på orginal så stark e den nogVictorh skrev:din är inte stark... du bara inbillar dig isåfall!DerbiKoffe skrev:Hur fan kan den vara trött med dom dreven? min e fan nästan helt orginal å min e stark som fan med 14-65 drev så du ska inte klaga om du har 13-65!adamjadeby skrev:har originaldrev bak och strl 13 fram. sen är den fett trött på att varva upp ändå