moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Tjeeeena, va tror ni en beta rr 07 skulle göra med denna setup ungefär?
Metrakit 70cc (Handmade)
Leovince V6
13/53
Sportlufts
19mm Dellorto black racing
))
SETUP:
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
SickRazer skrev:Eftersom jag ska byta upp till 80cc så tänkte jag kolla hur mycket Riejun kommer göra med den här setupen:
- Barikit 80cc Racing
- Barikit 30mm insug
- SCR Corse Chrome underliggande racingrör
- Dellorto 21mm Black Racing förgasare
- Dragracing/Sprint luftfilterstrott
- Malossi Racing kopplingsfjädrar
- Hebo Frogshape membran
- 15-52 drevning
- 102 munstycke
Du lär väl ligga runt 100-110
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
SickRazer skrev:Eftersom jag ska byta upp till 80cc så tänkte jag kolla hur mycket Riejun kommer göra med den här setupen:
- Barikit 80cc Racing
- Barikit 30mm insug
- SCR Corse Chrome underliggande racingrör
- Dellorto 21mm Black Racing förgasare
- Dragracing/Sprint luftfilterstrott
- Malossi Racing kopplingsfjädrar
- Hebo Frogshape membran
- 15-52 drevning
- 102 munstycke
Du lär väl ligga runt 100-110
Mm, runt 110 tänkte jag mig också med tanke på att den gjorde 105 med Airsal 70cc på
Mjo, runt 110 snåret tror jag Du får gärna skicka pm sen hur fort den gick
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
tjena cirka 90, du har väll pluggat ut orginalröret gissar jag?
tja! ja det klart det e urpluggat fan.palla orginal
haha ja palla orginalrör me plugg går ju fan som en råtta. När jag ändå skriver här så kan jag väll fråga om vilket det bästa överliggande röret till Rieju mrx är!
Runt 90-95 med rätt drevning. Du får mest bottendrag med det röret och förgasaren
Okej men om jag vill ha toppfart, vilket rör och vilken förgasare ska jag ha då?
Förgasaren duger bra, men ett högvarvigare rör är optimalt om du ska ha mer topp. Finns massor med rör, men jag rekommenderar ett Yasuni R2 eller Metrakit Prorace rör om du ska ha underliggande. Vill du ha överliggande så är Turbokit High Quality ett dugligt rör till ett bra pris, eller ett Gianelli 2T som egentligen är optimerat för 50cc men fungerar riktigt bra till 70cc också. Kör sedan på en lagom tung drevning, som 13-48, 14-50 eller 15-52 så ska det inte vara några problem att få den upp i hundra km/h.
SickRazer skrev:
Runt 90-95 med rätt drevning. Du får mest bottendrag med det röret och förgasaren
Okej men om jag vill ha toppfart, vilket rör och vilken förgasare ska jag ha då?
Förgasaren duger bra, men ett högvarvigare rör är optimalt om du ska ha mer topp. Finns massor med rör, men jag rekommenderar ett Yasuni R2 eller Metrakit Prorace rör om du ska ha underliggande. Vill du ha överliggande så är Turbokit High Quality ett dugligt rör till ett bra pris, eller ett Gianelli 2T som egentligen är optimerat för 50cc men fungerar riktigt bra till 70cc också. Kör sedan på en lagom tung drevning, som 13-48, 14-50 eller 15-52 så ska det inte vara några problem att få den upp i hundra km/h.
Inte på höga varv, du får ut mer toppfart på Gianelli än tecnigas. TK rör funkar lite bättre men när det gäller din setup så är det knappt någon skillnad. Du ville ha topp, då är inte Tecnigas något smart val då de är lågvarviga.
SickRazer skrev:
Inte på höga varv, du får ut mer toppfart på Gianelli än tecnigas. TK rör funkar lite bättre men när det gäller din setup så är det knappt någon skillnad. Du ville ha topp, då är inte Tecnigas något smart val då de är lågvarviga.