Snygg! Helt rätt färg ocksåfredde802 skrev:lägger väll upp nån bild på 125:an
snart kommer det nya kåpsetet på![]()

tackktm_danielsson skrev:Snygg! Helt rätt färg ocksåfredde802 skrev:lägger väll upp nån bild på 125:an
snart kommer det nya kåpsetet på![]()
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Perra.S skrev:Seriöst, är du ens på riktigt?potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
Ja jag våga..tompa221 skrev:He vågar man ställa en fiddy eller cross vid skolan? Vågar knappt lämna moppen med lås
i vilken del utav vårat gröna land bor du i dåTechnoMen skrev:Ja jag våga..tompa221 skrev:He vågar man ställa en fiddy eller cross vid skolan? Vågar knappt lämna moppen med låsmen denna by är så liten så om någon tog den skulle jag se den innom en vecka..
tycker du ska spara ihop pengar sen kanske be dina päron om ett lån.. Sen kolla efter en 125 cc från typ 01-03 en yamaha, kawasaki eller en honda skulle jag rekomendera!StylizhRazer skrev:så trevligt att det fanns en tråd om detta![]()
jag funderar själv på att köpa något offroad fordon cross/fiddy/atv och har kollat runt lite på blocket, just nu så är det nog en äldre cross eller en ny fiddy som gäller men jag vet inte riktigt vad jag ska ta :/
marken som jag ska köra på är blandat men kullar, gräs, åker, lervälling och stenhelvete. ska jag satsa på att köpa en äldre cross eller en ny fiddy?
om jag ska köra på cross vad ska jag ta för nått då? kan tilläga att jag inte kommer att tävla eller nått bara för skojs skulle här ute på landet.
jag har kört lite cross när jag var mindre men kan inte minnas vad det var för nått, så man kan säga att jag är nybörjareska jag köpa en billigare 80cc eller leta efter nått lite nyare typ 125cc eller nått? min budget är ca 3-5k just nu.
det blir nog så jag görTechnoMen skrev:tycker du ska spara ihop pengar sen kanske be dina päron om ett lån.. Sen kolla efter en 125 cc från typ 01-03 en yamaha, kawasaki eller en honda skulle jag rekomendera!StylizhRazer skrev:så trevligt att det fanns en tråd om detta![]()
jag funderar själv på att köpa något offroad fordon cross/fiddy/atv och har kollat runt lite på blocket, just nu så är det nog en äldre cross eller en ny fiddy som gäller men jag vet inte riktigt vad jag ska ta :/
marken som jag ska köra på är blandat men kullar, gräs, åker, lervälling och stenhelvete. ska jag satsa på att köpa en äldre cross eller en ny fiddy?
om jag ska köra på cross vad ska jag ta för nått då? kan tilläga att jag inte kommer att tävla eller nått bara för skojs skulle här ute på landet.
jag har kört lite cross när jag var mindre men kan inte minnas vad det var för nått, så man kan säga att jag är nybörjareska jag köpa en billigare 80cc eller leta efter nått lite nyare typ 125cc eller nått? min budget är ca 3-5k just nu.
Aa precis som på allt annat bara att du inte har någon koppling men köp inge halvautomat köp en riktig maskin!StylizhRazer skrev:det blir nog så jag görTechnoMen skrev:tycker du ska spara ihop pengar sen kanske be dina päron om ett lån.. Sen kolla efter en 125 cc från typ 01-03 en yamaha, kawasaki eller en honda skulle jag rekomendera!StylizhRazer skrev:så trevligt att det fanns en tråd om detta![]()
hur fungerar växlarna om man kör halvautomat?
är det bara att släppa gasen och trycka i växeln eller hur funkar det?
[/spoiler]TechnoMen skrev:Aa precis som på allt annat bara att du inte har någon koppling men köp inge halvautomat köp en riktig maskin!StylizhRazer skrev:det blir nog så jag görTechnoMen skrev: tycker du ska spara ihop pengar sen kanske be dina päron om ett lån.. Sen kolla efter en 125 cc från typ 01-03 en yamaha, kawasaki eller en honda skulle jag rekomendera!
hur fungerar växlarna om man kör halvautomat?
är det bara att släppa gasen och trycka i växeln eller hur funkar det?
Jag hade bara hört bra saker om motorsweden eller jag den där fiddyn du länka de är den jag har och jag var skit nöjd över den i två veckor sedan när jag är ute och kör lossnar bara ljuddämparn sådär.. så fick svetsa och även att jag svetsa så lossna den igen.. så svetsa fast den ordentligt.. och sen efter någon dag sa bak däckeT PANG! och jag tyckte däcket var av samma matrial som ett sudde..StylizhRazer skrev:nu är jag här igen och nu är det så att jag och min lillebror har bestämt oss för att köpa en fiddy istället för cross och undrar vad man ska köpa för nått?
har kollat lite på blocket och det finns ju en den spännande men vilket märke ska man ha? blir ju en 125cc.
alt en ny som t.ex. http://www.motorsweden.se/product_info.php?pid=963
skulle vara tacksamt med lite tips om vad man ska välja och lite smått och gött då jag aldrig har inhandlat en fiddy eller ägt en.
[/spoiler]TechnoMen skrev:Jag hade bara hört bra saker om motorsweden eller jag den där fiddyn du länka de är den jag har och jag var skit nöjd över den i två veckor sedan när jag är ute och kör lossnar bara ljuddämparn sådär.. så fick svetsa och även att jag svetsa så lossna den igen.. så svetsa fast den ordentligt.. och sen efter någon dag sa bak däckeT PANG! och jag tyckte däcket var av samma matrial som ett sudde..StylizhRazer skrev:nu är jag här igen och nu är det så att jag och min lillebror har bestämt oss för att köpa en fiddy istället för cross och undrar vad man ska köpa för nått?
har kollat lite på blocket och det finns ju en den spännande men vilket märke ska man ha? blir ju en 125cc.
alt en ny som t.ex. http://www.motorsweden.se/product_info.php?pid=963
skulle vara tacksamt med lite tips om vad man ska välja och lite smått och gött då jag aldrig har inhandlat en fiddy eller ägt en.Iaf så köpte jag nytt däck och allt var fint till helgen kom och jag skulle till min tjej hade ingen moped då så tog fiddyn och jag körde om en bil, bilen körde kanske 50 och jag ca 80 så smäller fram däcket precis som bak däcket och jag blev ju nästan på körd..
så jag köpte nytt fram däck också..
ja sedan gick han bra tills kopplingen börja fatsna.. alltså när man koppla och släpte var kopplingen fortfarade i så jag gick byta fjädrar i den..
sedan när man har skruvat med den har man ju dragit av typ 5 skruvar om man tar i bara lite så går precis som om du drog i en spagetti.. skruven/bulten av.. bensinkranen gick i två delar så fick bensin på hela golvet.. Sedan blev fälgen skev så de var bara att byta hela fälgen eftersom de inte bara fanns att köpa nav.. men jag köpte den för 3300 helt ny och har lagt ner ca 3500 bara på lagningar inget annat.. just de jag råka kicka en gång och kom imot med hälen på bromspumpen där bak ja de var som att sparka på en tårtbit.. så har ingen bakbroms.. nu till de bra den går helt underbart i motorn!
när den väl är kör bar.
De jag vill ha sagt är att du absolut inte ska köpa den fiddyn!!
![]()
Ursäkta mina stavfel och slarv i texten varit vaken i 42 timmar snart..
Ser riktigt roligt ut faktiskt!gasgas ec skrev:ni kan ju checka min film dåe!är dock mede moppen. cross blire så fort man har pengar till det!
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=pQZ9sctx0vU
jorå !:D har satans goa stigar här runt om kring!Roxxen96 skrev:Ser riktigt roligt ut faktiskt!gasgas ec skrev:ni kan ju checka min film dåe!är dock mede moppen. cross blire så fort man har pengar till det!
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=pQZ9sctx0vU
den är skapad för snart 1 år sedan, tror du inte att de har hunnit ändra en del sen denna tråd skapades??Macko96 skrev:Dena hela jävla tråd är felpostad!^^ av en f.d mod också! Ska den inte ligga under MC - Motocross - Minisar - Bilar - Traktorer??